Vier bedrijven verwoest door brand 26-06-08

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Vier bedrijven verwoest door brand 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:28

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/6/26/260608_brand_leenbakker.html

Citaat:
In Amsterdam-Noord zijn zeker vier bedrijven door brand verwoest.

Het vuur brak 's middags rond 15.00 uur uit in een filiaal van Leen Bakker en sloeg al snel over naar de naastgelegen bedrijven, waaronder een kantoor van TNT Post.

58 mensen, onder wie 31 agenten, kregen ademhalingsproblemen. Veertien van hen moesten voor behandeling naar het ziekenhuis.

Omdat de rook de naastgelegen buurt introk, werden enkele straten, een school en een kinderdagverblijf geëvacueerd.

De bewoners van vijftig woningen mogen pas vrijdag terugkeren omdat de rook nog steeds in hun huis hangt.

De brand op het bedrijventerrein in Amsterdam-Noord was één van de grootste in Nederland in de afgelopen tien jaar, zegt de brandweer.

Informatienummer
Een groot gebied rondom de brandende gebouwen was afgezet. De rookwolken waren in de hele hoofdstad te zien.

De gemeente Amsterdam heeft een informatienummer geopend voor omwonenden: 14020

Dit is gisteren gebeurd. De school (ZMLK onderwijs) die ontruimd moest worden is de school waar ik op werk (tot gisteren, gisteren was toevallig mijn laatste dag!!). We waren bezig met het tuinfeest, volop spelletjes, eten, ouders, vrienden, collega's en alle kids natuurlijk. De rook kwam bij ons naar binnen via de voordeur, veel kids en collega's (waaronder ik) kregen ademhalingsproblemen. De rook sloeg echt op je. Ben samen met een collega naar boven gegaan in het gebouw waar ik was en heb alle lokalen gecontroleerd. Daarna moesten we er echt uit van de politie. Mijn spullen (tas met inhoud; camera, ID, pinpas, geld, zorgpas, sleutels, autosleutels etc) liggen nog in het andere gebouw. Mijn auto staat naast de Gamma die ook in de fik is gegaan (en er nu niks meer van over is), maar ik mocht er gisteren niet meer bij (je kon ook niks zien door de rook).

Ik heb nu net foto's op i'net gevonden waarop mijn auto te zien lijkt, ik hoop echt zó erg dat het hem is (hij stond niet op die plek, auto's zijn wrs verplaatst door politie), je kan het nummerbord niet zien.

Afbeelding

M'n paard staat 18 km van huis en ik heb echt zó erg een auto nodig!! De kids en collega's zijn ongedeerd dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken Lachen Daarnaast hoop ik natuurlijk ook dat de auto's van mijn collega's ongedeerd zijn gebleven..

Afbeelding

Alleen dat bord van de Gamma staat nog overeind..

Tallie1979

Re: Vier bedrijven verwoest door brand 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:32

Is die rode peugeot van jou?

Jeetje, het is niet niks zeg! Gedver

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:35

Dat hoop ik Tallieban!! Dat zou betekenen dat 'ie nog leeft!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:39

Wat heftig zeg ! Hopelijk is dat jouw auto op de foto !

had jij een rode vierdeurs?
Meestal zijn het 3-deurs, er zijn volgensmij niet zo heel veel vierdeurs van dat type gemaakt in het rood als ik het goed heb...
Maar brrr al je spullen achter moeten laten, wat een ellende al die passen en id etc opnieuw aanvragen.
Neemt niet weg dat het veel belangrijker is dat niemand echt gewond is etc Lachen

Maar de school, is die er nog?

Ik hoorde het op de radio, vreselijk zeg ...
waar was het eigenlijk begonnen en zijn er verder daar nog gewonden gevallen?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:40

Heb je je autp nog niet dan?. Je kan nu toch wel al je spullen halen of nog niet?.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:43

Ik hoop idd dat het mijn auto is. Ik heb een 5 deurs met nieuwe wieldoppen. Nu nog hopen dat ie van binnen nog goed is, dat er geen bedrading ofzo is gesmolten.

