Verkracht meisje (11) mag wél abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisetjj

Verkracht meisje (11) mag wél abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 07:25

Dit kwam ik net tegen:
http://www.nu.nl/news/1630679/21/Abortu ... 9_mag.html

Abortus op Roemeense (11) mag

AMSTERDAM - Een Roemeens meisje van 11 jaar dat zwanger raakte door een verkrachting mag een abortus laten plegen. Dat heeft een Roemeense overheidscommissie donderdag bepaald. De commissie komt vrijdag met een uitleg voor haar beslissing.

De kwestie leidde tot veel opschudding in Roemenië. Twintig orthodox-christelijke organisaties hebben gedreigd met een aanklacht, omdat het meisje 21 weken zwanger is en de Roemeense wet bepaalt dat abortus alleen is toegestaan in de eerste veertien weken.

De ouders zeggen op 2 juni te hebben ontdekt dat hun dochter zwanger was toen ze met haar naar de dokter gingen omdat ze dachten dat ze ziek was. Bij de dokter vertelde ze te zijn verkracht door haar 19-jarige oom, die sindsdien spoorloos is.

Gezondheid

De ouders wilden hun kind meenemen naar Groot-Brittannië, om daar een abortus te ondergaan. In dat land mag tot 24 weken worden geaborteerd, mits twee artsen verklaren dat het gevaar voor de lichamelijke of geestelijke gezondheid van de moeder groter is als de zwangerschap wordt voldragen dan als die wordt afgebroken.

Gelukkig mag het nu dus wel Lachen

lynne_berna

Re: Verkracht meisje (11) mag wél abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:32

Nou mooi, kan dat meisje misschien ook nog wel van haar leven genieten!! Ze zou toch veel te jong zijn voor een kind.. 11 pff

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:36

Pff, 11 jaar en dan zwanger.. Arm kind Ach gut In principe ben ik tegen abortus, maar zo'n geval tja daarvan weet ik nog niet echt wat ik er van moet denken.. Het is eigenlijk niet te doen om op zo'n leeftijd al een kind te krijgen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:49

Ik ben op zich niet tegen abortus, maar 21 weken is al oud hoor. Ze zijn levensvatbaar vanaf 24 weken. Brr... Nagelbijten / Gniffelen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:57

Wat ik ook al in het andere topic schreef:

goeroe schreef:
Jammer, ik blijf van mening dat ik denk dat het voldragen van de zwangerschap beter zou zijn. Ik hoop dat ik het verkeerd gezien heb en dat deze beslissing voor dit meisje het beste uitpakt. De tijd zal het leren, hoewel ik niet denk dat we hier nog veel van zullen horen en dat is misschien maar beter ook. Ach gut

Ik vind het trouwens wel heel erg raar dat de oom spoorloos verdween op het moment dat het meisje bij de dokter was. Hoe kon die nou weten dat A) ze naar de dokter ging, B) ze zwanger van hem was en C) dat die dag aan de dokter zou vertellen. Ik vind het verdacht. Bloos

edit: en in het andere topic ook al genoemd: omdat de zwangerschap al zo ver gevorderd is zal ze sowieso moeten bevallen, alleen nu dus van een dood kind. Verdrietig

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:17

hmz, maar zal dit niet veel vaker voorkomen daar? waarom is dit meisje zo`n hotnews hier?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:19

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:21

ikenindi schreef:
hmz, maar zal dit niet veel vaker voorkomen daar? waarom is dit meisje zo`n hotnews hier?

In 2006 bevielen in Roemenië ongeveer 500 kinderen onder de 15 van een kind, dus ja dit komt veel vaker voor, hoewel 11 jaar natuurlijk wel erg jong is. Verdrietig Het is hier zo 'hot' omdat iemand het nodig vond om de pers in te lichten en die er massaal bovenop gesprongen is. Vork

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:11