Deeltjesversneller gehackt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:13

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1916 ... tml?p=12,1

Citaat:

GENEVE - Hackers zijn erin geslaagd om een van de informatienetten van de Europese Organisatie voor nucleair onderzoek binnen te komen, waardoor ze toegang kregen tot de grote botsingsring (LHC) van de grootste deeltjesversneller ter wereld, die woensdag op gang werd gebracht.
De hackers hebben een pagina geplaatst op de website van het CERN in Genève dat wetenschappelijk onderzoek verricht om met de deeltjesversneller te ontdekken hoe het heelal in elkaar zit. De pagina is ondertekend door 'The Greek Security Team', dat de spot drijft met de beveiliging van de informatie op de website en de wetenschappers schooljongens noemt.

Ik weet niet hoor, maar er wordt gezegd dat we ons niet 'bang' hoeven te maken voor het botsen van de verschillende patronen omdat alles zó goed beveiligd zou zijn.. Nou, dat blijkt maar weer.. Clown Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: Deeltjesversneller gehackt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:13

Dan wordt het verhaal van het Bernini Mysterie straks toch nog waarheid Nagelbijten / Gniffelen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:16

Nou dat denk ik niet maar ik moest er wel gelijk aan denken toen ik over het cern las. Ik denk dat we ons inderdaadt niet zo bang hoeven te maken zo'n vaart zou dat niet lopen en na dit zullen ze wel gemerkt hebben dat ze de boel telkens wat beter moeten beveiligen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:21

Bloos! wat eng, maar idd goed beveiligd is het dus niet..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:30

Jeetje, beetje griezelig. Waarom zou je in godsnaam een deeltjesversneller willen hacken, pff zoek een hobby.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:47

Ik krijg hier bij steeds meer het 1 april gevoel Clown

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:58

Letizia schreef:
Ik krijg hier bij steeds meer het 1 april gevoel Clown

Je bent niet de enige. No Cheer

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:25

Unwritten schreef:
Dan wordt het verhaal van het Bernini Mysterie straks toch nog waarheid Nagelbijten / Gniffelen

Hoop het toch niet Knipoog Lijkt mij ook sterkt dat zo'n substantie hoog in de lucht 'veilig' kan zijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:03

Dan hoop je maar dat er voor ze echt alles op elkaar laten botsen, er ook nog wat handmatige schakelaars moeten worden overgehaald, en niet álles digitaal ivia dat netwerk loopt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:04

Sjah ze hebben nasa ook makkelijk kunnen hacken dus denk wel dat dit ook kan

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:15

Dit heb ik ook gelezen op de site van de telegraaf, maar daar staat ook bij dat de computer die zij gehackt hebben niet de computer is die de deeltjesversneller aanstuurt, ik geloof alleen degene met de informatie. Dat is natuurlijk al wel erg genoeg, maar het bericht is dus enigszins aangedikt, we hoeven ons (nog) geen zorgen te maken dat hackers met de deeltjesversneller zelf aan de gang gaan Knipoog

A_lette: Ik ken het verhaal van het Bernini mysterie niet, maar ik heb een kleine 'documentaire' gezien van rtl en daarin vertelden ze dat de hele ring omgeven is met dik beton waarin eventueel uitschietende protonen afgeremd worden en kunnen dus geen gevaar opleveren voor ons Lachen
Laatst bijgewerkt door GuitarLove op 18-09-08 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:17

Ondertussen is de deeltjesversneller ook alweer stilgelegd las ik, door een probleem met het koelsysteem o.i.d?
Gaat lekker iig. Nagelbijten / Gniffelen