Passagier onthoofd in Canadese bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 20:41

http://www.nu.nl/news/1682170/22/Passag ... e_bus.html

Nagelbijten / Gniffelen
Iel.

Citaat:
Uitgegeven: 31 juli 2008 20:25
Laatst gewijzigd: 31 juli 2008 20:26

AMSTERDAM - Aan boord van een Greyhound-bus is woensdagavond in Canada een passagier onthoofd door de man die naast hem zat. Dat hebben getuigen van het gruwelijke incident donderdag gezegd.

Het slachtoffer, een man van rond de 19, werd volgens een getuige veertig à vijftig maal gestoken met een mes en vervolgens sneed de moordenaar bij de man het hoofd af. De bus, onderweg van Edmonton naar Winnipeg, was inmiddels gestopt.

Na verloop van tijd liep de moordenaar naar de deur van de bus om het afgesneden hoofd te laten zien aan de andere passagiers. Daarna liep hij terug naar het verminkte lijk om het verder aan stukken te snijden.

Volgens de getuigen was de moordenaar opvallend kalm tijdens het incident. Over een aanleiding is niets bekend; de moordenaar gedroeg zich ogenschijnlijk geheel normaal, totdat de passagiers plotseling een huiveringwekkend geschreeuw hoorden.

Een aantal passagiers wist te voorkomen dat de moordenaar de bus verliet voordat de politie arriveerde. De man is gearresteerd.

Sappos

Re: Passagier onthoofd in Canadese bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:42

Jeez wat een idioten op de wereld...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:44

Gatverdamme... Sicko wie gaat er nou met zo'n kop rondwandelen. Dat beeld krijg je ook niet uit je hoofd. Was het zonder aanleiding dan?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:45

uhh.. fein is dat, southpark vind die canadesen ook zo raar !

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:46

vind er eigenlijk niets grappigs aan. vind het eigenlijk ronduit degoutant dat niemand heeft ingegrepen en die kerel zomaar liet doen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:49

gatsie... zo zit je rustig in de bus en zo loopt een weirdo met je hoofd te paraderen! Wat afschuwelijk!
Die arme medepassagiers zijn volgens mij echt volledig getraumatiseerd en ik vind het enorm knap dat ze die moordenaar in de bus hebben durven te houden tot de politie kwam!
Die gaan denk ik nooit meer met de bus....

Krak: als een een of andere freak als een gek gaat steken in een nietsvermoedende passagier, dan was ik echt compleet is shock en had ik ook niet gedaan en ook zeker niet gedurft!
Helemaal nadat ie met het hoofd ging paraderen.... nee sorry. Die man is tot alles in staat, dan kom ik er niet tussen...
Regel 1 van ehbo: denk aan je eigen veiligheid en dan pas aan die van anderen... want niemand heeft er wat aan als er nog meer slachtoffers vallen. (wat heel waarschijnlijk is bij zo'n gestoorde man)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-07-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:53

wat kan je doen dan tegen een gestoorde man met een mes in een gesloten ruimte?
ik denk niet dat ik iets zou hebben kunnen doen! zou volkomen in shok zijn en als ik al iets KON doen, zou ik het niet meteen durven ook niet denk ik!!
vind het al erg moedig van de passagiers dat ze de man op de bus hebben kunnen en durven houden.
en inderdaad ook wat Welshcobfan zegt: meer slachtoffers is zeker not done, daar had zowel de arme man als de rest van de bus geen voordeel aan gehad!

innige deelneming aan de familie en vrienden van deze man, echt erg voor hen dat ze ook geen laatste groet meer kunnen brengen
erg veel sterkte aan de mede-reizigers
x

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:57

Wat ik vooral heel erg vind is dat deze onthoofde man eigenlijk niet meer echt toonbaar is voor de familie... een echt 'mooi' afscheid is amper mogelijk denk ik... want wie herkend nou zijn kind als die zo is toegetakeld en kan daar in vrede mee leven? niemand denk ik...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:58

zo dat is een trauma voor de rest van je leven... wat een gek zeg

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:22

Oh wat vreselijk voor iedereen die dit heeft gezien en zeker voor degene die dit meemaakte!

