Het wordt tijd dat er wat aan gedaan wordt!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Santosww

Het wordt tijd dat er wat aan gedaan wordt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:01

Best automobilisten,

het word tijd dat wij wat van ons laten horen.
De prijzen om te tanken zijn abnormaal hoog en zullen dan ook blijven stijgen.
Shell alleen al heeft dit kwartaal al een omzet gehaald van 5 miljard, van onze centen.

Daarom roep ik iedereen op om
donderdag 29 mei 2008 NIET te tanken bij Shell, Texaco en BP.
Misschien als wij hier massaal gehoor aangeven zullen de prijzen dalen.
Zo niet houden wij gewoon nog een Boycot dag.
Laatst bijgewerkt door Ann op 27-05-08 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald.

smurfje

Re: HET WORDT TIJD DAT ER WAT AAN GEDAAN WORDT!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:02

I'm in,

moet alleen dan kijken waar wel Haha!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:03

Zou dit werken? Verward Bovendien is het een omzet, geen winst....

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:05

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:05

Liedje schreef:
Zou dit werken? Verward Bovendien is het een omzet, geen winst....

geen idee of het werkt maar als we er niks aan doen dan gebeurd er ook niks en zullen de brandstofprijzen alleen maar meer gaan steigen.

dit bericht heb ik gekopieerd van hyves...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:08

Is dat eerlijk? De prijzen stijgen niet omdat zíj dat per se willen, maar door factoren vanuit het buitenland. Een vat olie kost al 50 dollar als ik me niet vergis.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:08

Wickedwyvern schreef:
Misschien beter hier tekenen?
http://www.kwartjevankokterug.nu/
zet misschien meer zoden aan de dijk...

Ik heb getekend, goed dat je hem hier neer hebt gezet.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:09

Ach, heb je die oude hoax ontvangen?
voor wie niet weet wat een hoax is; nep-viruswaarschuwing of andersoortig e-mailbericht (inzameling voor doodziek kindje, gratis prijs, verdwijnen hotmailaccount of dus deze) met als belangrijkste eigenschap de tekst 'stuur dit aan zoveel mogelijk mensen door' met als onderliggend doel mailservers plat te leggen. Alleen dat hebben de willige slachtoffers meestal niet in de gaten. Leuk...

kijk eens op deze link: http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=213
dan zie je hoe oud hij is...

Nou ja, liever hier posten dan ieders mailbox ermee vervuilen!

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:10

Redrumfox schreef:
Is dat eerlijk? De prijzen stijgen niet omdat zíj dat per se willen, maar door factoren vanuit het buitenland. Een vat olie kost al 50 dollar als ik me niet vergis.

ja wat is eerlijk.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:11

beantsje schreef:
Ach, heb je die oude hoax ontvangen?
voor wie niet weet wat een hoax is; nep-viruswaarschuwing of andersoortig e-mailbericht (inzameling voor doodziek kindje, gratis prijs, verdwijnen hotmailaccount of dus deze) met als belangrijkste eigenschap de tekst 'stuur dit aan zoveel mogelijk mensen door' met als onderliggend doel mailservers plat te leggen. Alleen dat hebben de willige slachtoffers meestal niet in de gaten. Leuk...

kijk eens op deze link: http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=213
dan zie je hoe oud hij is...

Nou ja, liever hier posten dan ieders mailbox ermee vervuilen!

daarom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:12

Tankstationhouders kopen de benzine die zij verkopen eerst in van grote maatschappijen. Door niet te tanken tref je dus alleen de pompstationhouders, en dat zijn nou juist de mensen die niks aan de olieprijs kunnen doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:12

Ik hoef donderdag niet te tanken, er zit nog genoeg in en ik hoef alleen maar naar Wijchen te rijden...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:13

Santosww schreef:
Redrumfox schreef:

ja wat is eerlijk.

Sorry hoor, maar ik vind dit nogal een vreemd antwoord. Een paar argumenten en onderbouwing zou leuk zijn.. Knipoog

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:14

brigitta1987 schreef:
Tankstationhouders kopen de benzine die zij verkopen eerst in van grote maatschappijen. Door niet te tanken tref je dus alleen de pompstationhouders, en dat zijn nou juist de mensen die niks aan de olieprijs kunnen doen.

ja dat is misschien wel zo......

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:14

Moet ik zeggen dat daar al nooit tank,doe ik altijd bij de tinq,ik tank donderdag gewoon helemaal niet.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:15

Redrumfox schreef:
Redrumfox schreef:

ja wat is eerlijk.

