Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 09:47

Op Nu.nl vond ik volgend bericht: http://www.nu.nl/news/1592347/61/Theo_M ... kapot.html

Er staat nog wat meer achtergrond op GeenStijl.

Ook als je als cabaretier hebt aangegeven dat er geen foto's gemaakt mogen worden dan is dat nog geen vrijbrief om een camera van 15.000 euro kapot te gooien Scheve mond

Onbeschoft gewoonweg.

KiWiKo

Re: Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:48

bijna net zo onbeschoft als toch foto's maken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:50

Als je het verhaal leest was dat niet tegen de fotograaf gezegd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:51

Hij had ook het geheugenkaartje eruit kunnen pakken...of haar verzoeken dat zelf eruit te halen...
Kapot smijten is niet nodig..
Jammer dat de politie hem pas na de show heeft opgepakt...onder de show was leuker geweest

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 09:53

Staat in het bericht ook dat de fotografe niet op de hoogte was van het verzoek van Theo Maassen. Zij nam foto's voor Spits en de organisatie had niet gemeld dat er tijdens het optreden van Theo Maassen geen foto's gemaakt mochten worden.

Dan nog, als je zoiets ziet gebeuren lijkt het me dat je het anders op kunt lossen. Door de beveiliging de mevrouw laten verwijderen bijvoorbeeld. Of de desbetreffende foto's verwijderen van de camera. Het kapot gooien van een dergelijk apparaat gaat mij een brug te ver.

(in de paardenvergelijk: je rijdt met je paard ergens waar het niet mag. Een automobilist rijdt vervolgens je paard van 15000 euro kapot omdat je ergens rijdt waar het niet mag.)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:03

Vind het een beetje lijken op al die zogenaamde diva's die in de belangstelling willen staan, maar vooral geen foto's.
Je ziet en rockster af en toe ook een camera kapot maken net als een flimster die dat af en toe doet..
Volgens mij heeft vroeger zels W A eens gespuugd naar de fotografen..

Het is nou eenmaal zo als je in de belangstelling staat dat er foto's van je worden genomen, als je dat niet wilt is kapotgooien niet de juiste
optie, miss de manager met de fotograaf laten praten?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:05

Geloof dat er enige tijd geleden iemand bij Herman Finkers foto's zat te nemen met een mobieltje. Herman Finkers heeft dat toen gewoon verbaal middels een grap opgelost.

Dat lijkt me de manier waarop je het moet doen als cabaretier.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:08

Dat is dus het verschil tussen een echte arties en een wannabee artiest, sorry dat ik het zo
zeg maar de meeste krijgen door die negatieve aandacht juist een bepaalde status

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:09

idd...
Een caberatier moet toch zo goed gebekt zijn dat hij dat dmv een leuke opmerking ook duidelijk heeft gemaakt.
Als die het verbaal niet op kunnen lossen zitten ze naar mijn idee in het verkeerde vak

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:10

dat wou ik net zeggen....finkers is top...maassen is wel goed maar een tikkie aso...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:22

Herman Finkers Afgod

Geen stijl dit! Sorry, maar wanneer je de status "bekende nederlander" krijgt, dan weet je dat je op de foto wordt gezet. En ik zou deze mevrouw nou niet 1,2,3 tot de Nationale gossip-paparazzi willen rekenen.
Terecht dat ze hem hebben opgepakt. Hopelijk krijgt hij een flinke boete en mag hij alles vergoeden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-06-08 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:24

En wel vergoeden uit eigen zak...niet door een verzekering....

Overigens was de camera een prijs...dus helemaal vergoeden gaat het niet... er zit ook gevoel bij die camera

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:24

Weet je hoeveel wannabee artiestjes zeker hier in Nederland juist contact zoeken met de papparazi
om in de aandacht te komen.
Maar zodra zij iets beroemder zijn worden deze fotografen juist weggestuurd

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:44

Echwel schreef:
Dat is dus het verschil tussen een echte arties en een wannabee artiest, sorry dat ik het zo
zeg maar de meeste krijgen door die negatieve aandacht juist een bepaalde status

Mwah, ik denk dat het verschil meer het karakter van Theo Maassen is in vergelijking met dat van Finkers.

