Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:51

Jawel, na een geloof ik 25 jarig jubileum van verven in alle mogelijke en onmogelijke kleuren ben ik het beu en mijn hoofdhuid ook. Steeds vaker krijg ik last van mijn hoofdhuid als de verf uitgroeid, tegen sommige merken kan ik niet eens meer tegen en dus... stop ik ermee!

Ik ben 100% grijs, al een jaar of 20 (ben nu 40) en ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het eruit gaat zien. (Oud, volgens mijn zoon van 11 wahahaahahaha)

Dus! Wie is het verven nog meer beu en wil de stap zetten of heeft hem al gezet? Ik heb halflang haar dus het zal nog wel even duren eer alle verf eruit is. Geen idee of ik het in de tussentijd nog wil laten knippen om het ineens grijs te hebben, of dat ik het uit laat groeien...

Ervaringen zijn dus van harte welkom.

sonjim

Re: Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:58

Gelukkig kan ik je geen ervaring geven uit eerste hand, maar de mensen die ik ken zijn alleen maar opgeknapt (qua uitzien) na het stoppen met verven. Succes ermee, is toch ook wel spannend lijkt mij.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:05

Ik ben ook al jaren grijs. Meestal wordt het geverfd maar ik heb ook een aantal jaar met een gewoon grijs koppie gelopen. Wel grappig, ik kreeg toen op 1 dag van twee verschillende wildvreemde mensen te horen dat ik zulk mooi grijs haar had en het niet moest verven.
Toch lijk ik wel ouder door het grijze haar en dat is de reden dat ik het nog kleur. Gelukkig heb ik kort haar en doordat ik peper-en-zoutkleurig haar heb, valt de uitgroei minder op. Ik lijk dan wel opeens grijzer te worden maar niet dat er een hele duidelijke rand zit.
Ik vind vaak dat mensen met grijs haar meer persoonlijkheid uitstralen, dus wat let je. Zeker als je er ook nog last van heb. En ja, 40 dan hoor je toch bij de oudjes....(ben net 13 dagen 40!).

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:10

:D Wat een leuk topic!
Ik moest eerst erg lachen, maar het is zó herkenbaar! Schokkend bijna...
Van nature heb ik peper en zout-haar, maar ik kreeg steeds meer commentaar op het zout-gehalte. Dat was dus grijs...
Ook ik heb gegrepen naar de dieprode verf, een fikse poos volgehouden, maar kwam tot de conclusie dat het wel erg vaak geverfd moest worden en ik ben geen ster in het bijhouden.
Dus: naar de kapper, haren eraf geknipt en groot gedeelte van de verlepte kleuring.
Lees: van lang tot onder mijn schouderbladen tot kort tot op de schouder. Dat was fase 1.
Nu was het kapsel 50/50 qua kleur; en ik moest even volhouden.
Fase 2 was niet zo lang geleden: nog veel korter laten knippen en hoera! Alle verlepte verf was eruit!
Nu bleek dat grijs helemaal niet zo ernstig te zijn. Wel in combinatie met die rottige verf die half in mijn haar 'hing' en mijn haar ziet er nu veel gezonder uit.
Mooi grijs is niet lelijk! :D
Ik moet wel afkicken van al dat geverf trouwens... :o
Kon het niet laten om er toch nog een streng spierwitblond tegenaan te gooien, maar dat kleurt zo leuk met dat grijs. :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:21

Leuke is dat ik gelijk in alle profielen wil spieken maar er alleen maar paarden in voorkomen :D .

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:23

Euhm nee sorry ik doe (nog) niet mee! Voorlopig trek ik elke grijze haar die ik kan vinden uit mijn koppie! Maar misschien over een jaar of wat dat ik het wel doe! ;-)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:26

Mijn moeder (46) laat het nu uitgroeien, en ik moet zeggen dat ik het veel leuker vindt. Het staat veel zelfverzekerder vindt ik, kan ook komen doordat ze het zelf gewoon heel erg leuk vindt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 23:26

Wat een leuke reacties!!

Het sterkt me wel idd, om het maar gewoon grijs te gaan laten. Wel wilde ik dan mijn wenkbrauwen laten verven (jaaaaa er moet wel iets onnatuurlijks gebeuren uiteraard) omdat ik ook heel lichte wenkbrauwen heb en vindt dat ik dan zo weinig uitdrukking heb in mijn gezicht.

MarvanTom, dat ineens afknippen vind ik echt stoer zeg!! Zover ben ik nog lang niet eigenlijk.. Maar ik heb dan nu ook nog maar een uitgroei van een cm of 4-5 geloof ik, dus nog een beginnertje.

Dendrofleur, ik heb idd geen enkele foto van mezelf geplaatst, mijn knollie is veeeel mooier dan ik ben! (En daar staat geloof ik ook niet eens een foto van... ) :o

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:27

Ik laat het grijze haar ook nog even achterwegen :P Ik word juist steeds donkerder *baalt! Maar mijn moeder daar in tegen is ook al járen grijs! En verft het ook met regelmaat. Sinds kort heeft ze besloten om te stoppen met verven en is nu dus echt helemaal grijs. En moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd staat! Ze heeft vandaag wel weer verf gekocht, blijkbaar bevalt het haar niet echt.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:28

Het went vanzelf ;) Pas toen ik een jaar of 45 werd begonnen de echte grijze haren te komen en inmiddels is mijn eigen haarkleur al aardig verdwenen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:30

Geen ervaring mee :P
Maar wat je ook kunt doen als je erg veel uitgroei hebt en je haar niet kort wilt knippen is een paar keer een kleurspoeling er in, dat was je er na een paar keer gewoon weer uit, maar dan zie je tot de verf er uit is niet de uitgroei :)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:35

Hmm...ik blijf het voorlopig toch nog even verven. Heb gelukkig alleen maar wat grijze haren aan 'de voorkant' en da's voor iemand met donkerbruin haar én bijna 40 best knap :D :j
Maar ik moet zeggen: ik vind je (en iedereen die voor grijs gaat) hartstikke stoer!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:36

DendroFleur schreef:
Leuke is dat ik gelijk in alle profielen wil spieken maar er alleen maar paarden in voorkomen :D .