Prisca schreef:
Heb je je auto nog niet dan?. Je kan nu toch wel al je spullen halen of nog niet?.

Nope het gebied is nog afgezet, je mag er nog niet komen! We mogen ook de school (nog) niet in!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:47

Idd ik bedoelde ook 5-deurs Clown

Dikke kans dat het de jouwe is dan, zoveel rijden er daar niet (meer) van meen ik. Maar kan het mis hebben.

Op http://www.telegraaf.nl/binnenland/4328 ... tml?p=30,1

staan meer foto's en een filmpje

heftig hoor.

Ook de tnt in rook opgegaan... ohhh al die post ... vreselijk..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:47

Op dat filmpje zie je m ook staan Ja
Maar idd nummerbord is niet te lezen..

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 10:20

Update: de directeur is nu daar en hij mag er niet in. Op z'n vroegst wordt het rond een uur of 15 vrijgegeven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:25

Ik hoorde het gisteren, je kon we de rook van vet ver zien joh!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:37

ik hoorde het gisteren. wat een gedoe joh! complimenten dat jullie als team zo rustig zijn gebleven, is toch wel heel heftig, zeker voor deze leerlingen.
Wanneer mag je gaan kijken of je toet er nog is?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 10:46

Update: we zullen er helemaal niet in mogen.. alleen de directeur mag er in en die moet dan al onze spullen in alle klassen gaan ophalen.. Handig! Mijn spullen zijn over 3 klassen verdeeld lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:52

Gisteren zat ik op een terrasje en hoorde al die sirenes, het hield maar niet op en dan weet je wel dat het serieus is. Aan de andere kant van het gebouw was de rook ook duidelijk te zien en even later was op het nieuws wat er aan de hand was. Het is wel heel fijn dat er geen slachtoffers zijn gevallen.

Vorige week hoorde ik dat ze alle hulpdiensten dezelfde sirene willen geven, maar ik ben daar eigenlijk niet zo voor. Het zit er wel behoorlijk ingeramd welke sirene waarvoor is en gisteren zat ik dus ook van jemig nog een brandweerwagen, nog een en nog een.

Sterkte met alles!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:59

mijn moeder was bij mijn oma die woont daar in de buurt en mijn moeder belde me dat de leenbakker en de bijbehorende gebouwen in de fik stonden. Ze woonden iets verder weg en zijn niet ontruimd maar hadden wel last van de rook. Ik was in Beverwijk en zelfs daar was de rook duidelijk te zien

Hopelijk is het je auto en is ie alleen nat geworden van het water en verder oke moet er zelf niet aandeken dat ik de mijne kwijt ben kan ik ook niet naar de paarden

succes met je auto!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:46

Zo ja dit hoorde ik gisteren op het nieuws, echt heftig!
Hopelijk staat je auto dr nog TS!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:49

Ik snap trouwens je gevoel mbt de wagen ook volledig.
Ik heb al meer dan 10 jaar eigen auto's. Zou echt niet meer zonder kunnen !

Weet je al wat meer?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:24

ladyjoy schreef:
Update: we zullen er helemaal niet in mogen.. alleen de directeur mag er in en die moet dan al onze spullen in alle klassen gaan ophalen.. Handig! Mijn spullen zijn over 3 klassen verdeeld lol

Verstandig anders kan iedereen er in en ben jij je spullen kwijt omdat iemand anders ze jat.

Voor de volgende keer weet je dat je al je spullen bij elkaar houdt. Al hoop je die niet snel nog een keer mee te maken.

En je auto dan daar al nieuws van?. Mocht bij beschadigt zijn hoe krijg je het dan vergoed?.

Kom kom zeg iedereen kan best zonder auto we zijn gewoon verwend tegenwoordig. Ff puzzelen en je bent er ook.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 15:31

Prisca schreef:
Verstandig anders kan iedereen er in en ben jij je spullen kwijt omdat iemand anders ze jat.

Voor de volgende keer weet je dat je al je spullen bij elkaar houdt. Al hoop je die niet snel nog een keer mee te maken.

En je auto dan daar al nieuws van?. Mocht bij beschadigt zijn hoe krijg je het dan vergoed?.

