Politieke rel om overval op Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:39

ROME - In Italië is een politieke rel uitgebroken om de roofoverval op een Nederlands echtpaar in de nacht van vrijdag op zaterdag. De man en de vrouw uit Waalre (Noord-Brabant) werden overvallen door twee Roemeense herders en met stokken afgetuigd en beroofd van 1500 euro.
afbeelding vergroten De Italiaanse politie onderzoekt de plek waar het Nederlands echtpaar zijn tentje had opgezet en waar het werd overvallen. FOTO EPA
De 52-jarige vrouw werd ook verkracht.
Burgemeester Gianni Alemanno van Rome noemde het gedrag van de Nederlanders in de Italiaanse pers 'illegaal' omdat kamperen op de plek in kwestie niet is toegestaan. Volgens de ex-neofascist was het een ,,zware onzorgvuldigheid'' om de tent neer te zetten ,,op een door God en de mensen verlaten plek''. Onder deze omstandigheden kon de staat hun veiligheid niet garanderen.
Pina Picierno, beoogd minister van Jeugdzaken in het schaduwkabinet van de centrumlinkse Democratische Partij (PD) van Walter Veltroni, eiste daarop zondag dat Alemanno zijn excuses aanbiedt aan de Nederlanders en zich schaamt. ,,Dit is dezelfde absurde mentaliteit als die van hen die verkrachte vrouwen verwijten dat ze de daad op een of andere manier hebben uitgelokt.''

(ANP)

bron:http://www.ad.nl/buitenland/2554385/Politieke_rel_om_overval_op_Nederlanders.html

Dit slaat echt helemaal nergens op, omdat de mensen daar kamperen lokken ze het maar uit om overvallen te worden en verkracht Boos!
Die man moet eens nadenken voor hij wat zegt.

Piera

Re: Politieke rel om overval op Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:42

Ik had het al gezien op het nieuws ja! Echt een hele aparte reactie van die man. Ik vraag me af wat er stad gebeurd als zo'n man hem bestuurd.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:42

Nou, die reactie slaat echt nergens op!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:51

Oke die reactie slaat nergens op, maar blijkbaar stonden ze ergens waar ze niet mochten staan. En toen ik hoorde dat er 1500 euro was buitgemaakt Wow! wie heeft zo'n soort bedrag op zak????

Het is verschrikkelijk dat het gebeurd is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:43

Overvallen komen overal ter wereld voor en met name Italie is niet altijd even veilig.
Ik heb alleen nog nooit begrepen waarom er dan meteen verkrachting moet plaatsvinden. Verkrachters moeten ze aan de hoogste boom ophangen vind ik, ongeacht de omstandigheden.
Hiermee impliceer je inderdaad dat vrouwen verkrachtingen 'uitlokken' en dat vind ik het ergste wat er is.
Vrouwen hebben ook gewoon recht om zich vrij te bewegen zonder altijd maar bang te zijn.

Ze hadden volgens mij zoveel geld bij zich omdat ze voor het goede doel aan het fietsen waren en geld inzamelden, maar zeker weten doe ik het niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:45

Het is natuurlijk niet slim om zomaar ergens te gaan kamperen, want daar word ook voor gewaarschuwd. Maar dan verdien je dit nog niet, niet slim maar wat ze meegemaakt hebben is gruwelijk. Maar dat vind ik de Italiaanse minister niet echt zeggen.
Vind het een beetje overtrokken allemaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:47

inderdaad niet slim,maar geeft dat dan maar het recht om mensen te overvallen en verkrachten...........

bah arme mensen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:53

Er wordt zo vaak gewaarschuwd dat je niet in dat soort gebieden moet kamperen. Eigen schuld imo. Natuurlijk het is niet leuk, maar er is wel gewaarschuwd het niet te doen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:15

eigen schuld?ook dat die vrouw verkracht is?
alsjeblieft zeg........

oke de kampeerplek was niet slim,maar om het dan maar eigen schuld te noemen?
bah

ze zijn daar niet zomaar gaan staan overigens.....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:48

Ik vind het wel. Juist om dit soort redenen mag daar niet gekampeerd worden, er is zat voor gewaarschuwd. Dus als jij daar gaat slapen dan kan je er op rekenen dat je overvallen/verkracht kan worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:47

te triest eigenlijk.
maar om het dan nou eigen schuld te noemen........maarja blijft erg zulke dingen