Ik vind Theo Maassen een goede artiest, maar het is volgens mij iemand die zich enooooorm kwaad kan maken en dan heel hard kan zijn. Dat vind ik niet goed, zo bedoel ik het niet, maar ik denk dat dat er achter zit, en niet een soort van sterrenstatus of het idee dat hij alles mag maken. Theo Maassen is nooit het type geweest dat de aandacht van de roddeljournalisten heeft gezocht om zijn bekendheid te vergroten.

Vergoeding lijkt me logisch.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:49

Tja denk ook dat het meer het karakter is van Theo Maassen. Ik zou overigens die fout ook niet bij Youp van het Hek hebben willen maken Nagelbijten / Gniffelen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:57

Gelukkig is een klein gedeelte van het publiek nog 'heldhaftig' genoeg om iets te zeggen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:32

Ik denk dat ik die man was aangevlogen als hij mijn 15.000 euro camera had kapot gegooid. Wat een idioot zeg. Twee woorden: anger management.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:35

Apple schreef:
(in de paardenvergelijk: je rijdt met je paard ergens waar het niet mag. Een automobilist rijdt vervolgens je paard van 15000 euro kapot omdat je ergens rijdt waar het niet mag.)

Die vergelijking maakte ik ook meteen toen ik het bericht las.

Wat is er mis met even netjes vragen of die camera weg kan? Nee hoor, meteen vernielen met grof geweld. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:36

Wat een vervelende situatie, helemaal omdat zij niet wist dat het niet mocht. Hoewel dat best logisch is... Maar dan alsnog vind ik ook wel dat hij het ook bij dreigen met kapotgooien had mogen houden. Zomaar een camera kapot gooien is natuurlijk not done

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:55

Onbeschoft zeg, dat hij die camera zo op de grond mietert.
En dan nog aangeven dat iedereen die het er niet mee eens is de zaal moet verlaten.

Bij Javier Guzman heb ik ook zoiets meegemaakt, hij viel de mensen persoonlijk aan en begon te schreeuwen en schelden. Wat een arrogante kwal is dat ook zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:12

Marchador schreef:
Bij Javier Guzman heb ik ook zoiets meegemaakt, hij viel de mensen persoonlijk aan en begon te schreeuwen en schelden. Wat een arrogante kwal is dat ook zeg

Bij hem komt het idd ook vaak voor, toen ik bij zijn voorstelling was kreeg hij ook ruzie ergens over met mensen in het publiek Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:23

Wel grappig dat er 15.000 euro staat... Het slachtoffer was net in de uitzending op radio 3fm, en vertelde zelf dat het om een toestel van 5.000 euro gaat. Plus een lens, waarvan ze de waarde niet wist.
Dus hoe ze bij dat artikel komen op een camera van 15.000 euro is me niet duidelijk. Tikkie overdreven om er 10.000 extra bovenop te gooien Knipoog

Zomaar camera's kapot gooien mag natuurlijk absoluuuuuut niet... Heel jammer ook voor het slachtoffer, ze had deze camera gewonnen met de young talent award. Dus de cam had ook nog 's een bijzondere betekenis voor haar.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:24

tsja, slimme actie is het niet maar waarom die vrouw dan toch foto's wil maken; ze lokt imo in ieder geval wel iets uit zo.
En als Teho ofgefkot is gaat hij echt niet zeggen:"Goh, mevrouw, zou u even de camera willen doorgeven? Dan kan ik het geheugenkaartje er even uithalen."

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 10:25

Camera van 5000 euro. Geleende lens van Canon van 10.000 euro.

En ja, een lens zit vaak aan een camera vast dus als je de een kapot gooit dan overleefd de ander het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:26

detour schreef:
tsja, slimme actie is het niet maar waarom die vrouw dan toch foto's wil maken; ze lokt imo in ieder geval wel iets uit zo.
En als Teho ofgefkot is gaat hij echt niet zeggen:"Goh, mevrouw, zou u even de camera willen doorgeven? Dan kan ik het geheugenkaartje er even uithalen."

Die mevrouw werkt voor de krant Detour... Knipoog
Daarom moest ze daar foto's maken. Bovendien, in het 3fm interview vertelde ze dat ze toestemming had om daar foto's te maken.
Jammer dat meneer Maassen daar even geen rekening mee gehouden had.