Presidentsverkiezing Amerika bluh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Presidentsverkiezing Amerika bluh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 09:32

Ben ik nou de enige die een beetje misselijk wordt van al dat aanstellerige gedoe van die Amerikanen?

Vanochtend weer op ochtendnieuws, van die types die 'in huilen uitbarsten' bij een toespraak van die dame die bij John -engerd- mc Cain hoort.

Wat een overdreven gedoe allemaal....

Peetjuh

Re: Presidentsverkiezing Amerika bluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:33

Ja ik word er ook gek van. Sommige gaan zo ver dat ze willen gaan emigreren als McCain president wordt!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 09:39

Ben jij dezelfde Peetjuh als op het poezentopic?

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:42

Nope

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:08

Ja het is echt vermoeiend. Het nieuws staat er vol mee alleen omdat het zo'n grootmacht is..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:21

oh, het is allemaal ook best wel belangrijk enzo, maar de manier waarop... juk

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:39

Tja belangrijk......
In feite is de president alleen maar een gezicht, de echt belangrijke mensen die het voor het zeggen heb in USA zie je niet, dat zijn de mensen achter de president....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:42

Ik word er ook een beetje moe van, al die aandacht, kost handenvol geld daar maar dus ook hier vanwege al die aandacht...

Ik wil best de uitslag weten maar ik hoef geen minuut tot minuut verslag zoals nu....

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:42

Word er ook een beetje moe van, oke misschien is het belangrijk maar om er elke dag zoveel tijd aan te besteden in een land wat aan de andere kant van de oceaan ligt. Vind ik een beetje te ver gezocht.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:39

Aan de ene kant vind ik het heel belangrijk, omdat het om een grootmacht gaat, die een zeer belangrijke rol speelt in het wereldgebeuren.

Waar ik me aan erger, is al dat ingestudeerde gedoe.
Niets wat je ziet, is spontaan, alles is gerepeteerd en voorgezegd door mensen die weten hoe je publiek moet bespelen.
En inderdaad, het is zo overdreven allemaal.

Ik hoef het dan ook beslist niet te zien. Tegen de tijd dat de verkiezingen echt gaan beginnen, vind ik het vroeg genoeg om dieper geïnformeerd te worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:42

Ik vind het heel jammer en heel stom dat ze Hillary afgeserveerd hebben. Obama had opeens heel veel geld om te kunnen winnen en je mag je afvragen waarom, niet omdat degenen met geld hem wilden hebben.

Een man van 75 jaar gaat winnen en als hij wat krijgt, zoals een beroerte of zo, heeft Amerika opeens een super rechtse vrouwelijke president die zwaar gelovig is (als het haar uitkomt) totaal geen enkele ervaring heeft, voor wapens en oorlog is en tegen homo's, abortus etc etc.

Dat gaat leuk worden .

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 10:56

Die conventies de hele tijd op tv... die kadidaten die zeggen wat het publiek wilt horen en het publiek trapt er met zijn grote voeten weer in. Helemaal in trance en tot tranen geroerd want 'hij zegt precies de goede dingen!'.

uhu.

Zouden amerikanen dan echt zo dom zijn?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:25

O ik vind het ook vreselijk. Wat kan mij het nou schelen hoe mooi en hoe goed al die toespraken zijn. Tegen de tijd dat de uitslag bekend is mogen ze het laten zien op tv. Echt, dat publiek juicht bij ieder lettertje wat er gezegd word. En ik vind het ook achterlijk dat ze allerlei dingen gaan zoeken achter die "running mate" (Palin). Alsof dat er nou iets mee te maken heeft. Hoe dan ook, ik vind het vreselijk overdreven.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:44

Ik vind het ook wel wat overdreven ja.
Wat mij vooral opvalt is dat het zoveel over de persoon zelf gaat en niet over zijn/haar ideeën. Hoe bijvoorbeeld hun privélevens worden doorgespit door de pers. Zoals die tienerdochter van Palin die zwanger is, vindt men dat dan een reden om ineens niet meer op de republikeinen te stemmen?
Of mensen die dan nu ineens op de republikeinen zouden gaan stemmen, omdat een vrouw dan de vice-president wordt, terwijl ze eerst voor Hillary Clinton waren. Dan stem je dus op een persoon en niet op zijn haar ideeën.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:08

Dat is toch in Nederland ook.
Bos was vrij populair tot het CDA met de gerichte laster aktie kwam over het draaikonten (en dan van het CDA Scheve mond) Toen verloor de PVDA heel veel stemmen, terwijl het programma hetzelfde bleef.
Ik ben niet gek op Hillary maar ze was de meest ervaren bruggenbouwer die Amerika nu in de financiele crisis en hun tanende positie als nummer 1 wereldmacht kon gebruiken.
Maar ja 95% van de Amerikanen weet nauwelijks dat er nog wat bestaat buiten Amerika en denken dat zij altijd het machtigste land zullen blijven.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:41

sarabande schreef:
Ik vind het heel jammer en heel stom dat ze Hillary afgeserveerd hebben. Obama had opeens heel veel geld om te kunnen winnen en je mag je afvragen waarom, niet omdat degenen met geld hem wilden hebben.

