Vier jaar geleden was mijn moeder het beu dat ik altijd zo triestig was om mijn gewicht. Ik had namelijk een eetverslaving ontwikkeld en ik woog op dat moment net geen 120 kilo. Ze is toen naar de huisarts gestapt en we werden doorgewezen naar een obesitaschirurg.
Na veel onderzoeken kwam ik in aanmerking voor een Gastric bypass.

Dit is de dag voor mijn gewichtsoperatie, hierna ben ik op negen maanden 64 kilo afgevallen. Natuurlijk had dit gevolgen voor mijn lichaam, ik had namelijk redelijk veel veloverschot en borsten tot op de knie. Hiervoor ben ik naar een chirurg gegaan en dit traject is niet fijn verlopen. Veel traantjes en stress gekost. Daarom ga ik hier ook niet op in dit hoofdstuk is afgesloten. Na veel overtuiging van mensen rond mij moest er opnieuw iets gebeuren aan mijn buik. Maar daar had lesilla geen zin in.
Toen toch maar een afspraak gemaakt bij een chirurg waar we goede verhalen over hebben gehoord. Het was gewoon een last van mijn schouder toen ze zo open was en ze me zo begreep. Ik voelde me direct goed bij deze chirurg. Ik mocht bellen wanneer ik een operatie datum wou. Maar de dagen erop was de schrik voor weer zo een heltraject te groot dus ik stelde het uit, en dit uitstellen heeft 4 maanden geduurd. De pijn aan mijn litteken was te groot en de psychische pijn van een dubbele buik ook. Gebeld en 16 juni kon ik terecht.

En de dag van vandaag loop ik met deze schitterende buik rond, de littekens zijn natuurlijk nog vers rood maar al goed aan het vervagen. Lesilla heeft eindelijk een gewone buik. Het is een full body lift dus het litteken onderaan loopt helemaal tot over mijn achterwerk door. Hij zit nog redelijk hoog, maar ze hebben het toch een goede drie cm kunnen verlagen en daar ben ik al helemaal blij om.
Standaard heb je natuurlijk geen verticaal litteken maar dit was nodig om me een normale buik te geven.
Ik ben echt gelukkig en dat wou ik even delen. En weet dat het altijd leuk is om ervaringsverhalen te lezen als je aan het twijfelen bent. En weet dat sommige bokkers de stap willen ondernemen.