Indianenstam ontdekt in oerwoud Brazilië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Indianenstam ontdekt in oerwoud Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 11:03

Citaat:
In het westen van Brazilië is een indianenstam ontdekt. De groep werd waargenomen tijdens een rondvlucht van de overheidsorganisatie voor indianenzaken boven het Amazonegebied bij de grens met Peru.

Dat maakte Survival International donderdag bekend. Deze organisatie zet zich in voor bedreigde stammen.

Survival International heeft op haar website foto's van de stam geplaatst. Met rood pigment beschilderde stamleden staan naast rieten hutjes in een open plek in het bos. Een paar mensen richt pijl en boog op het vliegtuigje.

Huizen

"We hebben de rondvlucht uitgevoerd om hun huizen te laten zien, om te laten zien dat ze er zijn, dat ze bestaan", zei een wetenschapper.

Houtkap

Naar schatting zijn er wereldwijd ruim honderd stammen nog niet ontdekt. Meer dan de helft daarvan zou in het Amazonegebied bij de grens tussen Brazilië en Peru leven. Door illegale houtkap worden zij in hun voortbestaan bedreigd.

Op http://www.telegraaf.nl/buitenland/4119 ... html?p=4,1 staan 8 foto's.

Wow! Die foto's!
Wat een raar idee eigenlijk, dat er nog stammen zijn die niets van de moderne wereld af weten.
Zouden die uberhaupt ooit wel eerder een vliegtuigje hebben gezien? Nagelbijten / Gniffelen
Wat denken jullie? Zouden ze nader onderzocht moeten worden? Of met rust gelaten?

kers

Re: Indianenstam ontdekt in oerwoud Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:46

Ik vind het ook raar om te weten dat er mensen zijn die niks van ons afweten.
Ik vind wel dat ze hun met rust moeten laten want als je daar weer mensen naartoe stuurt dan verstoren ze daar alles weer. Deze mensen leven gelukkig, in vrede zonder dat ze iets weten over hoe de wereld echt is.
Maar aan de andere kant zou het ook wel interessant zijn om dit te bestuderen we zouden volgens mij weer veel te weten komen over vroeger maar dan zouden ze het moeten kunnen bestuderen zonder dat die stam het ziet en ze iets gaan verstoren daar.

Ik vraag mij nu wel af wat zij over de wereld denken, weten ze dat de aarde rond is, dat er nog andere mensen zijn enz.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:49

Met rust laten denk ik. Als ze meer contact met de buitenwereld willen zoeken ze dat wel op. Zolang ze zich redden zijn ze niemand toch tot last

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:52

Misschien kunnen ze 'ons' beschaving leren. Hoe je met elkaar om moet gaan en met je omgeving. Wat echt respect is.

Helaas, waarschijnlijk zullen deze mensen binnen een jaar internetaansluiting hebben en Ipods... Oja, en onze westerse ziektes zowel lichamelijk als geestelijk... Bloos

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:54

Ik denk dat "hun" beschaving prima werkt voor een kleine stam .. Maar niet voor grotere landen. Daarnaast is het nog maar de vraag hoe beschaafd ze zijn .. Voor hetzelfde geld is er een soort dictatuur ofiets..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:59

je kan je haast niet voorstellen dat er nog gebieden zijn die niet ontdekt zijn he...
wie weet wat er nog meer gevonden gaat worden in de toekomst Knipoog

op de foto staan ze ook echt met hun speren naar boven toe gericht...ze weten vast niet wat hen overkomt met die grote enge vogel die daar in de lucht hangt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:02

Met rust laten. Eerdere bemoeinis met indianen en andere stammen hebben niet al te fraaie gevolgen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:15

Wow! Niet te geloven, deze mensen weten gewoon niets van de buitenwereld af. Ongelooflijk! Ze moeten gewoon met rust worden gelaten, zij hebben hun manier van leven en wij de onze.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:17

Je kan het je niet voorstellen dat er nog niet ontdekte stammen zijn, hoe zouden die mensen leven en wat zouden hun gebruiken zijn. Maar zoals het nu gaat gaat het prima, dus ik denk dat we die mensen gewoon zo moeten laten leven.
@Roxiie: Wat voor gevolgen zijn er eerder geweest? Ik ben wel nieuwsgierig Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:19

Onwijs interessant vind ik dit Ja
Ze staan ook met pijl en boog omhoog gericht Nagelbijten / Gniffelen onmogelijk dat dit nog zo kan eigenlijk, wonderbaarlijk.
Daarom vind ik Groeten uit de Rimboe ook altijd zo'n mooi programma Ja

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:21

Equinecoach schreef:
Misschien kunnen ze 'ons' beschaving leren. Hoe je met elkaar om moet gaan en met je omgeving. Wat echt respect is.

edit: Oh sorry, ik heb het verkeerd begrepen Bloos! Bloos

Verder met rust laten. De gevolgen van 'beschaving brengen' zijn inderdaad al langer bekend dan vandaag. Die mensen zullen absoluut niet ongelukkig zijn, ik durf zelfs te wedden gelukkiger dan wij.

