Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liedje schreef:Zou dit werken?Bovendien is het een omzet, geen winst....
Wickedwyvern schreef:Misschien beter hier tekenen?
http://www.kwartjevankokterug.nu/
zet misschien meer zoden aan de dijk...
Redrumfox schreef:Is dat eerlijk? De prijzen stijgen niet omdat zíj dat per se willen, maar door factoren vanuit het buitenland. Een vat olie kost al 50 dollar als ik me niet vergis.
beantsje schreef:Ach, heb je die oude hoax ontvangen?
voor wie niet weet wat een hoax is; nep-viruswaarschuwing of andersoortig e-mailbericht (inzameling voor doodziek kindje, gratis prijs, verdwijnen hotmailaccount of dus deze) met als belangrijkste eigenschap de tekst 'stuur dit aan zoveel mogelijk mensen door' met als onderliggend doel mailservers plat te leggen. Alleen dat hebben de willige slachtoffers meestal niet in de gaten. Leuk...
kijk eens op deze link: http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=213
dan zie je hoe oud hij is...
Nou ja, liever hier posten dan ieders mailbox ermee vervuilen!
Santosww schreef:Redrumfox schreef:Is dat eerlijk? De prijzen stijgen niet omdat zíj dat per se willen, maar door factoren vanuit het buitenland. Een vat olie kost al 50 dollar als ik me niet vergis.
ja wat is eerlijk.
brigitta1987 schreef:Tankstationhouders kopen de benzine die zij verkopen eerst in van grote maatschappijen. Door niet te tanken tref je dus alleen de pompstationhouders, en dat zijn nou juist de mensen die niks aan de olieprijs kunnen doen.
Redrumfox schreef:Redrumfox schreef:Is dat eerlijk? De prijzen stijgen niet omdat zíj dat per se willen, maar door factoren vanuit het buitenland. Een vat olie kost al 50 dollar als ik me niet vergis.
ja wat is eerlijk.
hittepit_12 schreef:Moet ik zeggen dat daar al nooit tank,doe ik altijd bij de tinq,ik tank donderdag gewoon helemaal niet.
Redrumfox schreef:Oke op die fiets. Als jij alleen maar zegt ''ja wat is eerlijk'' dan weet ik niet of jij dat serieus, sarcastisch of op een nog andere manier bedoeld. Je staat immers niet voor mijn neus dus ik kan niet horen hoe jij de klemtoon legt. Maar goed: die hoge kosten zijn voor de Nederlanders ook niet eerlijk, maar de pompstations zijn niet de bedrijven die hiervoor gestraft worden. Zij zijn niet degenen die de olieprijzen bepalen. Zoals ik al zei, dat komt allemaal vanuit het buitenland. Er is meer vraag naar olie, o.a. door de hogere welvaart in China, dus de prijzen stijgen ook: simple as that. Om de pompstations hiervoor te straffen vind ik nogal cru, die mensen kiezen er ook niet voor en moeten evengoed tanken als ieder ander: dus ook zij betalen veel.
PollyB schreef:Ja waar moet ik dan tanken dan ? Heb geen zin om heel de stad rond te rijden voor een pomp...
xKatleentjex schreef:Redrumfox schreef:Oke op die fiets. Als jij alleen maar zegt ''ja wat is eerlijk'' dan weet ik niet of jij dat serieus, sarcastisch of op een nog andere manier bedoeld. Je staat immers niet voor mijn neus dus ik kan niet horen hoe jij de klemtoon legt. Maar goed: die hoge kosten zijn voor de Nederlanders ook niet eerlijk, maar de pompstations zijn niet de bedrijven die hiervoor gestraft worden. Zij zijn niet degenen die de olieprijzen bepalen. Zoals ik al zei, dat komt allemaal vanuit het buitenland. Er is meer vraag naar olie, o.a. door de hogere welvaart in China, dus de prijzen stijgen ook: simple as that. Om de pompstations hiervoor te straffen vind ik nogal cru, die mensen kiezen er ook niet voor en moeten evengoed tanken als ieder ander: dus ook zij betalen veel.
Precies.
Je bereikt helemaal niets met zo'n actie, ja buiten onschuldige pompeigenaars treffen. Ik geloof ook niet dat die mensen voor hun plezier de prijzen zo hoog trekken. Die worden inderdaad bepaald vanuit het buitenland, en die gaan niet wakker liggen van een aantal mensen in Nederland die een dagje gaan dwarsliggen.
Dus gewoon gaan tanken, al is het voor je eigen portemonnee misschien wel beter dat je eens wat vaker gezond met de fiets gaat.