Sorry hoor, maar ik vind dit nogal een vreemd antwoord. Een paar argumenten en onderbouwing zou leuk zijn.. Knipoog[/quote]

ja die hoge kosten is voor de gemiddelde nederlander ook niet eerlijk. moet ik dat dan nog verder onderbouwen??? Knipoog

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:16

hittepit_12 schreef:
Moet ik zeggen dat daar al nooit tank,doe ik altijd bij de tinq,ik tank donderdag gewoon helemaal niet.

meestal tank ik ook altijd bij de Tinq of Firezone

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:20

Oke op die fiets. Als jij alleen maar zegt ''ja wat is eerlijk'' dan weet ik niet of jij dat serieus, sarcastisch of op een nog andere manier bedoeld. Je staat immers niet voor mijn neus dus ik kan niet horen hoe jij de klemtoon legt. Maar goed: die hoge kosten zijn voor de Nederlanders ook niet eerlijk, maar de pompstations zijn niet de bedrijven die hiervoor gestraft worden. Zij zijn niet degenen die de olieprijzen bepalen. Zoals ik al zei, dat komt allemaal vanuit het buitenland. Er is meer vraag naar olie, o.a. door de hogere welvaart in China, dus de prijzen stijgen ook: simple as that. Om de pompstations hiervoor te straffen vind ik nogal cru, die mensen kiezen er ook niet voor en moeten evengoed tanken als ieder ander: dus ook zij betalen veel.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:28

ik doe mee!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:30

hoeveel kost de diesel/bezine maximaal in Nederland Lachen?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:31

sorry, maar ik denk dat dit niets uitmaakt. Er rijden legio lease-wagens rond met zo'n fijn tankpasje. Bloos ikzelf ben ook zo, ik let niet eens op de brandstofprijs, maakt me eigenlijk ook niets uit, want de baas betaald Bloos

Juist de tankstations welke hier worden genoemd, hebben vaak contracten van de tankpassen. Dus een dergelijke actie zou geen nut hebben in mijn ogen.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:32

Ja waar moet ik dan tanken dan ? Heb geen zin om heel de stad rond te rijden voor een pomp...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:31

Redrumfox schreef:
Oke op die fiets. Als jij alleen maar zegt ''ja wat is eerlijk'' dan weet ik niet of jij dat serieus, sarcastisch of op een nog andere manier bedoeld. Je staat immers niet voor mijn neus dus ik kan niet horen hoe jij de klemtoon legt. Maar goed: die hoge kosten zijn voor de Nederlanders ook niet eerlijk, maar de pompstations zijn niet de bedrijven die hiervoor gestraft worden. Zij zijn niet degenen die de olieprijzen bepalen. Zoals ik al zei, dat komt allemaal vanuit het buitenland. Er is meer vraag naar olie, o.a. door de hogere welvaart in China, dus de prijzen stijgen ook: simple as that. Om de pompstations hiervoor te straffen vind ik nogal cru, die mensen kiezen er ook niet voor en moeten evengoed tanken als ieder ander: dus ook zij betalen veel.

Precies Ja .

Je bereikt helemaal niets met zo'n actie, ja buiten onschuldige pompeigenaars treffen. Ik geloof ook niet dat die mensen voor hun plezier de prijzen zo hoog trekken. Die worden inderdaad bepaald vanuit het buitenland, en die gaan niet wakker liggen van een aantal mensen in Nederland die een dagje gaan dwarsliggen.
Dus gewoon gaan tanken, al is het voor je eigen portemonnee misschien wel beter dat je eens wat vaker gezond met de fiets gaat Haha! .

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 22:22

PollyB schreef:
Ja waar moet ik dan tanken dan ? Heb geen zin om heel de stad rond te rijden voor een pomp...

ja dat kost ook weer extra benzine hihi

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 22:23

xKatleentjex schreef:
Redrumfox schreef:

Precies Ja .

Je bereikt helemaal niets met zo'n actie, ja buiten onschuldige pompeigenaars treffen. Ik geloof ook niet dat die mensen voor hun plezier de prijzen zo hoog trekken. Die worden inderdaad bepaald vanuit het buitenland, en die gaan niet wakker liggen van een aantal mensen in Nederland die een dagje gaan dwarsliggen.
Dus gewoon gaan tanken, al is het voor je eigen portemonnee misschien wel beter dat je eens wat vaker gezond met de fiets gaat Haha! .

Das helemaal waar.misschien morgen toch maar op de fiets... Clown