Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphnezz schreef:Het hoort zowiezo niet mensen belachelijk te maken.
Maar als ik tv kijk en ik zie die amerikaanse obesitas mensen dan denk ik wel wat heb jij jezelf aangedaan. En als ik dan iemand zie die al dik is en dan blijft door eten, denk aan mcdonalds, burgerking etc, dan denk ik toch wat doe je jezelf aan.
Ik ben hardstikke slank, en wordt daar ook wel eens belachelijk mee gemaakt. Daar heb ik geen probleem mee, maar dan mag ik er toch ook wel eens wat van zeggen als iemand zich volvreet. Ik ben iedere dag bezig goed rekening te houden met wat ik eet, gevarieerd vegetarisch, weinig vet en zoveel mogelijk groente en fruit. Daarbij heb ik wel een chocolade verslaving, maar met mate!
Ik ben net wakker geworden en kom de woonkamer binnen, mijn vriend heeft gister avond twee borden avondeten gehad en een heel groot pak koekjes leeg gegeten, hij is al zwaar overgewicht, en zit iedere dag de hele dag op de bank. Een sprotabonnement heeft hij maar daar maakt hij geen gebruik van. Ik ga hem daar echt wel op aanspreken.
''Obesitas is zelden het resultaat van schildklierafwijkingen, hormonale problemen, gebrek aan wilskracht of een psychologische afwijking.''
ik ken mensen die dik zijn geworden door medicijnen en buiten hun schuld om (zwangerscheppen etc) maar ik denk dat het overgrote deel toch echt geen rekening houd met wat hij eet. Dan denk ik toch eigen schult dikke bult.
katiavl schreef:Waarom is het uitlachen van iemand die hepatitis heeft "not done" maar de obese persoon mag wel door het slijk gehaald worden?
Raggel schreef:Hepetitis is een ziekte waar je niets aan kan doen en waar je paard totaal nix geen last van heeft.
Obesitas is in ik denk 80% van de gevallen wel wat aan te doen, en het paard kan er wel degelijk erg veel last van krijgen.
Door het slijk halen vind ik ook niet terecht, maar ik vind wel dat er iets van gezegd mag worden op een normale toon.
katiavl schreef:Hoeveel wetenschappelijke bewijzen moeten er komen zodat het wijst dat 80 procent er wel niks aan kan doen
Lotte1990 schreef:katiavl schreef:
Hoeveel wetenschappelijke bewijzen moeten er komen zodat het wijst dat 80 procent er wel niks aan kan doen![]()
[\quote]
Nog een heleboel. Het is algemeen geaccepteerd dat als je dik bent, je er wat aan kunt doen. Helaas..
Cyntje schreef:.
Het kan inderdaad aan medicijnen, schildklieren en weet ik het allemaal wel niet wat liggen. Maar ik ben wel van mening dat de meeste er gewoon wat aan kunnen doen. ( moet je dan ook wel willen ).
Als mensen wel gelukkig zijn met een 'maatje meer' dan moeten ze dat gewoon blijven
Echwel schreef:Cyntje schreef:.
Het kan inderdaad aan medicijnen, schildklieren en weet ik het allemaal wel niet wat liggen. Maar ik ben wel van mening dat de meeste er gewoon wat aan kunnen doen. ( moet je dan ook wel willen ).
Als mensen wel gelukkig zijn met een 'maatje meer' dan moeten ze dat gewoon blijven
Ja maarmet sommige medicijne kom je nou eenmaal aan, sterker nog als je het eraan komen bijna af hebt en je slikt weer een kuur
komt bijna het dubbele eraan..
En het vooroordeel is zo dom dat je dan verkeerd eet, vaak met medicijnen kun je juist geen vet eten enz...
Suzanne F. schreef:En toch ben ik ervan overtuigd dat als mensen de wilskracht hebben om hun honger te overwinnen en gewoon weinig en gezond eten, ze geen overgewicht hoeven te hebben.
Als paarden overgewicht hebben zetten we ze toch ook op dieet? Hup half rantsoen en rijden maar.... Het paard kan niet zeggen dat hij zo'n honger heeft en er naar van wordt...
En obesitas komt niet voor in derde wereld landen waar bijna geen voedsel is. Het is een luxe-ziekte, een consumptiemaatschappij-verschijnsel.
Tuurlijk zijn er vast mensen waar medische oorzaken een rol spelen maar elk pondje gaat nog steeds door het mondje.
Suzanne F. schreef:En toch ben ik ervan overtuigd dat als mensen de wilskracht hebben om hun honger te overwinnen en gewoon weinig en gezond eten, ze geen overgewicht hoeven te hebben.
Als paarden overgewicht hebben zetten we ze toch ook op dieet? Hup half rantsoen en rijden maar.... Het paard kan niet zeggen dat hij zo'n honger heeft en er naar van wordt...
En obesitas komt niet voor in derde wereld landen waar bijna geen voedsel is. Het is een luxe-ziekte, een consumptiemaatschappij-verschijnsel.
Tuurlijk zijn er vast mensen waar medische oorzaken een rol spelen maar elk pondje gaat nog steeds door het mondje.
katiavl schreef:Niet alle fysiologische en genetische aandoeningen komen ook overal voor, dus wat je aanhaalt is echt onzin.
Ik vraag me af waarom mensen zo hard aan vastklampen dat ze maar minder moeten eten, en mensen fysiologie en dieren is niet te vergelijken![]()
Het is bewezen dat er een biochemisch fysiologisch genetisch probleem tussen de mensen zit, wat moet je meer hebben om overtuigt te geraken. Ik snap het echt niet hoor