Examen gestolen in school.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Examen gestolen in school.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 13:59

Op een school in Sittard zijn de gemaakte examens Nederlands van het vmbo gestolen. Er werd gehoopt de tas met de examens terug te vinden, maar dat is niet meer gebeurd. Examenkandidaten mogen de toets van de landelijke inspectie opnieuw doen.

Naast deze diefstal deed zich nog een klein incident voor op een school in Den Haag. Door een mierenplaag moesten leerlingen verplaatst worden. De mieren liepen namelijk over de tafeltjes heen.

Buiten deze incidenten om was het een relatief rustige examendag. Het LAKS heeft weinig klachten binnen gekregen. Er waren een aantal klachten over het examen Engels voor het vwo dat te veel tekst zou bevatten. Ook waren er klachten over de toets maatschappijleer voor de havo. Een aantal klagers vond het moeilijk, anderen vonden de vraagstellen te onduidelijk.

Tot nu toe zijn er in totaal ongeveer 70.000 klachten binnengekomen. De verwachtingen zijn dat het niet meer klachten worden dan vorig jaar, aldus een woordvoerster. Vorig jaar kreeg de speciale klachtenlijn van het LAKS 90.000 klachten binnen van examenkandidaten.

Bron: http://reporter.nl.msn.com/?fn=details&hdl_id=66568

Maar dat is banketstaaf! heb je er zolang voor gezwoegd en ben je blij dat je er vanaf bent, mag je nog een keer! Maar aan de andere kant.. Als je achteraf wist dat je een vraag fout had, kon je die mooi verbeteren. Haha!
Wie doet nou zoiets.. Scheve mond

Anoniem

Re: Examen gestolen in school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:01

haha,niet best.
ookal zou ik het balen vinden dat je weer moet.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:02

Ik mag toch hopen dat ze niet weer dezelfde krijgen Tong uitsteken Die antwoorden hebben al op internet gestaan Knipoog

las het vanmorgen ook al.. Kei banketstaaf

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:03

Het is idd wel erg vervelend
Zo heb ik ook een een examen opnieuw moeten maken omdat er andere in de klas waren die zonodig fraude moesten plegen, grrr
Maar ja nog een keertje lezen en dan weer maken, stof moet er nu wel inzitten. En misschien maken ze hem nu wel beter Lachen wie weet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:07

Dit is vorig jaar ook eens gebeurd in België aan de Hogeschool in Anwerpen.
Daar had de poetsdienst de examens per ongeluk in de container gegooid Gestoord (docent had de stapel naast de vuilbak neergelegd of zoiets) .
Volgens mij hadden die studenten hun examen ook opnieuw moeten doen.

Het is enorm balen als je het moet doen, tenmiste als je een goed examen hebt gemaakt. Had je het slecht gedaan dan is het natuurlijk een geschenk uit de hemel.

Maar krijgen julie dan exact dezelfde toets met exact dezelfde vragen terug?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:10

Het kon ook weer niet anders dan in sittard Tong uitsteken.. Ben wel een beetje benieuwd welke school het is geweest..

maar vind het erg balen voor die mensen wat hiervan de dupe zijn geworden. Je zit dan al in de stress en dan gebeurt er dit.. Eigenlijk zouden ze die examens achter slot en grendel moeten leggen! Zodat dit niet meer kan gebeuren..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:13

ja idd Sittard weer aan de beurt.
Ik zit in de klas die nog niet zo heel lang geleden in de krant heeft gestaan met de fraude...
En ik was de enige van het examen die niet had gefrauderrd maar moest het wel opnieuw maken.

Maar dit gaat over de middelbare eind-examens, dat van mij niet Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:16

Wel balen, want volgens mij moeten die dus in het 2e tijdvak overnieuw worden gemaakt. Dan heb je dus pas heel laat de uitslag en mag je hopen dat je geen "her" hebt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:22

Ik had ook gehoord dat andwoorden van het ik dacht havo of vwo wiskunde examen uitgelekt waren voor het examen... en weet je wat me ook opvalt dat in een aantal examens gewoon zwaar kormme zinnen staan... echt erg... en dan maar zeuren over het steeds dalende nivo van de nederlandse studenten...

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:05

Zera schreef:
Het kon ook weer niet anders dan in sittard Tong uitsteken.. Ben wel een beetje benieuwd welke school het is geweest..

maar vind het erg balen voor die mensen wat hiervan de dupe zijn geworden. Je zit dan al in de stress en dan gebeurt er dit.. Eigenlijk zouden ze die examens achter slot en grendel moeten leggen! Zodat dit niet meer kan gebeuren..

Ze hebben die examens gestolen op het dacapo-college president kennedysingel. Ik zit daar op school iedereen vind dit gewoon echt niet normaal. Ik snap echt niet waarom mensen zo iets doen .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:04

De examens zaten samen met o.a. een laptop in de tas, dus ik denk eerder dat het om dat laatste ging dan om die examens (of iemand moet het echt heel slecht gemaakt hebben...).

Triest voor die leerlingen die nu opnieuw examen moeten doen, kost veel tijd en langer in de stress zitten.