te groot hoofd volgens gemeente ambtenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

te groot hoofd volgens gemeente ambtenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:19

Citaat:
Man heeft te groot hoofd voor pasfoto
DVHN | Gepubliceerd op 01 juli 2008, 20:55
steenwijk -
Het halen van een nieuw rijbewijs op het gemeentehuis was voor Jan Meijer uit Steenwijk een ware beproeving. Een ambtenaar accepteerde zijn pasfoto niet, omdat zijn hoofd te groot zou zijn. Meijer ging begin juni naar het gemeentehuis en liet daar nieuwe pasfoto's maken. "Maar volgens de ambtenaar pasten die niet op het rijbewijs."

Meijer nam opnieuw plaats in de fotocabine en ging zo ver mogelijk naar achteren zitten, om zijn hoofd maar zo klein mogelijk te laten lijken. Maar ook de nieuwe foto's werden niet geaccepteerd. "Nog was mijn hoofd te groot." Bij een fotograaf liet hij nieuwe foto's maken, acht foto's voor 10 euro. Bij de gemeente was hij al twee keer 5 euro kwijt geweest voor in totaal twaalf kiekjes.

De volgende dag leverde hij bij een andere ambtenaar eerst de oude foto's in. En tot zijn verbazing werden die direct geaccepteerd. Meijer: "Ik zei nog: komt dit wel goed?" Nou als uw hoofd al te groot is, is dat van mij dat zeker, grapte de ambtenaar. Inmiddels heeft Meijer zijn rijbewijs in huis. En heeft hij nou echt zo'n groot hoofd? "Ik geef toe, ik ben niet de dunste. Maar er zijn mensen op mijn werk met nog veel grotere hoofden." (GPD)

bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drent ... or_pasfoto

toch belachelijk dit?

Angelaa2

Re: te groot hoofd volgens gemeente ambtenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:21

Vind ik erg belachelijk, dan maken ze toch pasfoto van iets verder weg zodat ie er wel oppast Verward

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:22

Gestoord idioot toch gewoon

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:23

Nu ben ik stiekem wel benieuwd naar die foto. Vork

't Is wel heel erg banketstaaf voor die man ook. Nagelbijten / Gniffelen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:25

Dat verhaal is erg achterhaald.
Die meneer heeft in een hokje pasfoto's laten maken. En dat is heel wat anders als bij een fotograaf (wat ie de laatste keer wel gedaan heeft).

Pasfoto's MOETEN een bepaald formaat hebben en ook moeten bijvoorbeeld beide oren erop staan enz. Er worden nogal wat eisen aan gesteld.

Bij de fotograaf controleren ze meteen of de digitale foto daaraan voldoet anders maken ze er nog 1. Ook op het gemeentehuis hebben ze een soort mal waar je hoofd in MOET passen.

Dat de foute foto's de tweede keer wel gebruikt mochten worden, zegt dus meer over de tweede ambtenaar dan de eerste.....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:26

Ik vind t maar ziek.. uiteindelijk zijn de 1e foto's dus wel goed gevonden door iemand anders.. in dat geval zou ik toch wel mijn geld willen voor alle andere foto's die hij heeft laten maken..

Ben idd ook wel een beetje benieuwd naar die foto Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:26

hahahahhahaha echt he, volgens mij mag je alleen ambtenaar worden als je het iq van een poffertje hebt Lachen

(sorrie voor de ambtenaren die wel gewoon normaal kunnen denken )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:28

De eerste of de tweede? Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:29

Fiffill schreef:
Nu ben ik stiekem wel benieuwd naar die foto. Vork

Anders ik wel. Huilen van het lachen

Maar het is inderdaad een lúllig verhaaltje.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:30

Beide Tong uitsteken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:31

Die foto staat dus al ergens op internet.
Hij heeft geen dikke kop. De foto is alleen van te dichtbij genomen...

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:32

Iris82 schreef:
Die meneer heeft in een hokje pasfoto's laten maken. En dat is heel wat anders als bij een fotograaf (wat ie de laatste keer wel gedaan heeft).

Pasfoto's MOETEN een bepaald formaat hebben en ook moeten bijvoorbeeld beide oren erop staan enz. Er worden nogal wat eisen aan gesteld.

Bij de fotograaf controleren ze meteen of de digitale foto daaraan voldoet anders maken ze er nog 1. Ook op het gemeentehuis hebben ze een soort mal waar je hoofd in MOET passen.

Dat de foute foto's de tweede keer wel gebruikt mochten worden, zegt dus meer over de tweede ambtenaar dan de eerste....

