Dochtertje gevallen kan niet meer lopen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Dochtertje gevallen kan niet meer lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:31

Hallo Bokkers

Wat ik precies wil weet ik nog niet.
Misschien zijn er mensen of ouders die het verhaal herkennen.

Zaterdag middag stonden mijn 2 jarige en 4 jarige samen op de trampoline (fout ik weet het. We zullen er beter op toezien dat ze om de beurt gaan en niet samen). Mijn 4 jarige heeft even zo hard gesprongen als hij kon en daardoor is mijn dochtertje gewond geraakt we hebben het niet gezien. Mijn man was wel in de tuin maar bezig met iets anders.
Ze lag te huilen op de trampoline en wou niet meer staan. Ze trilde van de pijn en was ontroostbaar. Ik herkende het huilen en trillen van mijn oudste zoontje (bijna 7) die brak met 2,5 jaar zijn onderbeen.

We hebben het even aan gekeken en toen de HAP gebeld. Daar was het zo druk dat ze pas om 20:35 kon komen.
Mijn dochtertje was zo moe dat we der op bed hebben gelegd en de volgende morgen naar de HAP zijn gegaan (dat was ook het advies).

De huisarts kon niets vinden. Niets doet zeer je mag alles bij haar doen. Toch doorverwezen naar de spoedeisende hulp omdat ze echt niet kon lopen dan zakt ze er door heen. Ze kan wel staan.
De spoedarts heeft haar opnieuw onder zocht en er zijn 4 röntgenfoto s gemaakt. Waar ze uiteindelijk niets op gevonden hebben.
Arts wist het ook niet meer.

Trauma team heeft er maandag naar gekeken (naar de foto's.) Maar niets gevonden.
Vanmiddag 14:30 moet ze naar de orthopeed.
Gister morgen probeerde ze uit zichzelf een stukje te lopen en gilde het uit van de pijn.

Ze kruipt zit op der knieën. Staat bij tafel en kan zich zijwaarts wel langs de tafel bewegen. Ontlast der linkerbeen wel zo veel mogelijk.
Ze is vrolijk gaat er alleen niet op staan...

De arts zei al dat het best kan zijn dat de orthopeed ook niets kan vinden...
Haar been is niet dik niet blauw helemaal niets.

Iemand ooit een soort gelijk iets mee gemaakt.
Lijkt mij niet dat een 2 jarige ons 3 dagen laat geloven dat der been zeer doet. Ik denk zelf dat er iets mis is maar geen idee wat...

Normaal springt, huppelde en danst ze bijna de hele dag. Ze zit nu veel op de bank en kruipt zo nodig naar de dingen toe.

Aan de ene kant hoop ik dat ze vanmiddag iets (onschuldige) vinden. Aan de andere kant is het mooi als het zich zelf oplost.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Dochtertje gevallen kan niet meer lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:34

Oef wat heftig maar zijn haar nek en rug ook nagekeken?
Bij de trampoline kan je een aardige klap in je rug krijgen wat ook uitval kan veroorzaken in je been.

En voel je niet schuldig een ongelukje zit in een klein hoekje. Kinderen kunnen best samen op de trampoline, de oudste leren dat het niet zo hard mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:35

Zou het niet iets in de spieren/ pezen/ banden/ zenuwen kunnen zijn?
Waar heb je zelf het idee dat het zit? In haar bovenbeen/ onderbeen/ gewrichten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-18 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:35

Kniebanden denk ik aan.

mystery1980
Berichten: 4256
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:36

denk als eerste aan iets van een beknelde zenuw ofzo, maar ben geen arts he!
zou er iig op staan dat ze snel en goed onderzocht word, maar dat doe je denk ik al.
Sterkte ermee

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:38

Hebben ze echt goed van alle kanten foto's gemaakt? Je hoort toch wel eens dat ze een weer goed gesloten breuk missen... hopelijk vind de orthopeed wat want het lijkt me overduidelijk dat er echt iets pijn doet...

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:38

Gillbo schreef:
Oef wat heftig maar zijn haar nek en rug ook nagekeken?
Bij de trampoline kan je een aardige klap in je rug krijgen wat ook uitval kan veroorzaken in je been.

En voel je niet schuldig een ongelukje zit in een klein hoekje. Kinderen kunnen best samen op de trampoline, de oudste leren dat het niet zo hard mag.


Ze hebben bij de spoedeisende hulp snel onder haar kleren gekeken en der trui uit gehad maar niet echt wervels ofzo na gekeken.
Denk dat het uitkleden nakijken van kindermishandeling is

Ja arts zei al door die klap die een trampoline kan geven kan een kind gemakkelijk zijn bovenbeen breken

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:39

Shanna schreef:
Zou het niet iets in de spieren/ pezen/ banden/ zenuwen kunnen zijn?
Waar heb je zelf het idee dat het zit? In haar bovenbeen/ onderbeen/ gewrichten?



