Vreemde babynamen: Talula Does the Hula From Hawaï

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Vreemde babynamen: Talula Does the Hula From Hawaï

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:09

Ik las op http://www.nu.nl het volgende artikel:

www.nu.nl schreef:
Talula Doet De Hula krijgt nieuwe naam
Uitgegeven: 24 juli 2008 09:11
Laatst gewijzigd: 24 juli 2008 09:22

WELLINGTON - Een rechter in de Nieuw-Zeelandse stad Wellington heeft donderdag besloten dat een 9-jarig meisje niet langer Talula Does The Hula From Hawaï (Talula doet de Hula van Hawaï) mag heten.
NU.nl/Maarten Keswiel

Ook uitte hij zijn bezorgdheid over de vreemde namen die kinderen uit de regio Taranaki de laatste tijd meekrijgen, zo schrijft de Taranaki Daily News.

Zo is er een tweeling die Fish en Chips (Vis en Patat) is genoemd. Ook kreeg een kind de naam Number 16 Bus Shelter (Bushokje bij Lijn 16) mee, een ander kreeg de naam Fat Boy (Dikke Jongen). Ook duiken plots namen in sms-taal op, zoals O.crnia, wat voluit Oceanië zou zijn.

Sex Fruit

De rechter noemde verder de namen Violence (Geweld), Keenan Got Lucky (Keenan Had Mazzel), Sex Fruit (Seks Fruit) en zelfs Hitler.

Volgens de rechter maken de ouders hun kinderen belachelijk met deze namen en hebben ze een sociale handicap. Talula durfde haar naam tegen niemand te zeggen, omdat ze bang was gepest te worden. "Ze toont daarmee meer inzicht dan elk van haar ouders", oordeelde de rechter.
(c) ANP

Bron: http://www.nu.nl/news/1671210/122/Talul ... _naam.html

Ik moest in eerste instantie nogal lachen om die namen die in het artikel worden genoemd. Het is toch van de pot gerukt eigenlijk dat je je kind zo gaat noemen en verder niet nadenkt over de verdere gevolgen ervan. Aan de andere kant ben je natuurlijk vrij om een naam te kiezen die je als ouder graag wenst maar er is een grens. Serieus bekeken vind ik dat de namen in het artikel genoemd die grens overschreiden. Er wordt ook genoemd dat mensen die hun kind een dergelijke naam geven, een sociale handicap hebben. Zouden zulke mensen juist geen extra begeleiding moeten hebben in het krijgen van een kindje? Daarmee voorkom je ook het toewijzen van zulke absurde namen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden. Niet alleen over het artikel maar een in algemenere zin; waar ligt de grens wat betreft het toewijzen en accepteren van een naam aan een pasgeboren kindje?

BabsieJana

Re: Vreemde babynamen: Talula Does the Hula From Hawaï

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:13

Haha ik kan er eigenlijk ook wel om lachen hoor, vind het toch eigenlijk wel heel erg raar als je je kind zo wilt noemen..
Maar goed iedereen z'n eigen mening..

En ik vind het eigenlijk wel goed dat dat niet toegestaan wordt. Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:13

Pff wat een namen Nagelbijten / Gniffelen
Ik lach erom, maar eigenlijk is het wel heel zielig voor die kinderen.

Ben blij dat ze idd niet toegestaan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:15

Wat een namen Nagelbijten / Gniffelen Maar je bent wel lichtelijk egoistisch als je je kind zo wil noemen. Die kinderen worden toch nooit serieus genomen als ze zich ergens voor willen stellen ofzo?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:18

Pistasche schreef:
Pff wat een namen Nagelbijten / Gniffelen
Ik lach erom, maar eigenlijk is het wel heel zielig voor die kinderen.

Ben blij dat ze idd niet toegestaan zijn.

