n.a.v. Gesloten topic over aangespoelde voeten, voet nr 6...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

n.a.v. Gesloten topic over aangespoelde voeten, voet nr 6...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 13:39

.. Schijnt een misselijke grap te zijn geweest, het zijn beenderen van een dier, in een gymschoen gestopt. Dit gaat wel erg ver hoor. Bloos

Ik vraag me nu ook af of de andere voeten ook een flauwe grap zijn geweest. Clown

Bron: http://www.nu.nl/news/1620880/122/rss/Z ... _grap.html

Citaat:
AMSTERDAM - De zesde voet die woensdag aangespoeld op de Canadese kust werd aangetrofffen, was geen mensenvoet, maar een dierenpoot die iemand bij wijze van grap in een gymschoen had gestoken. Dat heeft een Canadese lijkschouwer donderdag gemeld.

De voet in een zwarte gymschoen werd woensdag door een wandelaarster op een strand in de provincie British Columbia gevonden. In totaal zijn in een jaar tijd vier rechtervoeten en een linker aangespoeld, allemaal in schoenen gestoken.

De voeten stellen de Canadese politie voor een raadsel. DNA-profielen van de eerste drie gevonden voeten komen niet overeen met DNA-monsters die de politie heeft van als vermist opgegeven personen.

Volgens de politie zijn er geen concrete aanwijzingen dat de voeten met geweld van de ledematen zijn verwijderd. Als menselijke lichamen lang in het water liggen, kunnen ledematen of zelfs het hoofd losraken.

Een van de theorieën is dan ook dat de voeten toebehoorden aan slachtoffers van een bootongeluk op zee of op de Fraser-rivier en dat ze naar de oceaan zijn gedreven om vervolgens op de kust aan te spoelen.
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 21-06-08 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bronvermelding in de vorm van een link is verplicht, zie de mededelingen.

Keet

Re: n.a.v. Gesloten topic over aangespoelde voeten, voet nr 6...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:41

nee, schijnt alleen dat die laatste voet van dierlijke afkomst is, dat de andere 5 voeten wel echte voeten waren

vind wel gek, er zijn vast ergens mensen die voeten missen op dit moment

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:41

lekker grapje kan der nou niet om lachen. Knipoog Ach gut
Ja en dat lijkt me ook geen pretje om een voet te moeten missen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 13:42

Geen idee, het blijft vreemd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:43

De familie was ook zeer ontstemt, die waren afgereisd om te kijken of het toevallig de voet was van een vermist familie-lid

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:44

Misschien hield de haai niet van zweetvoeten? Haha!
Nee, ok, serieus, dit is wel erg.... er moeten toch ergens mensen bij die voeten horen neem ik aan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:44

Citaat:
Zesde voet blijkt dierenpoot vr 20 jun 2008

De zesde voet die gisteren werd gevonden in Canada, blijkt een dierenpoot te zijn. Een wandelaar vond de poot en dacht dat het wéér om een aangespoelde voet ging.

De poot was in een sportschoen gestoken. De Canadese politie noemde het "een ranzige grap". Bij de eerste vijf vondsten ging het namelijk wel om echte mensenvoeten.

Maandag werd er een vijfde mensenvoet in een schoen gevonden. Dat was voor de eerste keer een linkervoet. Sinds vorige zomer zijn er al vier rechtervoeten gevonden. Twee daarvan spoelden vlak na elkaar aan in augustus, een derde in februari en de vierde werd vorige maand ontdekt. Alle voeten hadden sokken en sportschoenen aan.

Het is niet ongewoon dat er wel eens een lichaamsdeel aanspoelt, maar vijf voeten in hetzelfde gebied in elf maanden tijd is toch wel opmerkelijk. In de Canadese media, maar ook in de internationale pers, worden dan ook allerlei scenario's besproken. Horen de voeten bij slachtoffers van de tsunami, zijn de lichaamsdelen gedumpt door criminelen of is er een wrede seriemoordenaar aan het werk?

Politie-onderzoek wees al wel uit dat de voeten niet zijn afgehakt of afgesneden. De politie wijst de hardnekkige geruchten over een seriemoordenaar daarom resoluut van de hand. De voeten zouden zijn losgemaakt van de lichamen door natuurlijke ontbinding. Doordat de voeten in een schoen zaten, bleven die wel intact. Ook zorgde de schoen ervoor dat de voet bleef drijven.

Maar het meest vreemde van de zaak is toch wel dat niemand weet bij welke personen de voeten horen. Volgens de Canadese krant de National Post onderzoekt de politie op dit moment of het DNA van de voeten overeenkomt met het DNA van passagiers die omkwamen bij een vliegtuigongeluk drie jaar geleden.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/10944

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:04

ik hoorde het op de radio, voorheen niks over gehoord maar wel heel merkwaardig..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:07

He bah! Ik had er nog niks over gelezen/gehoord. Loop je lekker op het strand, zie je daar ineens een voet liggen compleet met sok en schoen. Scheve mond

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:17

Hee getsie zeg.

Maarre, om eerlijk te zijn lijkt het me wel een beetje raar dat het voeten van de Tsunami zouden zijn. Maar goed ik weet niet hoe een zee en zn stroming in elkaar zit. Maar vind het knap als dat dan uiteindelijk in Canada beland.

Vind et wel een misselijk grapje, maar zoiets kun je idd bijna zien aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:21

Nou, iemand probeerd dus echt iemand anders een hak te zetten... Clown

Wat ik trouwens niet snap, ze brengen het naar buiten, maar halen die voet niet eerst even uit de schoen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 17:22

Vind et wel een misselijk grapje, maar zoiets kun je idd bijna zien aankomen.

Dat ben ik niet met je eens; zoiets bedenken vind ik nl niet echt normaal..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:32

Nou ja, dat is toch niet grappig meer!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:26

Van de tsunami? Zou kunnen aangezien ze allemaal op ongeveer dezelfde plaats zijn aangespoeld. Zit er dan geen dna/vlees/spieren of iets dergelijks aan?