Schaap ritueel geslacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Schaap ritueel geslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 20:21

EMMELOORD - Een van de zeventien schapen van Emmeloorder Jan Salomons is vannacht afgeslacht in een weiland aan de Fabrieksweg in de stad. Salomons deed de ontdekking vanochtend en haalde de politie erbij.

Het schaap mist alle poten en bijbehorende stukken vlees. Volgens Salomons is het dier 'professioneel' ontdaan van zijn vlees. De hals is doorgesneden, 'ritueel geslacht', concludeert Salomons.

Hij heeft naar eigen zeggen aangifte gedaan bij de politie. "Die onderzoekt nog of het onder diefstal of dierenmishandeling valt."

Bron De Stentor
http://www.destentor.nl/regio/flevoland ... slacht.ece

berpie

Re: Schaap ritueel geslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 20:23

Ik kwam dit tegen op internet, in eerste instantie stond er een foto van het diertje bij, te walgelijk voor woorden gewoon, wie doet zoiets zeg, tjee ga gewoon naar de slager en koop stukje lamsvlees, bah te ziek voor woorden, hoop dat de dader zijn tong verbrand zich verslikt en voedselvergifftiging oploopt met diarree die 7 weken aanhoudt, sorry maar dat moest er even uit ik vind dit te ziek voor woorden, bah.
Laatst bijgewerkt door berpie op 23-08-08 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:24

jeeetje...
oke ritueel slachten voor die mensen.. oke... maar neem dan niet andermans schaap Scheve mond

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:30

is het nu al de ramadam?!
godver dat wordt weer nachten waken Boos!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 20:48

Ja weet ook niet wat ik er van moet denken hoor, ik heb me geitjes hier rondlopen en ook al is Emmeloord heel ver weg mijn eerste reactie was straks vreten ze me geitjes ook nog op.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:48

Wat een zieke lui die dat doen!
Blijf van andermans dieren af! Boos!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:26

ON -> NM

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:31

barbara1970 schreef:
Ja weet ook niet wat ik er van moet denken hoor, ik heb me geitjes hier rondlopen en ook al is Emmeloord heel ver weg mijn eerste reactie was straks vreten ze me geitjes ook nog op.

Het moeten schapen zijn, dus je geitjes zijn nog veilig Knipoog

Vind het idd wel een lage streek om andermans schaap hiervoor uit de wei te plukken. Bovendien kan een gestolen schaap volgens mij nooit rein vlees geven, maar dat kan aan mij liggen Nagelbijten / Gniffelen

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:32

Brr, het zal je schaap maar zijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:38

Mijn buurman, is een Turk en hij vindt het ook altijd nodig om een schaap te slachten in zijn achtertuin. En jammer genoeg is hij niet meer de enige die dat doet hier in deze buurt. Prima dat dit bij hun ritueel hoort, maar blijf van ander mans dieren af.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 07:30

is niet prima, is zelfs radicaal tegen de wet! aangeven die handel!
ik kan het aantal pv's dat ik ervoor heb laten opstellen al niet meer tellen op mijn 2 handen Lips are sealed

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:25

echt......... zakt mijn broek vanaf........ dat soort sjit gebeurde toch echt 15 jaar geleden nog niet.........

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:28

Ten eerste, 'krak' is het ramadaN. en de schapen worden pas geslacht NA ramadaN. het 'suikerfeest' valt dit jaar begin oktober. ook is dit weer iets anders dan het offerfeest, maar met beide feesten worden wel schapen geslacht ..

ten tweede, is het echt niet toegestaan in de Islam om een schaap van een ander te slachten hoor. als je geen geld hebt om een schaap te kopen hoef je niks te slachten.

ten derde, jullie weten niet eens of een moslim dit heeft gedaan, maar toch gaan jullie er allemaal van uit.

daar zakt mijn broek ook van af
Laatst bijgewerkt door Zaina op 24-08-08 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:29

bromfiets schreef:
barbara1970 schreef:

Bovendien kan een gestolen schaap volgens mij nooit rein vlees geven, maar dat kan aan mij liggen Nagelbijten / Gniffelen

je hebt gelijk dit is niet toegestaan

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:33

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:38

Inderdaad wordt wel heel makkelijk aangenomen dat het door moslims gedaan is. Ritueel slachten houdt wel wat meer in dan alleen de nek doorsnijden, dus alleen daaraan kun je het niet zien. Mocht het wel gedaan zijn door moslims, dan zijn dat moslims die niet weten wat hun eigen geloof inhoudt, want de islam zal echt niet goedkeuren dat je andermans bezit steelt. Laat staan slacht en dan beweren dat het halal is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:38

