Winst van Shell

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Winst van Shell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 15:05

Hoorde net op t nieuws dat Shell weer een recordwinst heeft neer kunnen zetten.
Nu snap ik ook de hoge benzineprijs...

Mist

Re: Winst van Shell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:29

winst per barrel is nu ongeveer 22ct, tegenover 11-12 cent begin dit jaar. De echte aanstichters zitten echter wat hoger in de hierarchie !

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:31

er is ook gewoon minder olie e.d. dus ik denk dat shell dat ook wel merkt hoor..
je weet niet wat ze allemaal veranderd hebben in het bedrijf om geld te besparen=verdienen. Ik weet namelijk dat er delen zijn samengevoegd en er banen (in de leiding, hoog dus met goed salaris) zijn verdwenen. Dat helpt dus ook mee Knipoog
Het is inderdaad ook veel duurder nu.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:41

Slotty schreef:
er is ook gewoon minder olie e.d. dus ik denk dat shell dat ook wel merkt hoor..
je weet niet wat ze allemaal veranderd hebben in het bedrijf om geld te besparen=verdienen. Ik weet namelijk dat er delen zijn samengevoegd en er banen (in de leiding, hoog dus met goed salaris) zijn verdwenen. Dat helpt dus ook mee Knipoog
Het is inderdaad ook veel duurder nu.

dat is echt niet het probleem, zie dit topic [NM] Groot tekort aan olie verwacht in 2010
waar shell en alle andere oliemaatschappijen op bezuinigd hebben is onderhoud, door dat te outsourcen hebben ze miljoenen bespaard- die ze nu weer moeten betalen omdat "break down" maintenance niet echt werkt. Verder hebben die maatschappijen een heel goed pensioen, dus dat de leiding met pensioen gaat telt niet echt. DAt probleem zijn ze ook inmiddels achter, de gemiddelde leeftijd is 50 jaar, niemand die nog exact weet hoe de plant in elkaar zit over 5-10 jaar.