Nee, maar daar komen ze pas na 9 jaar achter dat dat niet mag Knipoog Dat meisje is nu 9 en dan zit je al een tijdje in de fase dat je moet leren omgaan met andere kinderen dus ik denk -ook gezien de info hierover in het artikel- dat het meisje toch al wat schade heeft opgelopen van haar naam. Dat haar naam wordt veranderd, is wel 9 jaar te laat..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:19

dat zijn idd nogal bizarre namen, maar hier in nederland kom je ook vaak genoeg namen tegen waarvan ik denk moet dat nou? vraag me toch af of een 25 jarige het leuk vind om boy te heten? Of eh wat dacht je van Iggy? (leuk met pesten, miss piggy) Heb ook nog es een Herryaan gekent (herrie aan mag de herrie uit?

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:44

Echt bizarre namen inderdaad.. Ik vind t zielig hoor! Ik snap niet dat die mensen niet iets verder nadenken.
In hollywood lijkt het ook een trend te worden om je kinderen de raarste namen te geven.
(ik geloof dat ik ooit las dat een acteur zn kind 'Pilot Inspector' had genoemd, oid..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:01

Jeetje, dat gaat inderdaad wel heel erg ver! Ik ben blij dat er in Nederland bepaalde grenzen zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 06:47

belachelijk,arme kinderen.
ik zie regelmatig ook hier idiote namen voorbij komen;

xtasy,fantasy,splinter..........ik verbaas me weleens als ik aan het werk ben,over de rare namen van sommige kinderen,echt zielig

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:31

Arme kinderen Ach gut Zie je het al voor je, moeders die roept: Patat! Éten!
Beetje sneu dat ouders dat hun kinderen aan doen..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:35

Kim_89 schreef:
Zouden zulke mensen juist geen extra begeleiding moeten hebben in het krijgen van een kindje? Daarmee voorkom je ook het toewijzen van zulke absurde namen.

Ik denk dat de rechter in deze bedoeld dat de kinderen een handicap hebben,
doordat ze zon naam hebben, en niet de ouders Knipoog

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:02

Ik lees het toch ook echt alsof de ouders degenen zijn met de sociale handicap.. Nors opkijken

Ik vind het in ieder geval te belachelijk voor woorden dat de gemeente uberhaupt ooit heeft toegestaan dat ouders hun kinderen zo'n naam mee gaven.
Als ik zo'n naam had gekregen zou ik die naderhand zeker weten laten veranderen, je gaat je er toch voor schamen.

Arme arme kinderen, ik vind het gewoon echt ontzettend sneu voor ze. Het is al niet leuk als je uberhaupt gepest wordt op school, maar als het dan ook nog gebeurt om de naam die je hebt gekregen..
De kinderen kunnen er immers niets aan doen dat hun ouders niet helemaal helder waren op het moment dat ze die naam bedachten.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:30

Als ik heel eerlijk ben ,he, dan vind ik dat ze ouders die met dit soort namen bij het gemeentehuis komen direct mogen aangeven bij jeugdzorg.
Als ambtenaar zeg je toch gewoon keihard nee als iemand zijn kind onder zo'n belachelijke naam wil komen inschrijven? Als iemand zegt, hoi ik wil mijn nieuwe baby Sex Fruit noemen of Number 16 Bus Shelter, dan bel je toch gelijk de beveiliging en klaag je deze idioot aan wegens (geestelijke) kindermishandeling?

Bovendien: probeer de naam Talula Does the Hula From Hawaï maar eens in te vullen op een aanvraagformulier voor je paspoort, heb je nooit genoeg ruimte voor Clown

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:32

Dat vind ik nu ook Nezzie Afgod ! Amen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:14

Hoe verzinnen ze het Haha!
Ja sneu hoor en inderdaad Nezzie, dan moet er toch een belletje gaan rinkelen!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:22

Dat van Talula Does The Hula From Hawaï had ik gisteren ook nog gelezen op hln. Die ouders 'mankeren' toch iets lijkt me als je je kind zo'n naam geeft.
Ze staan er niet bij stil dat het kind er mee moet leven, mee wordt uitgelachen, ...
Hoe halen ze het toch in hun hoofd? Vinden ze het zelf grappig? Of willen ze 'origineel' zijn?