Helaas weet ik niet als de wetenschap hier met hun pootjes vanaf kan blijven, wetenschappelijk gezien is het natuurlijk een buitenkans....ik hoop dat ze met rust gelaten worden maar ik vrees ervoor.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 30-05-08 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:21

Marijkjuh schreef:
Je kan het je niet voorstellen dat er nog niet ontdekte stammen zijn, hoe zouden die mensen leven en wat zouden hun gebruiken zijn. Maar zoals het nu gaat gaat het prima, dus ik denk dat we die mensen gewoon zo moeten laten leven.
@Roxiie: Wat voor gevolgen zijn er eerder geweest? Ik ben wel nieuwsgierig Lachen

Er zijn geloof ik hele indianen stammen uitgeroeid na onderzoek oid.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:23

xKatleentjex schreef:
Equinecoach schreef:

Haha! lekker zeg, al die ironische kwijl over me heen Haha!

Verder met rust laten. De gevolgen van 'beschaving brengen' zijn inderdaad al langer bekend dan vandaag. Die mensen zullen absoluut niet ongelukkig zijn, ik durf zelfs te wedden gelukkiger dan wij.

Helaas weet ik niet als de wetenschap hier met hun pootjes vanaf kan blijven, wetenschappelijk gezien is het natuurlijk een buitenkans....ik hoop dat ze met rust gelaten worden maar ik vrees ervoor.

Inderdaad, hopelijk worden ze gewoon gerust gelaten.

Als je ziet hoe groeten uit de rimboe en toast kanibaal van gevolgen hebben op de stammen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 12:24

Groeten uit de Rimboe vind ik enerzijds een heel mooi programma.
Maar aan de andere kant denk ik dat het voor hun cultuur wel degelijk schadelijk kan zijn. Vooral het gedeelte waar ze ons komen bezoeken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:24

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:25

met rust laten. Laat ze hun eigen leven leiden.
Er is al genoeg ellende op de wereld omdat iedereen zich met iedereen gaat bemoeien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:32

Veel stamen zijn na contact met önze beschaving"ziek" geworden, puur omdat wij
drages van ziektes zijn die deze mensen niet kennen.
Met rust laten zou ik dan ook zeggen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:33

Lekker met rust laten! We hoeven toch niet alles wat we ooit tegenkomen meteen aan te passen aan de moderne wereld? Zoals Equinecoach al zegt, laat Ons nou eerst eens van Hen leren..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:55

Miss_Montana schreef:
Wow! Niet te geloven, deze mensen weten gewoon niets van de buitenwereld af. Ongelooflijk! Ze moeten gewoon met rust worden gelaten, zij hebben hun manier van leven en wij de onze.

Inderdaad, het is echt onvoorstelbaar, maar goed, kijk maar eens bij groeten uit de Rimboe dat is een beetje het zelfde met die stammen.
Maar ze kunnen het beste met rust gelaten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:57

laat ze met rust.
ze hebben het altijd overleefd.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:17

Citaat:
Dat maakte Survival International donderdag bekend. Deze organisatie zet zich in voor bedreigde stammen.

Snap ik ook niet. Zet zich in voor bedreigde stammen... Ondertussen staan heel veel kranten vol van dit nieuws mét foto... Tja, dan lok je wel een blik missionarissen, dominee's en andere lieden die het allemaal zo goed denken te weten uit om deze 'heidenen' te 'redden'...

Gevolgd door 'groeten uit de rimboe' ... OMG!!!

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:27

Sow, ik wist echt niet dat dit nog bestond Wow!
Ik wist eigenlijk niet dat het nog mogelijk was om op zo'n manier in deze wereld te overleven.

Maar ik vrees ook dat ze niet met rust gelaten zullen worden nu dat ze zo'n bekendheid hebben. Helaas...

(trouwens, @ takkie_muis, wat een vreselijk filmpje, op die site in je onderschrift Bloos! )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:27

Je vraagt je toch af wat we in g*dsnaam op Mars te zoeken hebben als er nog naar schatting 100 stammen op de wereld zijn die nog nooit zijn ondekt! Haha! Haha!

Wat beschaving betreft; wie bepaalt wat 'beschaving' inhoudt; zo beschaaft vind ik de westerse wereld niet hoor...

We moeten ervoor zorgen dat ze mooi kunnen blijven leven zoals ze altijd geleefd hebben en zuinig zijn op zo'n oude beschaving.
Kortom, stoppen met kappen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:29

Voor ons echt onbegrijpelijk om in zulke eenvoud te leven, voor hun wellicht luxe Ja

Aan de ene kant lijkt het me erg interessant om meer te weten te komen over de mensen en te laten zien wat voor foefjes wij hebben voor bepaalde zaken.. maar aan de andere kant is het misschien maar beter om ze zo te laten leven Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:00

botje schreef:
Sow, ik wist echt niet dat dit nog bestond Wow!
Ik wist eigenlijk niet dat het nog mogelijk was om op zo'n manier in deze wereld te overleven.

Maar ik vrees ook dat ze niet met rust gelaten zullen worden nu dat ze zo'n bekendheid hebben. Helaas...

(trouwens, @ takkie_muis, wat een vreselijk filmpje, op die site in je onderschrift Bloos! )

dat is de waarheid en de waarheid is hard