Doodverklaard wegens geur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:49

Uitgegeven: 19 mei 2008 18:19

CERNAVODA - Een medewerkster van de Roemeense ambulancedienst heeft een patiënte ten onrechte doodverklaard omdat ze vond dat de vrouw "dood rook".

De ambulance was naar een Roemeense dorpje geroepen omdat de 82-jarige zieke in coma zou zijn geraakt, meldden Roemeense media maandag.

De assistente vond het niet de moeite waard om de vrouw aan te raken. Ze constateerde meteen de dood, afgaande op "de geur die in het huis hing".

Ontslag

De 'dode' werd vervolgens gemeld aan de politie. Een medewerker van de technische recherche wilde de vrouw net op de foto zetten toen ze de ogen opensloeg. De vrouw is met een andere ambulance naar een ziekenhuis overgebracht. Haar situatie is stabiel. De assistente nam ontslag.

Bron: http://www.nu.nl/news/1574154/122/Doodv ... _geur.html
Nu.nl

------------------------------

Het is vaker voorgekomen dat iemand dood was verklaard terwijl dit niet zo was.
Maar toch voor de zekerheid voelen en kijken is toch erg belangrijk!
Erg vreemd!

hoogendroog

Re: Doodverklaard wegens geur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:53

Ik heb een keer de politie gebeld, omdat ik dacht dat een van mijn buren in mijn flat was overleden.... Het rook zo naar en wee (typische lucht van iets dat dood is) in het trappenhuis, en ik had de oude buurman al een tijd niet gezien of gehoord, dat ik ervan overtuigd was dat ie overleden was.
Politie belt aan en hij doet gewoon open.... slik, tja, daar had ik zelf ook op kunnen komen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:55

hihi, das wel een actie ja Lachen

maar wel raar. tis toch n arts die iemand dood moet verklaren en ik neem aan dat die wel geleerd heeft om dat anders te doen dan te ruiken? Knipoog

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:57

Belachelijk !!!!
Ik had dit verhaal trouwens vorige week al op de radio gehoord, toen sloeg ik al steil achterover.
Het zal maar net jouw behandelend arts zijn Clown

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:10

Dat was geen arts, maar een medewerkster die geen zin had om haar handen vies te maken.

De dood kan hier gelukkig alleen maar vastgesteld worden door een arts die ter plekke geweest is en het lichaam heeft gezien. Ambulancepersoneel is alleen maar bevoegd om de dood vast te stellen als het hoofd van de romp gescheiden is (écht waar).

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:17

Tja en dan is er echt geen twijfel meer mogelijk!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:30

Nou ben je klaar mee dan, echt belachelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:35

Tja... Ik snap wel dat jullie dit belachelijk vinden, maar ik denk dat ik wel begrijp hoe dat in zijn werk is gegaan... Twee jaar geleden ben ik in Cernavoda geweest. Het is daar erg arm, een groot deel van de bevolking is zigeuner en aan de bedelstaf. Op die zigeuners wordt erg neergekeken door de rest van het dorp. Het ziekenhuis van Cernavoda is een gebouw waar in Nederland Bouw en Woningtoezicht waarschijnlijk een noodtoestand over had afgeroepen, en de ambulances zijn er niet veel beter.

Natuurlijk horen dit soort dingen niet voor te komen, maar Roemenië, en zeker een dorpje als Cernavoda is niet te vergelijken met Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:24

Tsja.... ik snap het wel aan een kant, maar zou toch gekeken hebben. Je moet trouwens toch wel gigantisch schrikken als je denkt dat iemand dood is en dat diegene opeens zijn ogen opendoet Bloos! Clown

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:27

Rock schreef:
Tja... Ik snap wel dat jullie dit belachelijk vinden, maar ik denk dat ik wel begrijp hoe dat in zijn werk is gegaan... Twee jaar geleden ben ik in Cernavoda geweest. Het is daar erg arm, een groot deel van de bevolking is zigeuner en aan de bedelstaf. Op die zigeuners wordt erg neergekeken door de rest van het dorp. Het ziekenhuis van Cernavoda is een gebouw waar in Nederland Bouw en Woningtoezicht waarschijnlijk een noodtoestand over had afgeroepen, en de ambulances zijn er niet veel beter.

Natuurlijk horen dit soort dingen niet voor te komen, maar Roemenië, en zeker een dorpje als Cernavoda is niet te vergelijken met Nederland.

Roemenië is inderdaad totaal niet vergelijkbaar met Nederland, het is er rommelig wat betreft opleidingen, zorg etc. Erg jammer, want het zijn bijzonder vriendelijke mensen die in een prachtig land leven. Ik wil nou niet zeggen dat dit soort dingen daar normaal zijn, maar het is daar meer te verwachten dan hier (hoewel de zorg hier ook niet alles is, maar dat terzijde..).

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:24

En dit is nou typisch een van de redenen dat ik gecremeerd wil worden ooit. Nagelbijten / Gniffelen Ik moet er niet aan denken levend begraven te worden. Huilen van het lachen Verbranden is ook geen pretje, maar dat gaat toch net even iets sneller! *LOL*

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:09

duuuuuuuuuuus, inderdaad Marloez. Errug banketstaaf zeg haha zou me best beledigd voelen als iemand mij dood verklaard door mijn geur haha.

Je hoort het ook inderdaad steeds vaker dat mensen dood verklaard zijn terwijl ze dat niet zijn.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:55

bizzybijtje schreef:
Tsja.... ik snap het wel aan een kant, maar zou toch gekeken hebben. Je moet trouwens toch wel gigantisch schrikken als je denkt dat iemand dood is en dat diegene opeens zijn ogen opendoet Bloos! Clown

Ik zou me helemaal schor gillen met het idee dat ik in een horrorfilm beland zou zijn... Bloos

Wel enorm l*llig zeg... Bloos!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:49

Straks was ze levend begraven of gecremeerd? Verward
Gelukkig is alles goedgekomen, lijkt me wel doodeng voor die mensen die zagen dat ze haar ogen open deed, als je denkt dat ze dood is.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:51

Marloez schreef:
Ik moet er niet aan denken levend begraven te worden. Huilen van het lachen

Dan neem je toch een mobiele telefoon mee in het graf? Dan kun je bellen, als er tenminste bereik is onder de grond. Bloos
Mijn tante wilde ook persé begraven worden MET haar mobieltje, ze heeft alleen nooit meer gebeld.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:55

Whahaha, diegene die de foto wilde maken moet zich te pletter zijn geschrokken Nagelbijten / Gniffelen

Maar ja.. sommige oude mensen ruiken naar de dood Bloos

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:59

Marlou_ schreef:
duuuuuuuuuuus, inderdaad Marloez. Errug banketstaaf zeg haha zou me best beledigd voelen als iemand mij dood verklaard door mijn geur haha.

Je hoort het ook inderdaad steeds vaker dat mensen dood verklaard zijn terwijl ze dat niet zijn.

Ja zeg dat wel!

Trouwens, je zou e toch ook rotschrikken als je de foto van een 'lijk' neemt en het opeens zijn ogen open doet Nagelbijten / Gniffelen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:56

Oké, lekker bizar. Gelukkig had ze haar ogen op tijd geopend. Nagelbijten / Gniffelen

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:52

Jakkes vind het maar een eng idee ... Zometeen deed ze haar ogen net een paar seconden te laat open.

Maar gelukkig voor die vrouw dat ze dat niet deed Lachen.