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:27

Als ze het dan toch zo origineel vinden, waarom veranderen ze dan hun EIGEN naam niet in zo'n onzin. Zullen ze toch wel 2x nadenken dunkt me......

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 10:33

Nezzie schreef:
Als ik heel eerlijk ben ,he, dan vind ik dat ze ouders die met dit soort namen bij het gemeentehuis komen direct mogen aangeven bij jeugdzorg.
Als ambtenaar zeg je toch gewoon keihard nee als iemand zijn kind onder zo'n belachelijke naam wil komen inschrijven? Als iemand zegt, hoi ik wil mijn nieuwe baby Sex Fruit noemen of Number 16 Bus Shelter, dan bel je toch gelijk de beveiliging en klaag je deze idioot aan wegens (geestelijke) kindermishandeling?

Bovendien: probeer de naam Talula Does the Hula From Hawaï maar eens in te vullen op een aanvraagformulier voor je paspoort, heb je nooit genoeg ruimte voor Clown

Dat ben ik met je eens! Alleen het probleem in de uitvoering is dat je niet zomaar iemand om die reden naar jeugdzorg mag doorverwijzen (ook al is het in mijn ogen reden genoeg, maar even vanuit algemeen standpunt bekeken) plus dat je volgens mij als ambtenaar ook niet bevoegd bent een dergelijke stap te zetten. Maar dan kom je weer terug op het punt; waar ligt de grens wat dat betreft.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:37

Las het bericht gisteren ook, echt gestoord die namen. Wat ik me dan afvraag, zien die mensen hun kind wel als 'kind' of meer als leuk speelgoedje? Ik snap echt niet wat mensen bezielt om hun kind zo'n maffe naam te geven. Van mij mag er paal en perk gesteld worden aan die idiote namen. Je moet als kind wel heel erg stevig in je schoenen staan, wil je met zo'n naam je schooltijd een beetje ongehavend doorkomen.

De sterren willen hun kinderen ook nog wel eens van die maffe namen meegeven. Dochter van Bob Geldof heet bijvoorbeeld Fifi Trixibelle. Nee, zo'n naam wil je graag op je visitekaartjes hebben staan als je volwassen bent... Nagelbijten / Gniffelen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:38

Tja, De indianen en andere stammen hebben ook namen als "slapende bizon" oid? dus ergens kan ik het wel begrijpen.
Het gaat hier om Nieuw-Zeeland, die hebben ook nog inheemse stammen, misschien komt het daar wel door?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 10:39

Ja, maar dan nog Clown Het zijn geen inheemse namen. Tenminste; Talula Does The Hula From Hawaï heeft toch helemaal niets te maken met Nieuw-Zeeland noch met inheemste volkeren? Clown

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:43

Indianennamen zijn niet te vergelijken met deze onzin. Daar werden mensen echt genoemd naar een eigenschap of iets dat ze bereikt hadden ofzo. Niet naar de plek waar ze verwekt waren (want zou bushokje van lijn 16 daar niet op neerkomen...).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:44

Talula opzicht vind ik geen verkeerde naam, de rest is beetje raar alsof pa dronken was.

Ook in Nederland komen rare namen voor tenminste zo is er een BN die noemt haar kind Mensje dat vind ik net zo achterlijk

net als de namen bloem, lieve, maan, enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:47

Mensje is een hele gewone naam hoor Knipoog Oud Hollands! Denk maar aan Mensje van Keulen!

Bloem en Lieve vind ik hele mooie namen Lachen Daar berokken je je kind geen schade mee...

Maar "Sjoukje Van Op De Keukentafel Pieterse" dat vind ik niet kunnen Haha!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:51

Ik heb vroeger lesgekregen op school van meneer Kool en toen hij een zoontje kreeg luidde de naam: Mees Kool.