Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En aan mij dan de schone taak om alle afgebrande plekjes te verzamelen op een gaasje en pleisters te plakken.Laura1589 schreef:De huisarts op mijn werk brand moedervlekjes altijd weg. Eerst verdoven, dat zijn even vervelende prikjes, maar die prikjes gaan onderhuids en niet in je spier zoals bij de hepatitis B vaccinatie. De naald voor die prikjes is dus minder groot.
Bij het wegbranden hoor ik nooit pijnklachten van de patienten, het stinkt alleen wel heel ergEn aan mij dan de schone taak om alle afgebrande plekjes te verzamelen op een gaasje en pleisters te plakken.
Probeer je vooral goed te ontspannen. Die prikjes zijn even vervelend, maar daarna voel je er niks meer van hoor! Komt goed!
) en die deed ook wel die methode die jij hebt, bij gesteelde moedervlekjes. Het verdoven zal waarschijnlijk heel erg meevallen, ik denk vergelijkbaar met jouw hepatitis B prikje. Er zullen alleen iets meer prikjes gezet moeten worden maar die zul je al minder goed voelen omdat de eerste er dan al in zit en dat spul werkt echt heel snel. Van de ingreep zelf zul je wat druk voelen maar geen pijn. Eigenlijk wordt de moedervlek er af geschraapt en ook een klein beetje van de huid zelf zodat de complete moedervlek weg is. Dit doen ze met een soort appelboortje maar dan heel klein, tenminste.. als het hetzelfde gaat
. En dat appelboortje schuiven ze als een kaasschaaf over je huid. Al met al zal het hooguit 20 a 30 minuutjes duren en je loopt weg met een vierkante pleister. Als je gehecht bent mag je de eerste dagen even niet douchen omdat de huid dan te week wordt en na een week zullen je hechtingen er even uit gehaald moeten worden. Hechtingen verwijderen kan hooguit wat trekkerig voelen, mag wederom geen pijn doen, waarschijnlijk merk je er niets van!