Hier ligt het in de meeste gevallen aan Ja Ik werk zelf met pasfoto apperatuur en zo moeilijk is het tegenwoordig echt niet meer om een goeie foto te maken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:34

Iris82 schreef:

Dat de foute foto's de tweede keer wel gebruikt mochten worden, zegt dus meer over de tweede ambtenaar dan de eerste.....

Inderdaad Ja

Bij het gemeentehuis stoppen ze je foto in een mapje waarop allemaal lijntjes staan e.d zodat ze kunnen zien of het voldoet om op een IDkaart of rijbewijs te zetten Knipoog

En dan kan het inderdaad dat die van een fotohokje niet voldoen en een gewone fotograaf kijkt er netjes naar Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:38

en toch staat er bij ons op t gemeentehuis een pasfotohokje waarin je WEL goede pasfoto`s kunt maken. gegarandeerd zelfs...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:43

Maar als dat in het gemeentehuis is mag je er ook wel vanuit gaan dat ie prima is Knipoog
Zal anders zijn bij eentje bij de V&D of op het station ofzo Clown

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:51

Ik moet deze week mijn id laten verlengen in dezelfde gemeente. Ik hoop niet dat ik de eerste ambtenaar tref Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:22

Hahaha, sjongejonge waar doen ze moeilijk over voort..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:03

Hebben die gasten niks beters te doen, dan over iemands hoofd liggen te zeuren..
Je moet het maar mee maken zeg...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:07

Cyntje schreef:
Maar als dat in het gemeentehuis is mag je er ook wel vanuit gaan dat ie prima is Knipoog
Zal anders zijn bij eentje bij de V&D of op het station ofzo Clown

Dat was mijn gedachte ook. Zoals ik het lees is die eerste serie pasfoto's in een cabine op het gemeentehuis gemaakt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:25

Citaat:
Meijer ging begin juni naar het gemeentehuis en liet daar nieuwe pasfoto's maken. "Maar volgens de ambtenaar pasten die niet op het rijbewijs."

Zo staat het toch letterlijk in het stukje dat de bewuste meneer in het gemeentehuis zelf de pasfoto's liet maken. Wanneer ze die niet goed keuren zou ik toch eisen dat ze vervolgens GRATIS nieuwe foto's gaan maken die wel goed zijn. Het is ten slotte hun fout dat de foto's niet goed zijn!

Het moet toch niet gekker worden zeg!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:57

Vorige week moest ik ook foto's maken voor m'n nieuwe paspoort. Kids moesten ook. Bij het gemeentehuis staat ook zo'n hokje, maar ik vind dat toch een gok. Ik ben gewoon naar de fotograaf gegaan, wel duurder maar voor mijn gevoel wel meer zekerheid. Ze meten daar na met dezelfde mal die ze op het gemeentehuis hebben en met de digitale fotografie mogelijkheden van tegenwoordig kunnen ze zoomen, schuiven enz. om te zorgen dat het goed past. Bij mijn dochter zat een klein plukje haar voor haar oren, maar ze zei: Probeer het maar, als ze het niet accepteren mag je gratis nieuwe komen laten maken.

Foto's werden gelukkig goed bevonden.

(Blijft helaas een feit dat je er niet op je voordeligst uit ziet op deze foto's, bordje met nummers eronder en je kunt zo in het boevenboek bij de politie Haha! )

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:58

Mijn foto's waren godzijdank in 1x goed. Sta je daar anders.. " ja je hoofd is te groot"

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:04

In het gemeente huis staat een foto hokje waar mensen dus hun foto's in kunnen laten maken (foto's worden dus niet genomen door een fotograaf).
Maar helaas worden de foto's vaak afgekeurd, zodat ze weer fijn nieuwe foto's kunnen maken en dus weer meer kunnen betalen.
Zo gaat dit in steenwijk Knipoog

MoonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:07

Ik ben toch wel benieuwd naar de foto's zelf
Hoe zo'n groot hoofd die man nou eigenlijk heeft Tong uitsteken

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:12

Feit blijft dat de eerste ambtenaar de foto's niet binnen het rastertje vond vallen en de andere kennelijk wel. En beoordelen of een hoofd binnen een raster valt lijkt me toch een geval van wel of niet.... maarja ik heb ook een trauma opgelopen van de laatste foto op mijn paspoort... wel goedgekeurd maar ik lijk minstens 10 jaar ouder No Cheer echt te erg gewoon.