Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jaantsje schreef:Dat de prijs van melk en vlees gelijk is gebleven voor de consument is niet waar.
Ik hoorde dat ze de melk over het land willen gieten en daar kan ik het echt niet mee eens zijn, wat een verspilling.
runningkawa schreef:juist
de tussenhandel, dáár zit het
Wij betalen genoeg aan ons eten, maar bij de boer en tuinders komt het niet...
jaantsje schreef:Zolang in dit land mensen naar een voedselbank moeten vind ik het verspilling. Geef de melk dan gratis weg.
runningkawa schreef:jaantsje schreef:Zolang in dit land mensen naar een voedselbank moeten vind ik het verspilling. Geef de melk dan gratis weg.
Recht uit de tank?
Hoe wil je dat doen?
Mensen die met een eigen flesje bij de boer aan komen??
En dan mopperen dat het nog anders smaakt ook
Citaat:weet je wat mij vanochtend in de supermarkt al opviel???? Dat bij de C1000 hier een aantal zuivelprodukten niet in het schap stonden omdat er volgens het bordje wat er voor hing: geen overeenstemming kwa prijs was bereikt met de leverancier.... raar nu met deze acties niet waar????
Lianne84 schreef:Ik vind het terecht dat er (eindelijk) acties komen. En reken maar dat ze effect hebben als ze een tijdje geen melk leveren.
Ik ben best bereid meer te betalen voor zuivel (doe ik nu meestal al, ik koop vaak biologische yoghurt), als het wel ten goede komt van de boer zelf en niet (alleen) van de tussenhandelaren.
faye schreef:Gelukkig is melk toch niet zo goed voor je. Dat de boeren boos zijn op de overheid snap ik wel, aan de andere kant, deze sector is plat gesubsidieerd. Er is gewoon teveel, dus dan doet de markt zijn werk. Vervelend, maar wel logisch.