Andy Fordham heeft nieuwe lever nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Andy Fordham heeft nieuwe lever nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:36

LONDEN - Voormalig wereldkampioen darten Andy Fordham moet zo snel mogelijk een levertransplantatie ondergaan om in leven te blijven. Hij maakte dat bekend in een interview met de Engelse krant The Sun.

Fordham, die in januari 2004 in de finale op Lakeside Mervyn King versloeg, is inmiddels 70 kilo afgevallen. Hij deed dat voor het oog van de tv-camera’s in een programma van ITV, waarin sterren afslanken. De darter werd vorig jaar januari opgenomen in een ziekenhuis met ademhalingsproblemen.

Andy Fordham (46), die door zijn baard en lange haar de bijnaam ‘The Viking’ draagt, neemt de schuld volledig op zich. ,,Ik heb in de loop der jaren genoeg waarschuwingen gehad van artsen.’’ De Engelsman raakte er aan gewend veel alcohol te drinken voor belangrijke partijen. De eigenaar van een bar in Dartford vertelde dat hij zich ook in zijn eigen zaak nauwelijks kon beheersen. ,,Gemiddeld dronk ik iedere avond twintig flesjes bier, daarna ging ik over op iets sterkers als vodka. Mijn record staat op zestig flessen bier op één dag. Ik vierde toen mijn huwelijksdag.’’

Manager Steve Mottershead hoopt dat Fordham snel kan terugkeren. ,,Ik denk dat alle dartsliefhebbers er zo over denken.’’

Bron: http://www.sportwereld.nl/darts/2432244 ... nodig.html

dit is één van de redenen dat ik dus geen donor ben, en let op mijn woorden dat hij nog voorang krijgt ook Scheve mond

Moon

Re: Andy Fordham heeft nieuwe lever nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:39

xDramaQueen schreef:
dit is één van de redenen dat ik dus geen donor ben, en let op mijn woorden dat hij nog voorang krijgt ook Scheve mond

Same here.
Ik vind die kerel geweldig en hij kan goed darten.
Maarja het is dus echt wel zijn eigen schuld dat zijn lever nu naar de kl*te is

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:40

Goh, das raar zeg! Rolleyes

Ik vind hem een sympatieke vent.
Wel goed van hem dat hij zoveel is afgevallen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:42

Citaat TS
dit is één van de redenen dat ik dus geen donor ben, en let op mijn woorden dat hij nog voorang krijgt ook

Beetje bruut gezegd hoor, als jij een nieuw orgaan nodig hebt dan krijg je die van mensen zoals mij maar dan overleden natuurlijk. Leuk dat jij er dan zo over denkt Verward
Die man neemt de schuld volledig opzich, heeft zelf zijn gezondheid naar de gort geholpen, denk niet dat hij voorang krijgt hoor Knipoog

Misschien als je een lever kan afstaan dat een familielid dat kan doen voor hem maar dat weet ik bij levers dus niet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:47

nee het is de waarheid, ik ben geen donor en dit is dus één van die redenen. MIJN mening. dat is niet bruut, dat is een keuze, en die discussie heb ik al vaak zat gehad en ga ik niet weer aan, en ik denk toch echt dat hij voorang krijgt, let maar op.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:48

Moon schreef:
xDramaQueen schreef:

Same here.
Ik vind die kerel geweldig en hij kan goed darten.
Maarja het is dus echt wel zijn eigen schuld dat zijn lever nu naar de kl*te is

hij is zelfs nog meerdere keren gewaarschuwd door artsen en dan nu maar schreeuwen om een nieuw lever jaja Scheve mond

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:51

AaronYve schreef:
denk niet dat hij voorang krijgt hoor Knipoog

Inderdaad, is het niet zo dat mensen die zelf schuld hebben aan het vernielen van hun orgaan (door bv overmatig alcoholgebruik) géén voorrang krijgen?
Beetje raar om je keuze daar dus door te laten beïnvloeden, er zijn zoooovele anderen die er ècht niets aan kunnen doen en waarvan leven en dood afhangt. Wees gewoon maar blij dat je zelf niet hebt, en hoop dat je het zelf later nooit aan de hand zal hebben (niet iedereen die een -niet zelf veroorzaakt- orgaanprobleem krijgt is hier mee geboren), dan zal je wel begrijpen waarom men iedereen aanspoort om donor te worden Knipoog .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:52

xDramaQueen schreef:
nee het is de waarheid, ik ben geen donor en dit is dus één van die redenen. MIJN mening. dat is niet bruut, dat is een keuze, en die discussie heb ik al vaak zat gehad en ga ik niet weer aan, en ik denk toch echt dat hij voorang krijgt, let maar op.

