ouders laten IVF tweeling achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

ouders laten IVF tweeling achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 09:14

Citaat:
Echtpaar dumpt IVF-tweeling
AMSTERDAM - Een vrouw die via IVF zwanger werd en beviel van twee prachtige meiden,
heeft de tweeling tot verbijstering van het ziekenhuis achtergelaten. Om wel een heel bizarre reden.
De 59-jarige moeder en de 72-jarige vader hadden namelijk 'jongens' besteld..
De moeder was helemaal naar India gegaan voor de IVF-behandeling en was opgetogen
en zwanger teruggegaan naar Engeland.

Na de bevalling per keizersnede maakten ze duidelijk dat 'dit' niet was afgesproken.
De tweeling is nu twee weken oud. De ouders zijn niet meer teruggeweest in het ziekenhuis
in Wolverhampton, zo weet Daily Mail. De vrouw, net als haar man van Indiase afkomst, had
overigens nog een week in het ziekenhuis moeten blijven voor herstel. Maar ze was zo kwaad
dat ze direct de benen nam.

In sommige culturen, zo schrijft de Mail voorzichtig, is een meisje minder waard dan jongens.
Mannen geven ook de familienaam door. Vrouwen kosten vaak alleen maar geld en richten
de familie soms ten gronde. Uit statistieken blijkt dat Indiase vrouwen in Engeland veel minder
meisjes krijgen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4111 ... tml?p=32,2

ja je leest het goed
omdat het miesjes waren en geen jongens Boos!
Dat was me eerste verbazing
Maar toen kwam de volgende verbazing, waar ik alleen maar nijdiger van werd.
De leeftijd van de ouders!!!!!!!!!!! Het moet toch verboden worden dat je
op die leeftijd een ivf behandeling krijgt. Het vrouwlijk lichaam zegt toch op
een gegeven moment stop. ( overgang) daar moet je niet aan knutselen.
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 02-06-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht toegevoegd.

koda

Re: ouders laten IVF tweeling achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:18

pff
Snap die mensen niet.
Hoeveel vrouwen zijn ongewenst kinderloos en willen graag een kind
En iedereen weet toch dat je geen kind op bestelling kunt krijgen.
IS mischien beter voor de meisjes dat ze niet op groeien bij die mensen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:21

rare cultuur,daar snap je toch niks van.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:27

en dit is dus een typisch voorbeeld van wat ik in een ander topic ook al aanhaalde
waar ligt de grens en wie bepaald dat ..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:34

Niet te geloven.
Gelukkig zijn er zat stellen die bittergraag een kindje willen, dus zullen ze vast goed terecht komen (hoop wel dat ze samen blijven), want opgroeien bij ouders die je niet willen is het ergste wat je een kind kan aandoen lijkt me.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:07

nickyu schreef:
en dit is dus een typisch voorbeeld van wat ik in een ander topic ook al aanhaalde
waar ligt de grens en wie bepaald dat ..

In het andere topic

[NM] Embryoselectie bij erfelijke kanker

gaat het om zeer gemotiveerde moeders met een vreselijke ziekte die geen kinderen met die ziekte op de wereld willen zetten. Hier gaat het om een stel idiote bejaarden die zowiezo al nooit voor deze behandeling in aanmerking hadden mogen komen.
Voor zoverre heb je gelijk het zou niet koopbaar moeten zijn. Maar arme mensen in deze wereld verkopen ook lichaamsdelen die rijken het leven redden, dan zouden we eerst de hele wereld moeten verbeteren, dat is een andere discussie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:25

Dit lijkt me gewoon een voorbeeld van de nadelen in sommige culturen. Ik had al een vermoeden waar de ouders vandaan zouden komen, en mijn vermoeden is bevestigd.
In culturen als die van India en China en nog vele andere landen is nu eenmaal een jongen veel meer waard dan een meisje. Een jongen brengt geld binnen, een meisje kost je alleen maar handenvol terwijl ze daar vaak zelf al veel te arm zijn. Dat zal er nu eenmaal ingebakken zijn, liever met een jongen dan een meisje.
Hetgene wat er hier eigenlijk nog triester maakt is dat ik opmaak uit het verhaal dat het echtpaar in Engeland woont, waar die geslachtsongelijkheid niet geld. Als ze wilden dan zouden ze hun dochters wel een toekkomst kunnen schenken denk ik.

Maar zo lang daar de cultuur niet gaan veranderen en meisjes meer rechten krijgen, zal je daar nog altijd ouders hebben die geen meisjes krijgen (in China is het zelfs zo erg dat er nu een groot te kort is aan vrouwen).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:24

sja, baby op bestelling,
echt waar sommige mensen .....

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:26

Kan me toch wel wat bij voorstellen. In China hebben de meeste gezinnen het al heel erg moeilijk om economisch rond te komen. Een jongen helpt later zijn ouders weer door geld te geven. Een meisje kan dit niet, omdat zij haar echtgenoot moet steunen, en die geeft natuurlijk weer geld aan zijn ouders.
Overigens vindn ik het wel ''grappig'' dat er nu een groot tekort aan vrouwen is in China (vat dit niet verkeerd op. Ik kom zelf uit China en ben afgestaan omdat ik of een meisje was, of omdat mijn biologische ouders geen vergunning hadden)
Overigens vind ik het echt belachelijk dat mensen in de Westerse landen, waar meisjes evenveel rechten als jongens hebben (of in ieder geval bijna zoveel) en waarbij de ouders de kinderen, of het nu een jongen of een meisje is, een goed leven kunnen geven, hun kind niet moeten afstaan. In landen als China en Inia kan ik het nog wel begrijpen, maar in Europa en de VS enzo vind ik het heel erg onbegrijpelijk dat je zomaar een tweeling achterlaat omdat het meisjes zijn.
Zeker omdat het ook nog eens via IVF is gegaan. Ik zou dan denken, die mensen kunnen geen kind krijgen op de normale manier. Ze willen graag een kind ( of meer). Dan ben je toch blij met je kind(eren) of het nou een jongen is of een meisje.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:20

Ik lees dat ze daarom ook naar India zijn gegaan. In engeland zouden ze nooit geholpen zijn (te oud en verboden voorkeur). Maar in landen als India bestaan dat soort bezwaren niet. Daar helpen ze iedereen met een zak geld. Verdiende loon voor de ouders, maar erg sneu voor die kinderen. Ik vraag mij trouwens ook af of de techniek al zo ver is. Heb nog niet gehoord dat je met 100% zekerheid een bepaald geslacht kunt selecteren. Lijkt mij ook sterk dat ze in een land als India al zo ver zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:44

Heb er geen woorden voor. De eerste vraag is waarom op die leeftijd nog, en dan de vraag waarom achterlaten? Ze wouden graag kinderen, wat maakt het uit of het een jongetje of een meisje of allebei is?