Kom kom zeg iedereen kan best zonder auto we zijn gewoon verwend tegenwoordig. Ff puzzelen en je bent er ook.

Mwah, bij elkaar houden heeft er niks mee te maken. Als het brandalarm afgaat en je moet een school/gebouw ontruimen, mag je géén spullen meenemen. Veiligheid van de leerlingen gaat ook wel voor mijn spullen vind ik.

Ik heb m'n auto uit de verte gezien en hij zag er nog oke uit. Al weet ik niet of mijn banden nog heel zijn. Politie had hem idd verplaatst. Ik weet nog niks over een vergoeding.

Uiteindelijk mocht onze directeur een paar minuutjes naar binnen en heeft hij iedereen z'n tas opgezocht. Fietsen/auto's mogen we niet bij Boos!

Enne.. bij mijn stal komt echt nergens in de buurt OV, je hebt gewoon eigen vervoer nodig (auto/scooter), fietsen is erg ver (18 km heen en weer terug). Toevallig zit ik vanaf morgen ook nog eens bij mijn moeder in huis (25 km van stal) voor 2 weken mét een hond dus dan gaat fietsen helemaal onhandig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:54

Staat je eigen paard ook in B'liede? Er rijdt over de Schipholweg toch een bus volgens mij?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 15:59

Nope ik sta/woon helemaal niet in Boesingheliede. Hij staat ergens op een boerderij in Spaarndam, in the middle of nowhere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:16

Ja, dat is alleen per helicopter bereikbaar. Wat een gedoe zeg. Zeker als je auto verder ok is, is het een raar idee dat 'ie daar staat terwijl jij hem nodig hebt. Ben je lid van de ANWB? Misschien is er een vervangend vervoerregeling mogelijk omdat je auto betrokken is bij deze brand? Het is maar een ideetje, maar misschien de moeite waard om na te gaan??

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 16:20

Lovely schreef:
Ja, dat is alleen per helicopter bereikbaar. Wat een gedoe zeg. Zeker als je auto verder ok is, is het een raar idee dat 'ie daar staat terwijl jij hem nodig hebt. Ben je lid van de ANWB? Misschien is er een vervangend vervoerregeling mogelijk omdat je auto betrokken is bij deze brand? Het is maar een ideetje, maar misschien de moeite waard om na te gaan??

Haha nou dat ook weer niet! Maar op mijn oma fietsje is het wel érg ver.. helemaal met windkracht 6 Clown

Ik ben inderdaad lid van de ANWB, maar die mogen er ook niet bij. Niemand eigenlijk Boos! grr stomme zooi! Ik kan vanaf morgen een auto lenen dus dat is wel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:27

Heb je via de ANWB geen recht op een vervangende auto van hun?? Omdat je auto door de politie wordt vastgehouden?
Bel daar even over.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:28

oh meisssss wat een gedoe!!! duimen dat je toet nog heel is, dus ook van binnen en de bedrading!!! gelukkig ben je ok en de kids ook....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:45

lastig hoor zonder auto, moet er ook niet aan denken.....
dit "vond" ik nog op een ander forum (vandaag geplaatst):
Citaat:
Stadsdeel Amsterdam-Noord
Nazorg BRAND KLIMOPWEG

De afdeling Reiniging is de afgelopen dagen druk bezig geweest met schoonmaken. De omgeving is nu grotendeels vrij van brandresten. Maar het kan zijn dat bij u in de tuin nog stukjes van verbrand materiaal liggen. De Reiniging kan op verzoek bij u langskomen om het op te ruimen. Daarvoor kunt u zondag tussen 9 en 16 uur bellen met xxxxxxxxxxx, en op werkdagen met het informatienummer 020 - 635 5527.

Wij vragen uw begrip ervoor dat het voor de Reiniging niet mogelijk is om alles helemaal roetvrij te maken.

Hebt u een auto staan op de Klimopweg: die kunt u vanaf zaterdag 21.30 u ophalen.
Auto's op het parkeerterrein van de Gamma kunnen helaas nog niet worden opgehaald.

Nieuwsbank