Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:59

Amerikaanse soldaten gaan verdoofde varkens neerschieten zodat legerdokters kunnen oefenen op de behandeling van schotwonden voordat ze naar Irak vertrekken. Volgens het leger is de rigoureuze oefening noodzakelijk omdat de dokters dan op het slagveld meer levens kunnen redden. Dierenrechtenorganisatie PETA noemt de training wreed en achterhaald. "Het neerschieten en verwonden van varkens is net zo ouderwets als geweren uit de Burgeroorlog", zei Kathy Guillermo van PETA. De Amerikaanse Burgeroorlog duurde van 1861 tot 1865.

PETA eist dat de oefening vandaag niet doorgaat. Een bezorgde soldaat lichtte PETA in over de oefening om de dieren met geweren neer te schieten. De bloedige oefening is volgens een PETA-woordvoerder moeilijk voor sommige soldaten omdat ze de varkens identificeren met de huisdieren die ze vroeger hadden. PETA zegt dat het Amerikaanse leger al eerder soortgelijke trainingen uitvoerde met varkens en geiten. (novum/gb)

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... ning.dhtml

Wat is jullie mening hierop ?

esthertjuh_

Re: Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 12:14

Ikzelf vind het niet zo'n fijn idee.
Waarom doen ze het niet met andere niet levende dingen.
En die dalijk met dat schieten , is de verdoving uitgewerkt , en dan verrekt dat beest nog van de pijn ogerm.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:05

ON -> NM

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:28

Ik vind het niet normaal

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:32

esthertjuh_ schreef:
Ikzelf vind het niet zo'n fijn idee.
Waarom doen ze het niet met andere niet levende dingen.
En die dalijk met dat schieten , is de verdoving uitgewerkt , en dan verrekt dat beest nog van de pijn ogerm.

zoals??

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:34

Ik denk dat als ze de artsen bij diverse ziekenhuizen in de grote steden laten meedraaien er genoeg schotwonden binnenkomen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:35

Op de universiteit oefenen ze het ook, maar dan gewoon op dode dieren en dat lukt perfect.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:37

Natuurlijk moet er geoefend worden, maar daar zijn meer manieren voor. Inderdaad, helpen op de eerste hulp kan, maar dan moet je wel de mazzel hebben dat er een schotwond binnenkomt...
Maar ook op een dood dier met nepbloed (een nepader zodat de "persoon" dus wel kan "doodbloeden") dat moet toch ook te doen zijn?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:39

Het gaat niet om gewone schotwonde, maar schotwonde in het hoofd Lachen dus zoveel komen er niet van binnen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:39

Ik vind dit niet normaal hoor waar gaat dat naar toe zeg, het is toch een levend wezen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:45

katiavl schreef:
Het gaat niet om gewone schotwonde, maar schotwonde in het hoofd Lachen dus zoveel komen er niet van binnen

Ik zie dat nergens staan Verward Ik denk dat bij een eerste hulp in bijv. New Orleans of New York er dagelijks schotwonden binnen komen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:20

ziekelijk zeg,sorry.........

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:40

Da's best wel ziek. Wij mensen doen allerlei goede (medicijnen) en minder goede (oorlog) uitvindingen en slepen er om dit te testen allerlei onschuldige dieren bij. Boos!

Las laatst iets anders over het Amerikaanse leger. Om te testen hoe lang soldaten nog kunnen rennen na een nucleaire explosie, lieten ze rhesusaapjes in een metalen rad rennen. Elke keer als ze langzamer renden, kregen ze een elektrische schok. Daarna werden ze bestraald met nucleaire straling en moesten ze weer rennen. Uiteindelijk vielen ze kotsend en met gebroken benen neer in het rad... Lijkt me nog veel erger dan met die varkens.

Dergelijke onderzoeken worden trouwens gedaan door allerlei legers in landen. Niet goed in mijn ogen, want mensen hebben er niet direct baat bij, het doel is meer om het leger te laten functioneren, en het is heel erg buiten beeld. De meeste mensen weten waarschijnlijk niet eens dat dit zoveel gebeurt, en legers hebben veel geld en mogen veel...

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:11

Walgelijk!
Je hoort inderdaad wel vaker van dit zulk praktijken door de Amerikaanse soldaten... Ook over die soldaat die een pup gewoon in het ravijn gooide, gewoon omdat hij dat wilde doen. Ik denk dat die soldaten zoveel ellende hebben meegemaakt, dat ze gevoelloos zijn geworden en het respect voor leven zijn verloren. Dat was ook zo tijdens de Vietnam-oorlog.
Gelukkig dat er wel soldaten zijn die dit afkeuren, maar ik denk niet dat het veel zal helpen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:00

Fitch,dat is ook echt vreselijk!
om echt van te walgen.........

