Lerares twee jaar van school geweerd wegens ontucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Lerares twee jaar van school geweerd wegens ontucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:45

Bron: http://www.aol.nl/nieuws/story/Lerares- ... index.html

Lerares twee jaar van school geweerd wegens ontucht
(Novum) - Een 34-jarige lerares uit het Limburgse Bergen mag haar beroep twee jaar niet uitoefenen wegens ontucht met een minderjarige leerling. De rechtbank Roermond legde haar daarnaast een voorwaardelijke celstraf van zes maanden op, met een proeftijd van twee jaar waarin zij zich onder toezicht moet laten stellen van de reclassering.

Het Openbaar Ministerie verdacht de vrouw van het plegen van ontucht met twee minderjarige leerlingen en had een beroepsverbod van vijf jaar geeist, naast een voorwaardelijke celstraf van een jaar. Voor het plegen van ontucht met een leerling die destijds 17 jaar was, werd de lerares vrijgesproken.

De rechtbank acht wel bewezen dat de vrouw seksueel contact heeft gehad met een leerling tussen december 2004, de jongen was toen 12 jaar, en mei vorig jaar. De rechtbank vindt dat de lerares op een andere manier had moeten omgaan met de verliefdheid van de jongen. Ze had zich in elk geval moeten onthouden van seksueel contact.

De jongen en zijn ouders hebben overigens geen aangifte gedaan tegen de lerares, omdat de jongen door haar invloed zou zijn opgebloeid en veel zelfverzekerder is geworden.

Ik las het vanmorgen in de krant en het eerste wat ik dacht was: PARDON?!
De docent mag maar 2 jaar geen les geven! Belachelijk. Van mij part mag ze nooit meer les geven. Het is gewoon schandalig dat iemand zoiets doet bij een jongetje van 12! Dat moet niet kunnen, en daar moet, naar mijn idee naar gestraf worden.
Dat is naar mijn idee op zn minst nooit meer les mogen geven!

Tevens vind ik het schandalig van de ouders dat die geen aangifte hebben gedaan. Ze heeft hun kind seksueel 'misbruikt'. Hoe kan een kind daar ooit van op bloeien op die leeftijd?! Ja omdat hij de aandacht kreeg omdat hij verlieft was, maar dat lijkt mij toch tijdelijk.

Ik kan dit dus totaal niet begrijpen!

Theeglas

Re: Lerares twee jaar van school geweerd wegens ontucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:45

Toevallig ook gelezen ja, en ik dacht er ook zo over. 2 jaar vind ik veel en veel te kort. Gewoon niet meer het onderwijs in klaar uit.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:47

Maar misbruikt ?
De jongen was ook verlieft neem ik aan ?
Ik begrijp t nietXD

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:48

Een lerares heeft een jongetje van 12 misbruik die verlieft op haar was. Er staat nergens bij dat de lerares ook verlieft was, ga er automatisch vanuit van niet eigenlijk!
Laatst bijgewerkt door eempiej op 02-07-08 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:49

Ik denk dat als de dader een man was geweest en het slachtoffer een meisje, hier veel meer ophef over zou zijn....
Maar die ouders wilden geen aanklacht indienen. Dat vind ik dan weer apart om te lezen... ik neem aan dat ze die beslissing in het belang van hun eigen kind hebben genomen, al snappen wij daar zo even niks van.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:28

Wat een gekken heb je toch en 2 jaar is wel te kort zeg, zo iemand zou nooit meer in aanraking mogen komen met kinderen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 05:52

esthertjuh_ schreef:
Maar misbruikt ?
De jongen was ook verlieft neem ik aan ?
Ik begrijp t nietXD

Of die jongen verlieft was maakt voor de wet eigenlijk niet uit; die jongen was minderjarig. Bovendien heeft ze haar machtspositie als leerkracht misbruikt.

Ongelovelijk dat ze dit zo mild bestraffen. Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 07:08

het wordt ook steeds gekker...........

als het een 34 jarige man was geweest met een 12 jarig meiske, had het heel anders afgelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:08

eempiej schreef:
De jongen en zijn ouders hebben overigens geen aangifte gedaan tegen de lerares, omdat de jongen door haar invloed zou zijn opgebloeid en veel zelfverzekerder is geworden.

Is je dít als ouder zijnde accepteerd dan zou ik me serieus gaan afvragen wat je dan voor ouder bent

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:11

KiWiKo schreef:
het wordt ook steeds gekker...........

als het een 34 jarige man was geweest met een 12 jarig meiske, had het heel anders afgelopen

Dat denk ik ook ja Boos!
Vind 2 jaar geen les mogen geven een straf van niks!!!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:53

Pff, waarom wordt er toch geen gelijke streep tussen dit soort mannen en vrouwen getrokken. Mannen die dit doen worden veel harder aangepakt. Ik kan der niet bij met me hoofd hoor

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:56

2 jaar is idd erg weinig, maar mensen het is echt verliefD.