Geen idee. Ze reageert nergens op (draaien, knijpen etc.) Dat laat ze dus allemaal toe doet geen pijn.
Huisarts dacht aan heup.
Maar ze kruipt er wel flink op los...
Laatst bijgewerkt door blokje op 20-02-18 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:39

Gillbo schreef:
Oef wat heftig maar zijn haar nek en rug ook nagekeken?
Bij de trampoline kan je een aardige klap in je rug krijgen wat ook uitval kan veroorzaken in je been.

En voel je niet schuldig een ongelukje zit in een klein hoekje. Kinderen kunnen best samen op de trampoline, de oudste leren dat het niet zo hard mag.


Daar dacht ik ook meteen aan, zou zelf denk ik echt de rug bekeken willen hebben (desnoods met foto als ze verder geen ideeën hebben).

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:40

Ik zou het zeker niet alleen in haar benen zoeken, zoiets heb ik ooit gehad ( ik kon wel lopen, ging niet van harte maar had wel vreselijke pijn ), bleek knelde zenuw en nekspieren gescheurd.
Succes!
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 20-02-18 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:41

mystery1980 schreef:
denk als eerste aan iets van een beknelde zenuw ofzo, maar ben geen arts he!
zou er iig op staan dat ze snel en goed onderzocht word, maar dat doe je denk ik al.
Sterkte ermee


Ja ze wouden haar vrijdag pas zien. Zei dat ik dat veel te laat vond toen had ze een gaatje o woensdag. Toen vertelde ik dat ze die ochtend geprobeerd had te lopen en dat ze gilde van de pijn en kon het vanmiddag.

Love_myhorse
Berichten: 610
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:41

misschien iets met haar rug? Anders opnieuw overleggen met de arts voor mri?

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:41

pmarena schreef:
Hebben ze echt goed van alle kanten foto's gemaakt? Je hoort toch wel eens dat ze een weer goed gesloten breuk missen... hopelijk vind de orthopeed wat want het lijkt me overduidelijk dat er echt iets pijn doet...


Onderbeen van de voorkant en zij kant en boven been zelfde.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Dochtertje gevallen kan niet meer lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:43

Ga die dingen van zenuwen/rug en nek even op schrijven. Neem ik.mee in het gesprek. Dank je!

Als ik zo naar haar loop pogingen kijk kan ze der been niet goed voor uit plaatsen en achter uit. Terwijl ze opdracht de bank der benen alle kanten op zwaait etc..

Ze probeerde de stap en zakt er dan door. Laat zich daarna vallen. Ik probeer de loop pogingen te beperken. Wil niet dat ze zichzelf schade aan brengt zeg maar.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:44

SindyKaya schreef:
Ik zou het zeker niet alleen in haar benen zoeken, zoiets heb ik ooit gehad ( ik kon wel lopen, ging niet van harte maar had wel vreselijke pijn ), bleek knelde zenuw en nekspieren gescheurd.
Succes!


Neem ik mee! Dank je.

Ik geloof zelf ook niet meer in een breuk in het been. Ze kruipt nu recht op op der onderbenen door de kamer (speelt met der broer) heel apart. Dat kan allemaal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:46

blokje schreef:
Shanna schreef:
Zou het niet iets in de spieren/ pezen/ banden/ zenuwen kunnen zijn?
Waar heb je zelf het idee dat het zit? In haar bovenbeen/ onderbeen/ gewrichten?



Geen idee. Ze reageert nergens op (draaien, knijpen etc.) Dat laat ze dus allemaal toe doet geen pijn.
Huisarts dacht aan heup.
Maar ze kruipt er wel flink op los...


Hoe reageert ze op duwen? Als ze bijvoorbeeld ergens tegenaan moet trappen/ duwen om zich af te zetten?
Kruipend komt er veel minder gewicht/ druk op dan staand natuurlijk. Kruipend dan verdeeld ze het een stuk beter over o.a. haar andere been en handen/ armen.

Heup zou heel goed kunnen, ook met betrekking tot banden en zenuwen. En een zenuw die niet werkt geeft ook geen pijn door.