Wat een gekken lopen er toch rond, zo ziek!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:24

Gadverdamme, dat er zulke zieke mensen bestaan.. Erg sneu voor de onthoofde man.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:43

wat een idioot zeg, mag van mij ook wel direct worden opgehangen..

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:04

Schizofrenie? Drugs?

Verschrikkelijk bericht Nagelbijten / Gniffelen .

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:58

oeps zie net dat ik dat ventje met zen hand voor verkeerd zag Bloos dacht dat het een lachend ventje was, maar is een nagelbijtend ventje Bloos
mijn excuses dus bij deze

mja, ik was er niet bij he... en hebben ze het over een patattenmeske of een slagersmes... maakt ook al veel verschil. hoeveel volk zat er nog op de bus? ale ja, de echte feiten weten we niet he, alleen wat hier staat.
ale hoe dan ook, tis walgelijk om tot zoiets in staat te zijn, vreselijk voor zijn nabestaanden en ik hoop dat die kerel int gevang zijn saus nog gaat krijgen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:07

Dit is echt luguber, je verwacht zoiets alleen in horrorfilms te zien, maar dat zoiets gewoon echt gebeurt. Bizar gewoon, en dan dat die moordenaar ook zo kalm is en gewoon door die bus gaat lopen. Wat een zieke lui lopen er rond.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:11

Je zal niets vermoedend naast zo'n gek zitten zeg

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:25

@Krak: het lijkt me sterk dat je met een 'patattenmeske' iemand zomaar kunt onthoofden, dus ik neem aan dat het een behoorlijk mes was wat de moordenaar in zijn hand had...

Vreselijk, ik kan vele scenario's bedenken van ongelukken (en erger) op vakantie, maar dit gaat toch ieders voorstellingsvermogen te boven? Ik vraag me dan af, hoe komt iemand op het idee om zoiets te doen, wordt die gewoon 's morgens wakker met de gedachte 'zo, vandaag ga ik eens even iemand beestachtig afslachten'...? Of zal het meer een opwelling zijn, alhoewel hij had wél dat mes bij zich en blijkbaar niet om een appeltje mee te schillen... Bizar.

Verschrikkelijk voor de medepassagiers en de chauffeur, en natuurlijk de familie van het slachtoffer (letterlijk...) Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:36

Mijn collega vertelde het net, ik zag het gewoon helemaal voor me. Gadverdamme Misselijk Stel je voor dat je wakker word en ineens iemand met een hoofd voor je langs ziet lopen Ziek

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:33

krak schreef:
vind er eigenlijk niets grappigs aan. vind het eigenlijk ronduit degoutant dat niemand heeft ingegrepen en die kerel zomaar liet doen!

Dat begrijp ik ook niet.... Wat deden die mensen ondertussen dan... Dat de dader de kans en tijd had om 40 of 50x te steken met het mes?
Ik kan begrijpen dat je ENORM hard schrikt, maar er zullen wel passagiers genoeg op de bus gezeten hebben om die man te overmeesteren lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:37

Nickytje schreef:
Dat begrijp ik ook niet.... Wat deden die mensen ondertussen dan... Dat de dader de kans en tijd had om 40 of 50x te steken met het mes?
Ik kan begrijpen dat je ENORM hard schrikt, maar er zullen wel passagiers genoeg op de bus gezeten hebben om die man te overmeesteren lijkt me.

Naar mijn weten sliep iedereen in de bus en werden ze wakker door het geschreeuw. Ik denk dat het zo snel is gegaan dat niemand echt besefte wat er gebeurde. En als er een idioot met een hoofd voor je langs loopt met een enorm mes in z'n handen vind ik het knap als je er bovenop durft te springen Scheve mond

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:41

Gadver wat erg zeg.Wat zijn er toch veel zieke mensen op deze planeet.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:54

