Automobiliste meegesleurd kind niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 20:10

Naar aanleiding van voorgaand topic: [NM] Vermist jongetje dood gevonden

bron: http://www.nu.nl/news/1695807/15/Automo ... volgd.html

Citaat:
Uitgegeven: 11 augustus 2008 18:25
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2008 18:29

MAASTRICHT - Het Openbaar Ministerie (OM) in Maastricht gaat de 62-jarige inwoonster van Eijsden die op 30 november een kind onder haar auto van Maastricht naar Eijsden meesleurde, niet strafrechtelijk vervolgen. Dat maakte de Maastrichtse officier van justitie Anneke Rogier maandag bekend.

Het 8-jarige Somalische jongetje Amir Mohamed Ibrahim uit Maastricht is volgens het OM niet aangereden op een zebrapad in Maastricht. Hij is daar wel overreden. Mogelijk is hij gevallen, aldus het OM.

De jongen werd vervolgens onder de auto over een afstand van 12 kilometer meegesleurd. De bestuurster heeft daarvan volgens het OM waarschijnlijk niets gemerkt. Ze vond het kind pas een dag later, toen ze uit haar garage in Eijsden wilde wegrijden.

De familie van het omgekomen jongetje is maandag op de hoogte gesteld van de beslissing van het OM, evenals de 62-jarige bestuurster.

Bizarre omstandigheden

Het ongeval had volgens de officier van justitie onder 'bizarre omstandigheden' plaats. "Zo'n uitzonderlijk ongeval is nooit eerder ter wereld gebeurd", zo denkt Rogier.

TNO

Om die reden schakelde het OM onderzoeksinstituut TNO in. Op een terrein in Lelystad is het ongeval nagebootst met behulp van een dood dier dat qua bot en huidstructuur zoveel mogelijk overeen kwam met het lichaam van Amir.

Rogier wilde niet zeggen welk dier is gebruikt. TNO concludeerde dat de automobiliste niet kon merken dat het jongetje onder haar auto hing.

De Eijsdense is over Amir heen gereden toen het nat, schemerig en druk was op de bewuste straat, zo concludeert het OM.

Het lichaam van het kind haakte vast in een holle ruimte onder de motor van de auto. Hoe dat kon gebeuren is volgens het OM niet meer te achterhalen.

Men is nogal bezig geweest met het onderzoek en toch tot de conclusie gekomen dat die mevrouw niets gemerkt of gezien heeft. Lijkt me voor beide partijen (dus ouders kind èn automobiliste) een verschrikkelijke gebeurtenis. Een toevallige samenloop van omstandigheden met een afschuwelijk gevolg.

LiNdA1986

Re: Automobiliste meegesleurd kind niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:11

He bah, ik kan me dat nog wel herinner ja.
Vreselijk voor alle partijen...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:12

hoorde het idd net op het nieuws dat ze niet vervolgd word.. tis idd verschrikkelijk wat er gebeurd is en bij vervolging krijg je het kind ook niet terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:52

en die ouders zijn het er niet mee eens

http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_first ... pid/links4
Citaat:
Familie Amir dient klacht in

De familie van het Somalische jongentje Amir dient een klacht in tegen het besluit van Jusititie om de automobiliste die hem meesleurde, niet te vervolgen. De 62-jarige vrouw uit Eijsden sleurde Amir Mohammed Ibrahim eind november 10 kilometer onder haar auto mee. Dat gebeurde nadat de jongen op een zebrapad in Maastricht was gevallen of aangereden. Volgens Justitie is er onvoldoende wettig bewijs dat de vrouw zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit.

De bestuurster heeft van het voorval niets gemerkt en vond het kind pas een dag later, toen ze uit haar garage wilde wegrijden.
Justitie kwam na een reconstructie van het ongeluk tot de conclusie dat er sprake was van 'bizarre omstandigheden' en dat het gaat om een uniek ongeval.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 15:54

Dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Hier heb je als ouders geen vrede mee:n Van de andere kant zal een onderzoek door TNO uitgevoerd héél zwaar wegen.

Alleen maar verliezers.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:57

maar wat ik dan niet snap,
heeft ze dat jongetje niet zien liggen dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 16:09

hiphopje schreef:
maar wat ik dan niet snap,
heeft ze dat jongetje niet zien liggen dan?

Nee dus:

Citaat:
De Eijsdense is over Amir heen gereden toen het nat, schemerig en druk was op de bewuste straat, zo concludeert het OM.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:17

overheen gelezen, sorry

maar nat, schemerig en druk.
heeft niemand anders het dan gezien????????????????
ik blijf het ongelofelijk vinden
maar wel heel erg voor beide partijen, het zal je maar overkomen zeg. vreselijk gewoon.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:11

Wat ik niet snap is dat ze ergens in Maastricht het kind onder de wielen heeft gekregen, maar
waar waren zijn ouders dan toen hij overstak?
Ik neem aan dat een 8 jarige in het schemer toch wel begeleid wordt door een volwassene

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:04

amen echwel, alleen maar amen Afgod

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:04

Allereerst vind ik het erg jammer dat er toch weer gelijk met een vinger gewezen wordt... misschien was het niemands schuld, niet van de ouders en niet van de persoon die het kind heeft geraakt, maar gewoon een heel tragisch ongeluk.

En of je als ouders altijd overal bij moet zijn? Dat is nog maar de discussie. Zie bv [NM] Kinderen buiten spelen? levensgevaarlijk!
Zoals ik ook al in dat topic aanhaalde: het is voor ouders niet makkelijk om het juiste te doen, want ze worden snel veroordeeld door de publieke opinie... Misschien moeten we hier maar gewoon geen oordeel vellen, en het vooral heel tragisch vinden voor dat jongetje, zijn ouders en de bestuurder. We weten niet exact wat er gebeurd is, dat zullen we misschien wel nooit weten, en dus kunnen we er ook niet echt over oordelen, toch? Laten we dan de familie niet extra kwetsen met te snel getrokken conclusies.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:09

Het is in en in triest voor de ouders, net zo goed als dat deze mevrouw hier ook maar "even" mee moet leren leven..

Hoe je het ook wend of keert er zijn meerdere levens naar de knoppen door dit "ongeval" En ik ben voor deze mevrouw erg blij dat ze er niet voor vervolgd word, de wetenschap dat er een kind 10 km is meegesleurd onder de auto lijkt mij al een vreselijke straf opzich!