Geen Londen 2012 voor de paarden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Geen Londen 2012 voor de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:07

Ik las vandaag in de krant op het werk (Dag geloof ik?) dat paardensport in Londen nog een besprekingspunt wordt.

Dressuur is weinig tot geen animo voor.
Eventing is levensgevaarlijk. Voor paard en dier, ookal is er in Peking geen dodelijk ongeval geweest
Springen komt alleen in het nieuws door de dopingschandalen.

Hebben jullie het ook gelezen/gehoord?

Hoe sta jij ertegen over?

Zelf vind ik dat er té weinig intresse is op het gebied van paardensport. Paardensport (vooral dressuur) blijft voor de buitenstaander een onbegrijpelijk en saaie sport. Misschien wel een idee om geen PaardLonden2012 te hebben!

Redrumfox

Re: Geen Londen 2012 voor de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:07

Hier loopt al een topic over, of in ieder geval: het is iets soortgelijks. Lachen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:11

Prinses Haya stelt dat, nadat er op de tribune in Hong kong heel veel chinezen in slaap vielen! Wel een beetje zwart wit om alleen daar na te kijken want er zaten volgens mij heel wat mensen via de computer en de tv mee te kijken. En hier in europa amerika enz. leeft de paardensport veel meer als daar. Dus om daar nou gelijk je conclusies uit te trekken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:14

silfie35 schreef:
Prinses Haya stelt dat, nadat er op de tribune in Hong kong heel veel chinezen in slaap vielen! Wel een beetje zwart wit om alleen daar na te kijken want er zaten volgens mij heel wat mensen via de computer en de tv mee te kijken. En hier in europa amerika enz. leeft de paardensport veel meer als daar. Dus om daar nou gelijk je conclusies uit te trekken.

Dát zou zomaar kunnen. Maar daar merk ik weinig tot niets van.

Als er paardensport op tv is, wordt het hoogstens 5 minuten uitgezonden en niet eens live! Ik weet niet hoe het in Amerika staat. Maar weet wel dat Duitsland het hoogst scoort op het gebied van paardensport en intresse.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:19

eenitraM schreef:
silfie35 schreef:

Dát zou zomaar kunnen. Maar daar merk ik weinig tot niets van.

Als er paardensport op tv is, wordt het hoogstens 5 minuten uitgezonden en niet eens live! Ik weet niet hoe het in Amerika staat. Maar weet wel dat Duitsland het hoogst scoort op het gebied van paardensport en intresse.

Ik vind dat zooooo ergerlijk. Als je ziet hoeveel aandacht er wordt gegeven aan voetbal en die hebben al eeuwen geen drol gepresteerd. Anky is notabene al jaren achtereen 's werelds beste ruiter en het enige wat NL doet is de kur ff op tv uitzenden en dan snel weer verder met alle andere sport. Vind het zo stom, dacht dat paardensport nog steeds de 2e sport is in NL.
NL waardeert niet wat ze heeft, het is zo vanzelfsprekend dat Anky met die medaille thuiskomt, als het dan per ongeluk niet lukt komt ze uiteraard wel in het nieuws want dan heeft ze teleurgesteld.

(ja, ik ben gefrustreerd)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:22

als er al een OS komt, volgens een aantal topics vergaat de wereld Tong uitsteken

Jammer als het niet zo zou zijn. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet een van de trouwste kijkers ben Bloos Ik volg wat ze winnen, en dan kijk ik het wel na, maar ik volg ze niet helemaal.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:43

BelachelijkAls bij zwemmen ook mensen in slaap zullen vallen (ik zal er één van zijn), dan halen ze het toch ook niet van de buis.

Ik vind het maar raar hoor dat ze hieraan zitten te denken, ik kan het me enigszins ook wel voorstellen, doping gebruik is natuurlijk schandalig, maar ja wordt dat niet in elke sport gebruikt. Als ik denk aan doping denk ik aan wielrennen Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:34

[quote="eenitraM" Misschien wel een idee om geen PaardLonden2012 te hebben![/quote]

Mwaw.

Op zich Go jij! Go jij! om de huídige vorm af te schaffen.

Het is echter een onvergelijkbare mogelijkheid om paardrijden binnen het referentiekader van de niet-ruiterij te krijgen/houden. Dat wordt alleen maar belangrijker in een wereld waarin de functionele rol van het paard steeds minder wordt.

Het zou dáárvoor een behoorlijke domper zijn als de paardensport zich niet op de OS presenteert. Het woord ´presenteert´ is veelzeggend: het visitekaartje van HongKong was antireclame. Dát kan je beter níet hebben, zoiets níet tonene/bekendmaken is positiever....

Kortom: niet zó, maar afwezigheid is een misser.

hc

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:37

Ik geloof nooit dat dat gaat gebeuren.
Het engelse koningshuis is zeer actief in de paardensport. De dochter van Prinses Anne heeft al vele prijzen gewonnen en is (was?!) actief op het hoogte eventingniveau.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:05

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:22

Omdat er al een topic loopt op VN over dit nieuwsitem, hier een slotje.