Rechter verbiedt downloaden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rechter verbiedt downloaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:58

http://www.fd.nl/csFdArtikelen/WEB-HFD/ ... downloaden

De verwarring is nu wel compleet, mag je nu wel of niet downloaden? Volgens deze rechter mag het niet, maar je mag het weer wel branden op een cdtje Verward.

Zelf heb ik al in geen jaren meer iets gedownload, soms nog wel om even te luisteren of iets wel de moeite waard is, maar meestal koop ik gewoon cd's of dvd's. Van die cd's maak ik meestal wel kopieën voor in de auto, voor mezelf dus. Ik denk niet dat de bumabijdrage helemaal van de lege cd's af moet, maar die moet wel geminimaliseerd worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Rechter verbiedt downloaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:59

Ik snap het ook niet meer helemaal Clown
Internetproviders bieden het tegenwoordig zelfs aan Verward (Downloaden via nieuwsgroepen Verward ) Maar dat mag dan wel? Of toch ook niet?
Ik snap het ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:02

Mss zouden ze ook iets aan de prijzen van CD's? Ik download best vaak. Vaak is het bij mij zo dat ik maar een paar liedjes leuk vind van de CD van de artiest. Als ik dan de hele cd koop ben ik zo €29 kwijt en ik vind dat voor een CD belachelijk veel geld. Zeker als ik maar 3 van de 12 liedjes leuk vind. Dat heeft het vroegah ook nooit gekost Heel vreemd, ik ben met álles gewend aan de europrijzen behalve met CD's. Maar als ik helemaal fan ben van een band dan koop ik wel altijd de CD.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-08 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:03

Downloaden tegen vergoeding blijft natuurlijk wel toegestaan, anders is dat weer derving Haha!.
Het zal mij niks verbazen als downloaden nu echt verboden gaat worden. Daar tegenover zou dan dus de bumabijdrage moet verdwijnen of verlaagd moeten worden, maar dat zal dan wel weer niet gebeuren Haha!.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:05

Begrijp wel dat het verboden word, het is piraterij. Als ik hard werk aan een film, liedje zou ik het ook niet willen. En het is maar eerlijk zo.

Downloaden tegen vergoeding zie je wel meer en meer

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:09

Aan de ene kant ook erg jammer voor artiesten, ze halen toch veel minder geld binnen want vroeger moest je wel een cd kopen om de liedjes te luisteren. Daarintegenover heb ik het gevoel dat kleinere bandjes ook een kans krijgen door downloaden, ook onbekende muziek wordt namelijk door downloaden over de wereld verspreid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:13

Tegenwoordig is het downloaden, maar vroeger zette je toch alles op bandjes voor de hele klas Lachen. Het zit natuurlijk wel een beetje in de mensen om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, daarom is het ook prima als er een (kleine) bijdrage op lege cd's zit die naar de artiesten gaat.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:22

Ik vraag me af hoe men wil gaan controleren wie/wat er allemaal gedownload wordt. Het achterhalen van die gegevens lijkt me een schending van de privacy. Verder ben ik benieuwd wat er uit het hoger beroep komt, de uitspraak kan een behoorlijke impact hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:19

Maar internetproviders bieden het gratis aan. (Nou ja gratis, je krijgt het bij je abonnement Clown ) dus dan is het vanuit je provider. Is het dan nog steeds illegaal? Ik vind het dan toch een beetje raar dat mijn provider zich met illegale praktijken bezig houdt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:29

Als zij netjes afdragen aan buma, dan is er niks aan de hand Lachen.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:02

Ik hoorde het idd net op het nieuws... maar ik laat me er niet zo gek door maken hoor, ik ga vrolijk door Nagelbijten / Gniffelen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:43

Jammer dat de overheid er niet gewoon duidelijk over is. Ik denk iig dat het laatste woord er nog niet over gezegd is.
Het is immers maar een gewone rechtbank die dit vonnis heeft gegeven, ben benieuwd wat de hoge raad uiteindelijk beslist.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:48

Bizar! Het hele principe van de kopieervergoeding was al raar (aangezien ik vrijwel alleen maar cd'tjes heb gebruikt voor mijn eigen kopietjes van eigen spull zoals foto's en backups). Maar het is ook bizar als je het juridisch bekijkt. Hoe zit het bv met internet-radiostations? Dan download je ook muziek. Juridisch (en technisch) zijn die dingen niet principieel van elkaar te onderscheiden...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:14

Deze strijd is al eeuwen aan de gang.

Zover bekend was dit ook toen bij Kassa

Donwloaden mag je als je maar niet veder verspreid.

De overheid zou zowieso niet eens mogen kijken wat jij allemaal loop te downloaden dat's jou privacy.

Alhoewel zoals downloaden van nieuwe Games vindt ik terecht dat dat niet mag. Alsof mensen denken het 123 is gemaakt.

Ik zelf koop pas cd's als ik het een goeie band vindt de wat mindere weer niet.

PS; Hoe zit het dan met youtube en veoh? Gaan die dan allemaal ook dan weg?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:45

Downloaden mag, uploaden alleen niet. Je moet dus uitkijken dat als je aan het downloaden bent je niet automatisch ook upload... thats it.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:02

Uit pure angst gelijk LimeWire van me PC gedeinstalleerd! Straks staat een busje voor de deur!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:23

Gaaaap *not impressed. Oud nieuws zeg.
*zet limewire weer aan*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:15

Is geen oud nieuws hoor, de regels zijn alleen verscherpt.