Daarbij zijn die kleintjes beter bestand tegen pijn dan dat grotere kinderen zijn lijkt het wel! Toen onze dochter haar vinger onder de liftdeur had gekregen en gehecht moest worden (zonder verdoving) gaf ze geen kik toen ze 1,5/ 2 was. Nu echter (6,5) hoeft ze maar te denken aan bloed en ze gilt al alsof ze vermoord wordt :+

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:48

Ik denk eigenlijk ook aan de rug, vervelende is dat je vaak MRI nodig hebt om echt wijzer te worden, dat is alleen bij zo'n jong kindje erg moeilijk. Foto is alleen interessant voor breuken.

Lastig hoor en jezelf niet zoveel verwijten maken, nergens voor nodig! Succes vanmiddag.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:49

Ik kan je niet helpen maar ik wil even zeggen dat je me echt niet als een onverantwoordelijke moeder in de oren klinkt hoor. 2 kinderen op de trampoline lijkt me ook niet perse gevaarlijk. Alleen vooral dikke pech nu, al snap ik dat je nu voorzichtiger zal zijn. Veel sterkte voor je dochtertje

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:51

Quir schreef:
Ik denk eigenlijk ook aan de rug, vervelende is dat je vaak MRI nodig hebt om echt wijzer te worden, dat is alleen bij zo'n jong kindje erg moeilijk. Foto is alleen interessant voor breuken.

Lastig hoor en jezelf niet zoveel verwijten maken, nergens voor nodig! Succes vanmiddag.

Ze krijgen (tegenwoordig) gewoon een roesje.
Mijn nichtje van 2 heeft er (net) 1 achter de rug.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:52

Ik zou ook inderdaad even vragen of ze foto's van haar rug kunnen maken. Mijn ex had heel erg veel pijn in zijn been en kon ook heel moeilijk lopen, na een jaar dag in dag uit met pijn te hebben gezeten gingen ze pas naar zijn rug kijken. En daar zit dus inderdaad het probleem, bij de ruggenwervels. Maar hij kreeg ook pas na een jaar last van zijn rug. Die tijd daarvoor had hij vooral pijn aan zijn been/heup.
Als het de kniebanden zouden zijn dan zou ze waarschijnlijk ook niet flink rond kruipen.

ontherun
Berichten: 4973
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:53

Ik zou ook willen dat ze aandacht aan haar heup besteden... vooral omdat je zegt dat ze er 'doorheen' zakt. Heupen gaan niet heel snel uit de kom, maar bij een trampoline zijn er flinke klappen. Ik ben zo hypermobiel als maar kan, en als ik last van mijn heup heb, bijvoorbeeld als ik compleet verkeerd in bed gelegen heb zak ik ook wel eens door mijn heen de eerste stappen/minuten. Dat komt dan echt volledig uit mijn heup die gewoon weg zakt. Het zou goed kunnen dat er wat bandjes ofzo daar verrekt zijn.
Haar leeftijd is een leeftijd waarop de benen fysiologisch nog niet geheel recht staan waardoor ze vanuit de heup in een versterkte hoek staan. Daarnaast zijn de ligamenten nog niet op zijn sterkst natuurlijk, waardoor daar best goed iets mis zou kunnen zitten. Breuk komt niet heel snel voor bij zo'n jonge kinderen, die botten bestaan relatief nog uit best wat kraakbeen en zijn best flexibel. Eerder spieren/ligamenten probleem denk ik. Vanuit een podotherapeutische kijk bekeken :D

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:55

Brainless schreef:
Quir schreef:
Ik denk eigenlijk ook aan de rug, vervelende is dat je vaak MRI nodig hebt om echt wijzer te worden, dat is alleen bij zo'n jong kindje erg moeilijk. Foto is alleen interessant voor breuken.

Lastig hoor en jezelf niet zoveel verwijten maken, nergens voor nodig! Succes vanmiddag.

Ze krijgen (tegenwoordig) gewoon een roesje.
Mijn nichtje van 2 heeft er (net) 1 achter de rug.


Jazeker, roesje of zelfs narcose, maar daar zitten ook risico's aan en is het niet absoluut noodzakelijk zullen ze eerst andere wegen doorlopen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:56

Quir schreef:
Foto is alleen interessant voor breuken.


Ben ik het niet mee eens, je kan ook beschadigingen of verschuivingen zien. MRI is juist handig als je in het ruggenmerg wil kijken. Maar dat is niet meteen nodig als er een beschadiging zit.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:57

Rug en heup problemen maken me wel.wat zenuwachtig.

Een gebroken been en 3 weken gips klinkt dan prettiger.
(Klinkt vast gek maar iets wat ze niet kunnen aanwijzen vind ik helemaal.naar...)

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Dochtertje gevallen kan niet meer lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 12:58

Ze zijn zondag gestopt met foto's maken omdat ze geen idee hadden waar ze foto's van moesten maken en haar niet te veel wouden bloodstellen aan röntgen...