Het schijnt dat er ook al wilde paarden leven in Nederland (wist ik ook niet

Mij lijkt het echt geweldig, wolven terug in Nederland

Wat vinden jullie ervan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thats_Me schreef:Ging waarschijnlijk over de Oostvaardersplassen.
Nou het zit zo. In Duitsland leven al wolven in het wild. Nederland grenst aan Duitsland. Natuurgebieden willen ze steeds meer met elkaar combineren (mogen boerderijen, dorpjes etc voor wijken) en dan is er dus een kans dat er wolven en andere dieren gaan overlopen naar gebieden in Nederland en ze dus weer in het wild komen te leven.
Dus als lukt is het mooi, maar vind niet dat mensen voor natuur de dupe moeten worden. Nederland is nou eenmaal vol en of het dan realistisch is gebieden met elkaar te verbinden?
Aranel schreef:M'n moeder had gisteren een reportage gezien op NL1, dat ging over de terugkeer van wolven in Nederland. Hier zeiden ze dat het niet de vraag was óf, maar wanneer de wolven zouden terugkeren in Nederland.
Het schijnt dat er ook al wilde paarden leven in Nederland (wist ik ook niet) en dat dat een uitstekend gebied zou zijn voor wolven om te leven/jagen.
Mij lijkt het echt geweldig, wolven terug in Nederland. Maar dan moeten ze niet al het vee opvreten en boswandelaars aanvallen
Wat vinden jullie ervan?
maximiliaan schreef:@ Ninx: Helemaal mee eens
maximiliaan schreef:Het gaat ook niet om de enkele boederijen die zouden moeten verdwijnen want daar is nog ruimte genoeg, maar het gaat om de grote steden zoals almere wat aantal jaren geleden uit de grond is gestampt om er maar mensen kwijt te kunnen.
Nederland is gewoon te vol en dit is helemaal niet kort door de bocht maar dit is een feit waarom denk je anders dat er zo'n probleem wordt gemaakt van immigratie?
Thats_Me schreef:Dus als lukt is het mooi, maar vind niet dat mensen voor natuur de dupe moeten worden. Nederland is nou eenmaal vol en of het dan realistisch is gebieden met elkaar te verbinden?
magda_90 schreef:Thats_Me schreef:Dus als lukt is het mooi, maar vind niet dat mensen voor natuur de dupe moeten worden. Nederland is nou eenmaal vol en of het dan realistisch is gebieden met elkaar te verbinden?
De natuur is door de mens de dupe geworden.
Nederland wordt steeds voller, en dat is er jammer (zacht gezegd) voor de natuur. Ik hoop daarom dat de wolven snel weer terugkomen. Een beetje balans in de natuur mag wel.
Thats_Me schreef:Dus als lukt is het mooi, maar vind niet dat mensen voor natuur de dupe moeten worden. Nederland is nou eenmaal vol en of het dan realistisch is gebieden met elkaar te verbinden?
idinn schreef:Thats_Me schreef:Dus als lukt is het mooi, maar vind niet dat mensen voor natuur de dupe moeten worden. Nederland is nou eenmaal vol en of het dan realistisch is gebieden met elkaar te verbinden?
Ik vind andersom ook niet goed, natuur de dupe van mensen.. en dat gebeurd door heel Nederland heen continu, dus waarom zou de mens dan niet eens een eigen strategisch bedacht stukje grond terug kunnen geven aan de natuur? We nemen al zoveel.. daar moet wat tegenover staan en niet omdat dat eerlijk is, maar simpelweg omdat dat gewoon noodzakelijk is.
Mist schreef:Bedenk eens wat voor een verademing het zou zijn voor al onze jagers !!! hoeven ze niet meer elk weekend op pad om de "wildstand" onder controle te houden (lees: semi-tamme fazanten uitzetten zodat ze die volgend weekend neer kunnen knallen )
Thats_Me schreef:maximiliaan schreef:@ Ninx: Helemaal mee eens
Zo lekker kort door de bocht reageren jullie. Het zal jou huis maar wezen. Wordt je ook niet blij van.
Vaak zijn het ook nog boerenbedrijven die al jaren lang bestaan, soms wel 100den jaren. Tuurlijk krijgen ze een vergoeding ervoor maar dat is meestal veelste weinig om overnieuw te kunnen beginnen.
Nederland is gewoon te klein voor echt natuur. De meeste bossen (dacht zelfs alle maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen )zijn aangeplant. Dieren worden uitgezet om net te doen of ze wéér terug zijn in Nederland (bevers). Tja wie houden we nu voor de gek? Gewoon ons zelf.
Ga graag naar een natuurgebied en vind het ook belangrijk dat kinderen de natuur in gaan, zodat ze meer leren dan alleen het stadsleven. Maar blijf wel realistich Nederland is klein en doordat er al weinig plek is voor mensen kan er gewoon weg weinig ruimte over blijven voor Natuur.
Ik vind Nederland dan ook niet geschikt voor wolven. Die hebben de ruimte nodig en dat kunnen we hier in Nederland niet bieden.
@oomens dat weet ik dat de kans klein is. Wolven komen er niet veel voor maar volgens natuurmensen kunnen ze zo via, via naar Nederland komen. Dus vandaar dat ik het even aanhaalde
Mist schreef:Bedenk eens wat voor een verademing het zou zijn voor al onze jagers !!! hoeven ze niet meer elk weekend op pad om de "wildstand" onder controle te houden (lees: semi-tamme fazanten uitzetten zodat ze die volgend weekend neer kunnen knallen )