Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:1921 zonder dna en nu...beetje verschil
een man als dutroux, fritzl... bewijs genoeg lijkt me
Oke...in de bak op water en brood is beter, sleutel weg gooien..ook de reserve zodat ze nooit perongeluk uit kunnen breken...maar dat mag niet
runningkawa schreef:1921 zonder dna en nu...beetje verschil
Oke...in de bak op water en brood is beter, sleutel weg gooien..ook de reserve zodat ze nooit perongeluk uit kunnen breken...maar dat mag niet
LiNdA1986 schreef:runningkawa schreef:1921 zonder dna en nu...beetje verschil
Vind ik ook! De gevangenissen zijn veel te luxe tegenwoordig!
Maar om even op het nieuwbericht terug te komen, dat is wel heel erg! Maar goed, dat is ook al een hele tijd geleden en toen werden er denk ik wel meer onschuldige mensen zo behandeld dan tegenwoordig.
Welshcobfan schreef:Dit gebeurde in 1921, dus dat kun je niet vergelijken met nu.
Voor de familie van deze man is het erg fijn om te weten dat geliefde man/vader/opa niet zo'n vreselijke daad heeft begaan.
Oké hij heeft er zelf niets meer aan...
Welshcobfan schreef:. Met name bij doodstraf wordt in westerse landen extra zorgvuldigheid gebruikt bij zaken omdat dit soort 'fouten' te voorkomen.
Kijk maar eens hoe lang mensen in Amerika op Death Row zitten! Die worden niet binnen 4 maand opgeknupt.
Welshcobfan schreef:Omdat er toen geen dna was en het vaak vooral gebasseerd was op ooggetuigen terwijl dat nu ondergeschikt is omdat onderzoek heeft uitgewezen dat ooggetuigen onbetrouwbaar zijn. Met name bij doodstraf wordt in westerse landen extra zorgvuldigheid gebruikt bij zaken omdat dit soort 'fouten' te voorkomen.
Kijk maar eens hoe lang mensen in Amerika op Death Row zitten! Die worden niet binnen 4 maand opgeknupt.
Welshcobfan schreef:Klopt, maar minder dan in 1921
Citaat:Maar daar gaat het toch niet om?
runningkawa schreef:iK ben overigens niet voor de doodstraf als het niet 300% zeker is.
Dus ook maar 1 mini argumentje dat het ergens niet klopt zou voor mij geen doodstraf betekenen.
Maar zo'n dutroux en fritzl... laat ik er niet wakker van liggen als ze opgehangen worden hoor...
Of beter, van mij mag de familie (als die dat willen )van de slachtoffers kiezen wat ze willen...levenslang of dood. Hebben die ook het gevoel dat er aan hen ook gedacht wordt