Misselijk man, denk idd dat de mensen dat in het eerste moment nog niet eens gerealiseerd zullen hebben..
en dat ze niet meteen gereageerd hebben kan ik ook wel in komen, dat moment besef je niet echt wat dr gebeurd dat komt later pas..
als dr ruzie is, is 't weer iets anders daar zou een van ons wel zo tussen springen denk ik, maar niet wanneer 'n 8erlijke idioot ff ene gaat lopen afslachten in de bus.. dan blijf je toch wel ff zo stil mogelijk zitten omdat je gewoon weg bang bent dat ie jou hetzelfde aan doet dan wat ie die ene aan gedaan heeft..
maar om met 't hoofd te gaan lopen paraderen Misselijk
wel Top voor de mensen dat ze hem hebben Durven binnen te houden totdat de politie dr was...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:58

Tjeez, echt een horrorsenario.. Je moet er toch niet aan denken dat je dat meemaakt als getuige he.. Ik denk dat ik echt nooit meer in een bus zou stappen Bloos!

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:04

Gatver!! Echt ziek gewoon Misselijk Die vent spoort ook niet.
Snap ook alleen niet dat er niemand die bus uit is gegaan en zijn blijven zitten. Volgens mij had ik er dus echt heel snel uitgewild als ik zoiets zou zien.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:44

Nickytje schreef:

Nee hoor, dat doe je niet. Sterker nog, hoe meer mensen in de buurt zijn, hoe minder kans dat je geholpen wordt. Hoe gek het ook klinkt. Maar dat is voor hééééél veel mensen onmogelijk om te begrijpen, het zijn immers altijd de mensen die er niet bijwaren die perfect weten wat voor heldendaden ze gedaan zouden hebben Knipoog .

Maar als je daar staat, dan denk ik niet aan 'ooh een man wordt in stukken gehakt ik moet hem helpen!'. Nee dan denk ik: 'Als ik hem help, dan kan hij zich tegen mij keren en als ik de enige dappere in de bus ben dan ben ik ook onthoofd. En ik heb thuis een vrouw, en kinderen..moet ik mijn leven riskeren voor een vreemde? Die man die daar 2 zetels verder zit, die heeft veel meer spieren, hij zal het wel oplossen.' En zo kijkt iedereen naar iemand anders, met terrechte schrik voor eigen leven, want met zoveel volk zal er toch wel iemand ingrijpen, waarom zou je het dan zelf moeten doen?

Terwijl als je in een verlaten steegje bent, en je ziet hetzelfde scenario, de kans veel groter is dat je wel iets gaat ondernemen. Er zijn geen andere mensen op wie je de schuld kan steken, het slachtoffer heeft enkel jou als redmiddel en dan voelen mensen zich veel sneller verplicht om iets te doen.

Maar beoordeel verder niet over de reactie van mensen, want vreemd genoeg zijn het zulke situaties blijkbaar altijd de sukkels van de mensheid die zeven kleuren schijten aanwezig en zijn de dappere helden die de man wel met zn allen hebben tegengehouden (jamaar ze konden toch een grote groep vormen? Jamaar denk je dat ten eerste al veel mensen de verantwoordelijkheid willen nemen over zo'n groep en ten tweede dat veel mensen dan nog happig zijn om met zo'n groep een psychopaat aan te vallen en daarbij misschien toevallig de pineut te zijn die het daarmee moet bekopen met een mes tussen de ribben?) degene die nooit in zo'n situatie zijn geweest maar die wel perfect de anderen kunnen beoordelen, niet begrijpen dat ze niets hebben gedaan en er heilig van overtuigd zijn dat als zij er waren bijgeweest ze wel iets hadden gedaan.
De mensen die daadwerkelijk iets doen, bestaan gelukkig ook hoor, maar dat is zoals een ijsberg. Van alle mensen die zeggen dat ze iets hadden gedaan, ligt het stuk dat als ze er eenmaal staan hun zelfverdedigings- en assertiviteitscursus zijn vergeten onder water. Slechts het topje van de ijsberg durft met gevaar voor eigen leven een vreemde persoon te helpen (geen bekende of bloedeigen kind speelt ook wel eens een rol in hoever je gaat voor iemand te redden).

Het is alleen een nachtmerrie om mee te maken, vraag je je toch af wat er in zo'n vent omgaat .