Tja, jij werkt in jouw profiel ook niet mee he? _O-
Morgen heb ik hulp om 'toen en nu'- foto's erop te zetten. Dat komt omdat ik nog geen nu-foto heb... :D

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:37

Van de week kreeg ik te horen dat ik senoirenblond werd :+ Ai dat was schrikken heb dus dierct maar mijn haren paars zwart geverfd, voorlopig blijf ik verfen.

Enne ik heb geen foto's in mijn profiel :Y)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:41

Breghje schreef:
Ik ben 100% grijs, al een jaar of 20 (ben nu 40) en ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het eruit gaat zien. (Oud, volgens mijn zoon van 11 wahahaahahaha)

jij was vroeg grijs! Zou ik het ook verven hoor :P
Ben nu 34 en heb een enkele grijze haar

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:42

Je kunt het ook ''hip'' grijs verven. Meer dat zilver-achtige zeg maar. Dat vind ik zelf juist héél modern. :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:43

Mijn grijze haren begonnen op mijn 16de, gelukkig gaat het wel heel langzaam maar ik verf dus ook. Ik ben nu 27 dus vind me nog wat jong voor grijs haar, maar over 10 jaar ben ik er ook wel klaar mee denk ik.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:45

Wauw,grijs op je twintigste! :oo Dat is wel erg vroeg!
Ik mag niet klagen.Sinds 4 jaar af en toe een witte haar die vanzelf weer verdwijnt.
Ik heb nooit mijn haar geverfd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:47

ik ben 30 nu en heb toch ook al flink wat grijze haren
jong grijs zit ookk in onze familie

ik blijf ook nog even doorverven en wil eerst hier wel eens wat resultaten zien voordat ik me er aan waag :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:48

Ben 44 en als je het over peper en zout hebt: het zout komt aardig door :D . Ben niet zo'n type dat elke 6 weken bij de kapper zit om het te verven, een 'badger stripe" (zo'n randje grijze uitgroei) vind ik foeilelijk, zelf doen vind ik een hoop gedoe en ik heb een lastige huid dus heb ik besloten waardig grijs te worden. En dat valt best mee ;) .

Charrie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:54

Mijn moeder had het zelfde probleem, dus ook gestopt met het kleuren van dr haar.
Bij mijn moeder staat het wijzer.

Een paar tips:
-laat jezelf een vlot kapsel aanmeten bij de kapper.
-was je haar met zilvershampoo, dit verwijderd de gele gloed die vaak over grijs haar valt.
- als je een bril draagt, kies dan nu voor een opvallende kleur.
-geen bril drager? pas je make-up aan aan je "nieuwe" haarkleur.

let ook op je kleding.
ga niet te wit of zwart anders wordt je juist een grijs muisje.
met gekleurde accessoires kom je ook een end!
en niemand heeft door dat jij een saaie/ouwe haarkleur heb.
het zal je verbazen hoe mooi zoiets kan zijn!

dus ik zeg: ga ervoor!!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 23:57

hittepit_12 schreef:
Van de week kreeg ik te horen dat ik senoirenblond werd :+ Ai dat was schrikken heb dus dierct maar mijn haren paars zwart geverfd, voorlopig blijf ik verfen.

Zo noem ik het idd ook, seniorenblond!!

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:57

oehhhhh dapper!! Ik verf nog even door, misschien nog paar jaartjes, mijn mams is vorig jaar gestopt, en ik wil nog niet te veel op haar lijken :P

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:58

MarvanTom schreef:
DendroFleur schreef:

Tja, jij werkt in jouw profiel ook niet mee he? _O-
Morgen heb ik hulp om 'toen en nu'- foto's erop te zetten. Dat komt omdat ik nog geen nu-foto heb... :D

Ik sta er wel veel in maar alleen met cap op (ben niet degene naast Fleur!). Heb zelfs op mijn computer niet echt iets kunnen vinden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 23:59

Charrie123 schreef:
Een paar tips:
-laat jezelf een vlot kapsel aanmeten bij de kapper.
-was je haar met zilvershampoo, dit verwijderd de gele gloed die vaak over grijs haar valt.
- als je een bril draagt, kies dan nu voor een opvallende kleur.
-geen bril drager? pas je make-up aan aan je "nieuwe" haarkleur.

let ook op je kleding.
ga niet te wit of zwart anders wordt je juist een grijs muisje.
met gekleurde accessoires kom je ook een end!
en niemand heeft door dat jij een saaie/ouwe haarkleur heb.
het zal je verbazen hoe mooi zoiets kan zijn!

dus ik zeg: ga ervoor!!!

Checklist tips:
-Vlot kapsel heb ik (vind ik) maar zit meestal in een staart.
- Ga ik doen!
-Bril heb ik niet
-En makeup gebruik ik amper, vandaar dat ik wel mijn wenkbrauwen wil gaan laten verven.

Zwarte kleding leek mij juist heel erg mooi bij grijs, maar ik begrijp dat dat een NO NO is? *slikt even flink na blik in kledingkast...*