Zaina schreef:
Ten eerste, 'krak' is het ramadaN. en de schapen worden pas geslacht NA ramadaN. het 'suikerfeest' valt dit jaar begin oktober.

ten tweede, is het echt niet toegestaan in de Islam om een schaap van een ander te slachten hoor. als je geen geld hebt om een schaap te kopen hoef je niks te slachten.

ten derde, jullie weten niet eens of een moslim dit heeft gedaan, maar toch gaan jullie er allemaal van uit.

Waar zeg ik dat dan? ik zeg alleen dat dit soort sjut 15 jaar geleden niet voorkwam.............

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:48

heb het toch niet alleen tegen jou kiwiko.

en krak ook in je andere topic blijf je het ramadam noemen, dus ik dacht ik meld je even dat het ramadan is. en die begint dit jaar OF op 1 september OF op 2 september. dat weten we altijd pas de dag van tevoren

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:03

sorry, heb nu pas gezien dat het ramadan is Bloos ik zal erop letten, maar je mag mij altijd verbeteren als ik nog zulke fouten maak Knipoog zoveel ken ik ook niet van moslims Knipoog

nu, dan gaan vanaf 1 september hier al de veiligheidsmaatregelen omhoog, op die ene dag meer waken zal het ook niet steken Knipoog

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:26

weet ook wel dat je het vast niet express deed hoor Lachen
ik vind het echt heel vervelend als jij je schaapjes binnen moet houden voor zulke mensen hoor!
maar ik vind het wel belangrijk dat mensen weten dat het in de Islam helemaal niet toegestaan is om andermans schapen te stelen/slachten of wat dan ook.
op stelen staat namelijk een flinke straf in de de islamitische wetgeving , amputatie van de rechter hand.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:32

KiWiKo schreef:
Zaina schreef:
Ten eerste, 'krak' is het ramadaN. en de schapen worden pas geslacht NA ramadaN. het 'suikerfeest' valt dit jaar begin oktober.

Waar zeg ik dat dan? ik zeg alleen dat dit soort sjut 15 jaar geleden niet voorkwam.............

ow jawel hoor! Toen zijn er bij ons voor uit het weiland ook 2 schapen gestolen die geslacht bleken voor het offerfeest. Bloos

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:02

Wat beweegd iemand om dat een dier aan te doen Boos! afschuwelijk.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:06

Als ik zulke berichten lees krijg ik ook zin om ritueel te slachten, maar dan geen schapen........

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:55

Ik heb je topic gelezen krak en je hebt helemaal gelijk meis, als ik jou was zou ik ook goed op me schaapjes letten.
Ik ga geen vinger uitsteken naar iemand, ik ben zelf 8 jaar geweest met een moslim en mijn 2 jongste kinderen zijn zelfs moslim, maar je mag hier geloof ik niks meer zeggen want dan ben je meteen een racist.
Ga maar eens naar hoe de moslims over ons westerlingen denken, kijken of jullie dan nog zo reageren.

Iedereen moet van een andermans bezittingen afblijven moslim , katholiek of als niet gelovige van mijn part maar dit beestje is wel degelijk ritueel geslacht en als je daarbij direct aan moslims moet denken heeft niets te maken met rascisme maar alles met afkeer van een stelletje randebiellen die toevallig meschien moslim zijn maar voor mij eigenlijk gewoon niet goed snik, stelen doe je niet en al helemaal niet een dier van een ander, die hem houdt als hobbydiertje en door idioten opgegeten word.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:00

Wat een gekkigheid zeg.. Je moet gewoon met je fikken van andermans spullen afblijven! Moslim of niet, een mens is een mens. ''Ja t zal wel weer een Moslim geweest zijn'', net alsof Moslims uit de hel komen ofzo. Dit wordt niet letterlijk hier gezegd, maar het is uit sommige reacties wel op te maken dat er alleen maar slecht over gedacht wordt. Vaak zijn dit mensen die er de ballen verstand niet van hebben en zomaar wat lopen te kletsen. Jammer.

Anyway, ik vind het erg dat dit gebeurd is én dat het meteen weer op de Moslims afgeschoven wordt door sommige mensen (niet alleen bokkers hoor, zal ook buiten bokt natuurlijk veel gebeuren).