Machinist komt om bij ongeval met bouwkraan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 00:02

Bron: Blik op nieuws.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/7901 ... _bouwkraan

Citaat:
Rotterdam - Een 37-jarige man uit Papendrecht is donderdagmiddag 10 juli rond 13.45 uur om het leven gekomen na een arbeidsongeval op de Prinsenlaan in Rotterdam. Het slachtoffer zat in een bouwkraan en was bezig met werkzaamheden bij een flat in aanbouw van circa 17 etages. Door nog onbekende oorzaak brak een deel van de kraan af en kwam in de naastgelegen sloot terecht. Dit heeft de politie donderdagmiddag bekendgemaakt.

De man sprong uit de cabine en kwam terecht op het betonnen dak. Hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De politie en de arbeidsinspectie stellen een nader onderzoek in naar de exacte toedracht van het ongeval. Voor de werknemers is opvang geregeld.

Vreselijk, hoe kan zoiets nou gebeuren. Dit is recht tegenover de flat waar ik woon. Elke keer als ik naar buiten kijk zie ik die afgebroken kraan en lopen de rillingen over mijn rug.
Ik had vandaag mijn dienst gewisselt anders had ik net thuis geweest of zelfs net de bus uitgestapt op dat tijdstip. Het schijnt een enorme knal te zijn geweest.
Het is hier voor de deur enorm druk geweest vandaag met allemaal "ramptoeristen" en het was zelfs ook op het nieuws.

Lynn_Nikita

Re: Machinist komt om bij ongeval met bouwkraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:09

ik heb het net ook op het nieuws gezien
lijkt me idd eng

hie rin buurt is gisteren een appartement ontploft, loop daar ook regelmatig, heel raar is dat dan, als je die beelden ziet en langsloopt en die bloemen ziet

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:19

Mijn vader vertelde het toen hij thuiskwam. Wat vreselijk. Die man merkte blijkbaar dat het mis ging, is eerst nog een stuk naar beneden gekomen, maar toen de kraan afbrak en hij sprong was hij nog iets van 30 meter boven dat dak.
Nog een wonder dat er verder niemand geraakt is door dat ding.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:35

Het was echt meteen nadat het gebeurd was op de radio. Vreselijk ..
DIe man heeft vast en zeker geweest dat hij dood zou gaan. Als je in zo'n situatie verkeerd .. Ik kan me niet voorstellen wat er door zijn hoofd ging op het moment dat hij sprong.

Maar ik snap die zogenaamde 'ramptoeristen' niet. Kunnen die mensen zich niet een béétje inleven? Ik woon in Rotterdam, maar geen haar op mijn hoofd die er ook maar over denkt om er even te gaan kijken. Een beetje respect is niet te veel gevraagd.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:45

Oh wat een vreselijk ongeluk!
Verschrikkelijk!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:47

brr... mijn vriend is kraanmachinist, maar moet er niet aan denken dat hem dit overkomt..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:57

Getsie wat een verhaal zeg...Vreselijk!!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:11

Bah, Het zou je maar overkomen

Het moet voor de man verschrikkelijk zijn geweest, die val alleen al.

Afschuwelijk!

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:07

mijn moeder kwam er net langs en toen ging een man tegen haar vertellen wat er allemaal gebeurt was en ook dat die man die uit de kraan gesprongen is overleden was doordat z'n hoofd niet meer helemaal vast aan z'n lichaam zat

lijkt me echt super erg als zoiets gebeurt voor de nabestaand
echt verschrikkelijk

mijn vader is ook kraanmachinist maar dan in de haven en daar moet het wel heel gek lopen wil zo'n kraan omgaan is bijna onmogelijk

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:11

Getverdemme zeg, het zal je maar gebeuren.. Sterkte voor de nabestaanden..

Maar wat ik niet helemaal snap uit het verhaal, ik wil trouwens absoluut niet respectloos overkomen of iets dergelijks, waarom is die man eruit moeten springen? Brak het deel af waar hij in zat?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 00:55

Pluttersput: volgens de uitvoerder raakte de kraan uit balans en ging hellen, machinist zag aankomen dat het fout ging en is nog naar buiten gegaan/een stuk naar beneden geklommen, maar was nog te ver van de grond toen het bovenste stuk idd afbrak

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:37

Echt erg, is hier in de buurt achter manege.
Elke keer als ik erlangs rij moet ik toch even kijken, is wel erg om die kapotte hijskraan te zien..