Een man van 75 jaar gaat winnen en als hij wat krijgt, zoals een beroerte of zo, heeft Amerika opeens een super rechtse vrouwelijke president die zwaar gelovig is (als het haar uitkomt) totaal geen enkele ervaring heeft, voor wapens en oorlog is en tegen homo's, abortus etc etc.

Dat gaat leuk worden .

en daarbij....geloofd iemand hier dat Amerika, land waar kukluxclan nog steeds actief is etc. klaar is voor een zwarte president, hij is KANSLOOS ! bij voorbaat al een verloren strijd.

het enige waar we blij om mogen zijn is dat Georgie-boy geen derde kans krijgt (bij wet) dus we waren gelukkig toch al van hem af.

Maar de grote mannen zijn toch de Dick Cheney's bijvoorbeeld die nog veel meer macht hebben dan de president ( en die worden wel herkozen- die zitten niet vast aan 2x maximaal)

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:57

Maanling schreef:
Die conventies de hele tijd op tv... die kadidaten die zeggen wat het publiek wilt horen en het publiek trapt er met zijn grote voeten weer in. Helemaal in trance en tot tranen geroerd want 'hij zegt precies de goede dingen!'.

uhu.

Zouden amerikanen dan echt zo dom zijn?
hhahaha doet me denken aan onze eigen verkiezingen.
Hmmmm dingen beloven en uiteindelijk niet nakomen, is onze politiek dan niet gewoon idem dito (latijns voor een pot nat Knipoog )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:00

Ik vind het echt zonde van het geld Nagelbijten / Gniffelen Er gaan miljoenen (of waren het nou miljarden Nagelbijten / Gniffelen ) doorheen aan die campagnes. Dat kunnen ze toch veel beter besteden lijkt mij. Valt genoeg op te lappen in Amerika. Dan kan je toch beter daar aandacht en geld in steken en laten zien dat je ook écht doet wat je zegt. Nu al, voodat je president wordt.

Maar goed blijft politiek hoop roepen en beloven en weinig waarmaken.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:39

Helemaal met je eens.
Ik erger me daar ook blauw aan, al dat geld dat over de balk wordt gegooid, terwijl je er daar zoveel goeds mee kan doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:14

Wellicht iets voor een nieuwe kandidaat, ik geef al het geld dat ik voor mijn campange krijg aan de gezondheidszorg Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:35

Thats_Me schreef:
Ik vind het echt zonde van het geld Nagelbijten / Gniffelen Er gaan miljoenen (of waren het nou miljarden Nagelbijten / Gniffelen ) doorheen aan die campagnes. Dat kunnen ze toch veel beter besteden lijkt mij. Valt genoeg op te lappen in Amerika. Dan kan je toch beter daar aandacht en geld in steken en laten zien dat je ook écht doet wat je zegt. Nu al, voodat je president wordt.

Maar goed blijft politiek hoop roepen en beloven en weinig waarmaken.

hier ben ik het helemaal mee eens.
hoop praten,en weinig doen wat er beloofd is.

maarja dat is hier ook zo

al erger ik me wel aan het overdreven gedoe van die amerikanen(janken omdat hij 'toevallig' net de goede dingen zegt)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:37

Ik vind het een grote circusact/soap/slechte Bfilm........... echt he......... gaat helemaal nergens over Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:49

Nou het gaat over de koers die Amerika gaat varen, lijkt me er toch toe doen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:50

want? Haha! wij hebben toch nul comma nul invloed op wat die idioten beslissen............ we hebben het toch maar te aanvaarden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:11

Dus als je er geen invloed op hebt mag je er niet over van gedachten wisselen??

Ik begreep dat jij het circus nergens over vindt gaan, en dat is nu juist wel het geval, anders zou er niet zoveel geld in gepomd worden door al de belanghebbende o.a. van de wapenindustrie die de oorlogen helemaal niet willen beeindigen.