Baarmoederhalskanker prik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Baarmoederhalskanker prik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:57

Ik zelf heb geen baarmoederhalskanker prik gehad.
Voor de rest wel alle prikken.

Omdat mijn moeder het niet helemaal vertrouwd: het is bij haar gebeurt dat de doktoren zeiden dat ze 'die pillen best kan slikken'. Zij heeft het niet ingenomen: een vriendin van haar wel; met alle gevolgens van dien..
Het is nog niet bewezen of het nou écht zin heeft, en of je er na 20 jaar toch nog bijwerkingen kunt krijgen.. (ik zeg niet dat dit zo is, maar zo is het mij vertelt.)

Wie heeft 'm wel of niet gekregen? Waarom wel of niet?

Blacky

Re: Baarmoederhalskanker prik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:02

Ik heb hem wel gekregen, omdat ik dat zelf wou. Ik denk wel dat het helpt, waarom weet ik niet. Maar als het echt zó gevaarlijk is dat je er rare ziekte van krijgt oid, zouden ze hem ook nooit geven. :n

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:03

Ik heb hem wel gehad, en nog nooit bijwerkingen gehad.
In de familie gaat best veel kanker rond, dus liever beschermd met, misschien, later bijwerkingen dan over een aantal jaar bij de dokter zitten en dat ze je vertellen dat ze de boel moeten verwijderen.
Moet er niet aan denken en heb ook geen moment getwijfelt, laat je niet bang praten, als het echt zo gevaarlijk zou zijn zouden ze hem echt niet aan alle meiden in NL geven.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:04

Ik heb hem niet gekregen. Een combinatie van fobie voor naalden en alle verhalen die rondgingen, en het feit dat de gevolgen op lange termijn nog niet bekend waren.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:05

xMonsterr schreef:
Maar als het echt zó gevaarlijk is dat je er rare ziekte van krijgt oid, zouden ze hem ook nooit geven. :n

Ik heb begrepen dat het juist helemaal niet is getest en dat dít dus zo ongeveer een test was, zal de farmaceutische industrie gelachen hebben zeg. Volgens nieuwsberichten is het in andere landen goed mis gegaan bij sommigen. Daarnaast is het geen garantie dat je geen baarmoederhalskanker krijgt.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:06

Ik heb hem ook gehaald.
De meningen zijn er erg over gedeelt, de een wilt het zeker niet, of juist wel!
Ik ben ook van mening dat je er maar beter voor beschermt kan worden, en niet geschoten is altijd mis!
En als het echt gevaarlijk zou zijn, waarom zou heel nederland het dan krijgen?! :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:08

Authentic schreef:
xMonsterr schreef:
Maar als het echt zó gevaarlijk is dat je er rare ziekte van krijgt oid, zouden ze hem ook nooit geven. :n

Ik heb begrepen dat het juist helemaal niet is getest en dat dít dus zo ongeveer een test was, zal de farmaceutische industrie gelachen hebben zeg. Volgens nieuwsberichten is het in andere landen goed mis gegaan bij sommigen. Daarnaast is het geen garantie dat je geen baarmoederhalskanker krijgt.

De griepprik geeft ook geen garantie, maar die delen ze wel aan miljoenen mensen uit.. Tja, afwegingen maken, tis kiezen voor jezelf, blijkt ie wel schadelijk, stom dat je het gedaan hebt, werkt ie wel sla je jezelf voor je hoofd dat je hem niet gehaalt hebt. Helemaal als die rotziekte in je familie rond gaat en de kans dat je het zelf ook krijgt een stuk groter is.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:08

Ik heb ook gehoord dat er meisjes aan dood zijn gegaan, maar het is wel zo dat er een bepaalde stof in zit en daar kun je best allergisch voor zijn. Maargoed, ik voelde me de dagen erna ook gewoon kiplekker. En zo heeft iedereen zijn verhaal. Vaak zijn het ook geruchten, je hoort van vriendinnen dat iemand niet lekker werd, dan een uur later heeft iemand verzonnen dat diegene in het ziekenhuis ligt, en dan nog een paar uur later is ze volgens iedereen dood. ;) Zo gaat dat altijd, en ik zeg niet dat het allemaal geruchten zijn, maar toch denk ik niet dat ze het zouden geven als je er echt dood aan zou kunnen gaan ..

xxTjitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:09

Ik heb hem zelf ook gehad. De dag erna wel last van mn schouder gehad maar verder niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:10

Ik ben iig wel blij dat ik 'm niet heb gekregen. En dat 'niet geschoten is altijd mis' kan dus ook zijn dat je bijvoorbeeld over 10 jaar onvruchtbaar blijkt te zijn :\

