Citaat:Justine Henin heeft deze namiddag op een persconferentie in haar tennisclub La Palestre bevestigd dat ze afscheid neemt van de tenniswereld. Even werd er gedacht dat Henin een pauze zou aankondigen, maar deze morgen bleek dat Henin wel degelijk een punt achter haar rijk gevulde carrière zal zetten. Ze behaalde maar liefst 41 toernooizeges, waaronder zeven Grand Slams (4 keer Roland Garros, 2 keer US Open en 1 keer Australian Open) en olympisch goud in Athene 2004. Nu stopt ze onmiddellijk met tennissen.
Bron (en meer informatie op): http://www.hln.be/hln/nl/953/Tennis/art ... ssen.dhtml
Ik schrok me echt wel kapot... Ik begrijp haar beslissing heel goed, maar het moment is zo ongelukkig gekozen. De Spelen (en een gouden medaille?) zouden een heel mooi moment geweest zijn om het afscheid aan te kondigen... Maar goed, wellicht wou ze die druk er niet meer bij... Nu is ze ook nog nr.1, beter kan gewoon niet.
Ik vond het wel interessant om op het nieuws te zien dat heel de wereld het nieuws volgde. Ook op Eurosport stond er een artikel over. Dus blijkbaar was ze wel heel populair, zeker na de hereniging met haar vader.
Het Belgische tennis verloor eerst Kim Clijsters al en nu, nog niet eens zoveel later, stopt Justine er ook mee. Het Belgische tennis zal niet en waarschijnlijk nooit meer zijn wat het geweest is...
Zal er nog ergens een gouden medaille te behalen zijn voor de Belgen op de Spelen? Ik vrees er persoonlijk voor...