Maar als jij dan in een situatie terrecht komen waarin je een nieuw orgaan nodig hebt,
ben je dan bereidt te sterven?
Of wil je zelf ook een donor hebben?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:52

xDramaQueen schreef:

Hoeft echt geen discussie met iemand die al zo reageert Knipoog
Hoef al helemaal geen discussie met iemand die zo denkt, vind het alleen jammer dat zo'n mensen ook mijn organen kunnen krijgen, hadden we maar een zwarte/groene/blauwe lijst waar deze mensen even hun naam en mening konden noteren dat wij dat konden kiezen, zou erg fijn zijn!
Maar op het ik denk dat, nee dat denk ik dus niet Haha!
En nee het is geen waarheid Knipoog Of laat me zien waar jij dat van hebt dan....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:53

er staat zo snel mogelijk, ik heb geen idee hoelang de wachtlijst is daar maar toch denk ik dat hij voorang krijgt, ondanks dat het zn eigen schuld is. ze laten hem echt niet doodgaan...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:53

xKatleentjex schreef:
xDramaQueen schreef:

Maar als jij dan in een situatie terrecht komen waarin je een nieuw orgaan nodig hebt,
ben je dan bereidt te sterven?
Of wil je zelf ook een donor hebben?

er zijn genoeg topics waar ik het oa heb uitgelegd dus ik ga er hier niet op in, wel zou ik doneren aan mn familie Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:55

Misschien wel, maar dat is dan gewoon omdat hij beroemd is en niet omdat hij een alocholprobleem heeft.

Het al echt niet mogen gebeuren hoor dat ben ik met je eens. Iemand die toevallig bekend is mag absoluut geen voorrang krijgen op een onbekende huismoeder. Maar daarvoor laat ik die andere zovele mensen niet in de steek.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:57

schreeuwen om een nieuwe lever? Hij is een bekende man, is geintervieuwd door een krant.
Lees ik het goed? hij is geintervieuwd.
Dat bekende mensen vaak in de krant staan is bekend hé. Dat andere mensen met hetzelfde probleem niet met hun verhaal in de krant staan is ook bekend.
Maargoed Lachen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:58

@TS: Nu maar hopen dat jij nooit iets nodig zult gaan hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:59

xDramaQueen schreef:
er zijn genoeg topics waar ik het oa heb uitgelegd dus ik ga er hier niet op in, wel zou ik doneren aan mn familie Lachen

Het is gewoon een ja of nee vraagje die heel simpel is op te lossen, meer moet ik niet weten Knipoog . Zou jij zelf donororganen willen hebben (ik heb het dus over krijgen en niet geven) of zou je zelf ook liever sterven?

Ben niet zo'n fan van een half uur door iemands oude berichten te spitten om het antwoord te vinden-tenzij het echte hele ingewikkelde complexe vragen en antwoorden zijn, maar dat lijkt me deze dus niet-, en de discussie draait hier over donors, dus vandaar.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 16:00

dan zeg ik wederom zoals in de andere topics, zo ver is het niet, en wie weet zal het nooit komen, ik kijk niet zover in de toekomst, ik geniet nu van elke dag, misschien ben ik ineens over 5 jaar toch wel donor, maar nu niet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:06

Beetje aparte opvatting. Wel heel erg anti donor, maar er voor jezelf niet over nagedacht.

Het zal wel Clown Ik word er een beetje verdrietig van. Huilen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:07

Goed ik heb dan maar de moeite gedaan om je berichten te doorspitten op het woord 'donor' maar ik vind nergens het antwoord.

Concludeer dan maar voorlopig dat jij zelf wel geholpen zal willen worden (las wel iets over stel dat je een ongeval had en je had organen nodig maar je wilde niet te ver vooruit denken) en als het niet uitgeklaard wordt dan stop ik ook met discussieren want als dan heeft het imo ook geen enkele nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:23

ALs je maar geld genoeg hebt ga je voor. Ook ik ben geen donor, het feit dat een lid van het koninklijk huis of de regering of met genoeg geld altijd voorrang krijgt kan ik niet achter staan

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:46

Dan geldt ook voor jou dat ik hoop dat je het zelf nooit nodig zult hebben.

Begrijp me goed, ik begrijp de opvattingen tegen ook wel, en ik vind het ook een slechte zaak als het zo inderdaad gebeurt, maar daarmee laat je ook de "gewone" mens vallen.

Dat vind ik een beetje kortzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:11

Ik niet. Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:25

Maar waarom is het dan niet kortzichtig als je zovele onschuldigen in de steek laat omdat de kans 1 op X is dat je orgaan gaat naar iemand die het niet zo hard verdient heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:27

Het gaat mij om het principe.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:58

ik heb hier aan de dames die ons egoistisch vinden een vraag, waarom moeten wij wel donor zijn en waarom is maxima dat niet? is dat wel normaal? als maxima morgen een nieuwe nier nodig heeft heeft ze die direct, maar zelf geeft ze ook niets weg, en nu niet allemaal gaan schreeuwen ja nee dat hoort ook niet! want dat mag van jullie wel zeker!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 19:00

mbkaatje schreef:
Dan geldt ook voor jou dat ik hoop dat je het zelf nooit nodig zult hebben.

Begrijp me goed, ik begrijp de opvattingen tegen ook wel, en ik vind het ook een slechte zaak als het zo inderdaad gebeurt, maar daarmee laat je ook de "gewone" mens vallen.

Dat vind ik een beetje kortzichtig.

ik vind jou kortzichtig, iedereen mag zn eigen keuze hebben en die heb je maar te accepteren, ik zal er iniedergeval geen dag om wakker liggen wél als ik donor ben, ik voel me dan niet fijn, ik voel me niet van "mezelf"
en nee dat gevoel ga ik niet opzij zetten.