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:11

passieAppel schreef:
Ik ben iig wel blij dat ik 'm niet heb gekregen. En dat 'niet geschoten is altijd mis' kan dus ook zijn dat je bijvoorbeeld over 10 jaar onvruchtbaar blijkt te zijn :\

Dat kan zijn, maar je kunt over 10 jaar ook baarmoederhalskanker hebben, en dus nooit kinderen krijgen. ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:12

passieAppel schreef:

Tja.. Met kanker in je baarmoeder/eierstokken ben je ook niet heel vruchtbaar meer. :n
Maarja, tis eigen keus..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:13

ik heb de prikken gewoon gehad, tot nu toe nergens last van :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:14

xMonsterr schreef:
passieAppel schreef:

Dat kan zijn, maar je kunt over 10 jaar ook baarmoederhalskanker hebben, en dus nooit kinderen krijgen. ;)

http://www.ed.nl/mening/4593606/Kritiek ... kanker.ece

Hier staat ook juist dat iemand die het virus op dat moment bij zich heeft (en dat wordt niet getest) dan is de kans ruim 44% groter dat je het wél krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:14

Froukje1993 schreef:
passieAppel schreef:

Tja.. Met kanker in je baarmoeder/eierstokken ben je ook niet heel vruchtbaar meer. :n
Maarja, tis eigen keus..

Nee, inderdaad.
Maar, liever het 'natuurlijk' gekregen, dan door zo'n prik die 'veilig' was.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:15

passieAppel schreef:

Kun je er onvruchtbaar van worden dan?

Ik heb 'm voor de zekerheid wel gehaald namelijk, alleen een stijve schouder gehad verder niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:16

Authentic schreef:
xMonsterr"
[quote="passieAppel schreef:

Hier staat ook juist dat iemand die het virus op dat moment bij zich heeft (en dat wordt niet getest) dan is de kans ruim 44% groter dat je het wél krijgt.[/quote

Ik snap niet helemaal wat je hier zegt: bedoel je met prik of zonder? :o?

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:16

Ja ik had ook alleen 1 dag een stijve schouder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:17

MyLittleLove schreef:
passieAppel schreef:

Kun je er onvruchtbaar van worden dan?

Ik heb 'm voor de zekerheid wel gehaald namelijk, alleen een stijve schouder gehad verder niks.

Hmm.. Tja.. Dat is dan weer wat ik heb gehoord.
Maar ik weet niet waar je anders 'last' van moet gaan krijgen dan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:17

passieAppel schreef:
Froukje1993 schreef:
Maarja, tis eigen keus..

Nee, inderdaad.
Maar, liever het 'natuurlijk' gekregen, dan door zo'n prik die 'veilig' was.

Ja, dat is jou mening.
Kan hem niet delen, maar daarvoor heb ik denk ik al genoeg mee gemaakt wat dat betreft, zal je er echt niet anders om op aankijken, maar vind het nooit heel verstandig.
Authentic schreef:
xMonsterr schreef:

Hier staat ook juist dat iemand die het virus op dat moment bij zich heeft (en dat wordt niet getest) dan is de kans ruim 44% groter dat je het wél krijgt.

Je kunt jezelf ook gek láten maken hé.. Alles wat op internet staat moet je niet geloven. :n
Ga naar je huisarts, grote kans dat die je een schop onder je kont geeft om je te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:18

Froukje: of jij hebt juist je gek laten maken met het feit dat je de prik moet hebben ipv dat je 'm níét moet hebben :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-11 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:20

Tis maar hoe je het bekijkt! Heb er geen moment over getwijfelt en heb ook niet naar anderen geluisterd.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:20

Op dit moment zijn mijn dochters nog lang niet oud genoeg voor die prik. Maar als ze dat wel zijn mag er wel wat meer bekend zijn; ik sta nog niet te juichen na de schandalen met o.a. DES en Softenon, die ook allebei '100% veilig' waren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:21

Blue_Eyes schreef:
Op dit moment zijn mijn dochters nog lang niet oud genoeg voor die prik. Maar als ze dat wel zijn mag er wel wat meer bekend zijn; ik sta nog niet te juichen na de schandalen met o.a. DES en Softenon, die ook allebei '100% veilig' waren....

En dát was precies mijn moeders reden om 'm mij niet te geven!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:23

Ja, dat kan ik me dus goed voorstellen. In mijn omgeving hoor ik ook dat jouw moeder en ik niet de enige moeders zijn die er zo over denken ;)