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:16

Als ze nou nog in één klap dood waren...maar dit kan niet
Een beest met opzet levensbedreigend verwonden maar niet doden alleen om er op te oefenen...?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:33

Fitch schreef:
.

Dergelijke onderzoeken worden trouwens gedaan door allerlei legers in landen. Niet goed in mijn ogen, want mensen hebben er niet direct baat bij, het doel is meer om het leger te laten functioneren, en het is heel erg buiten beeld. De meeste mensen weten waarschijnlijk niet eens dat dit zoveel gebeurt, en legers hebben veel geld en mogen veel...

Of wat er gebeurd, mensen die topje van de ijsberg zien voelen de gevolgen ook wel.
Als je sommige auteurs moet geloven. Andere landen oefenen perfect op dode varkens, dus kan amerika dat ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:50

mss ben ik raar, dat ik deze vergelijking maak..

Maar waarom is dit erger dan het doden van dieren om het vlees... Of zijn het allemaal vega's in dit topic Lachen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:11

ik denk omdat als je een dier dood voor het vlees dat dat "zo snel mogelijk" gebeurd. Deze dieren worden opzettelijk verwond, maar niet op dat moment doodgemaakt.
Ik vind het wreed..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:53

Menino schreef:
mss ben ik raar, dat ik deze vergelijking maak..

Maar waarom is dit erger dan het doden van dieren om het vlees... Of zijn het allemaal vega's in dit topic Lachen?

Omdat een dier dan zo snel mogelijk dood wordt gemaakt, nu wordt er op ze geschoten en daarna gaan ze er nog allemaal mee slepen en mee doen om te oefenen met die wonden nou sorry hoor maar dat doe je gewoon niet op een levend dier!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:13

inderdaad,dat vind ik nog wel een groot verschil

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:20

Adil18 schreef:
Als ze nou nog in één klap dood waren...maar dit kan niet
Een beest met opzet levensbedreigend verwonden maar niet doden alleen om er op te oefenen...?

Het gaat wel om verdoofde varkens. Daar maak ik uit op dat ze die dieren onder narcose brengen. Ze merken er dus niks van. En dan vind ik het een héél ander verhaal.

Artsen krijgen in het normale leven maar héél zelden de kans om te oefenen met schotwonden. In Amerika zijn het er natuurlijk meer dan hier maar nog lang niet genoeg om de ervaring op te bouwen die ze nodig hebben in oorlogssituaties.

Dus ik vind het best hyprcriet dat varkens neerschieten terwijl ze verdoofd zijn niét mag, maar ze in de gehaktmolen draaien wel.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:24

Snoevie schreef:
Fitch,dat is ook echt vreselijk!
om echt van te walgen.........

Gatver dat is ook echt ranzig!!!!!!

Tsja de moderne wetenschap,echt triest.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:12

Tja, wat lees ik hier. Op het eerste gezicht een heel schokkend verhaal. De varkens kunnen er in eerste opzicht ook niks aan doen. Maar goed, iets beter lezend gaat het om verdoofde varkens.

Verder vind ik het argument om oefenende artsen dus maar in een OK in een grote stad in Amerika neer te zetten wel héél erg cru. het gaat dus om ongeoefende artsen en het idee is dus om ze oefening te geven. Lijkt me niet fijn om een beginnend dokter aan mijn schotwond te zien peuteren... In zo'n ziekenhuis zou dus op zijn minst een oorlogsveteraan moeten zitten, iemand die al vele schotwonden heeft behandeld.

Soldaten zijn vaak de eerste menselijke proefkonijnen voor die dokters. Is dat terecht? Weet ik niet, iemand moet de eerste zijn. Niemand is graag proefkonijn. Daarnaast voelt niet iedere dokter zich geroepen om maar MASH te gaan spelen in een vreemd land, dus moeten de soldaten in den vreemde maar tevreden zijn met wat ze krijgen.

Terug naar het dierenleed: mits het dier minimaal pijn heeft geleden moet dit gewoon kunnen. De bacon komt toch ook op een bepaalde manier op onze tafel, daar moeten we echt niet te flauw over doen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:35

Sorry, maar beter een varken dan een mens. Het lijkt misschien dan wel ontzettend wreed. Maar ze moeten toch ergens op oefenen.