Citaat:Man heeft te groot hoofd voor pasfoto
DVHN | Gepubliceerd op 01 juli 2008, 20:55
steenwijk -
Het halen van een nieuw rijbewijs op het gemeentehuis was voor Jan Meijer uit Steenwijk een ware beproeving. Een ambtenaar accepteerde zijn pasfoto niet, omdat zijn hoofd te groot zou zijn. Meijer ging begin juni naar het gemeentehuis en liet daar nieuwe pasfoto's maken. "Maar volgens de ambtenaar pasten die niet op het rijbewijs."
Meijer nam opnieuw plaats in de fotocabine en ging zo ver mogelijk naar achteren zitten, om zijn hoofd maar zo klein mogelijk te laten lijken. Maar ook de nieuwe foto's werden niet geaccepteerd. "Nog was mijn hoofd te groot." Bij een fotograaf liet hij nieuwe foto's maken, acht foto's voor 10 euro. Bij de gemeente was hij al twee keer 5 euro kwijt geweest voor in totaal twaalf kiekjes.
De volgende dag leverde hij bij een andere ambtenaar eerst de oude foto's in. En tot zijn verbazing werden die direct geaccepteerd. Meijer: "Ik zei nog: komt dit wel goed?" Nou als uw hoofd al te groot is, is dat van mij dat zeker, grapte de ambtenaar. Inmiddels heeft Meijer zijn rijbewijs in huis. En heeft hij nou echt zo'n groot hoofd? "Ik geef toe, ik ben niet de dunste. Maar er zijn mensen op mijn werk met nog veel grotere hoofden." (GPD)
bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drent ... or_pasfoto
toch belachelijk dit?