Justine Henin stopt definitief met het tennis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Justine Henin stopt definitief met het tennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 19:22

Citaat:
Justine Henin heeft deze namiddag op een persconferentie in haar tennisclub La Palestre bevestigd dat ze afscheid neemt van de tenniswereld. Even werd er gedacht dat Henin een pauze zou aankondigen, maar deze morgen bleek dat Henin wel degelijk een punt achter haar rijk gevulde carrière zal zetten. Ze behaalde maar liefst 41 toernooizeges, waaronder zeven Grand Slams (4 keer Roland Garros, 2 keer US Open en 1 keer Australian Open) en olympisch goud in Athene 2004. Nu stopt ze onmiddellijk met tennissen.

Bron (en meer informatie op): http://www.hln.be/hln/nl/953/Tennis/art ... ssen.dhtml

Ik schrok me echt wel kapot... Ik begrijp haar beslissing heel goed, maar het moment is zo ongelukkig gekozen. De Spelen (en een gouden medaille?) zouden een heel mooi moment geweest zijn om het afscheid aan te kondigen... Maar goed, wellicht wou ze die druk er niet meer bij... Nu is ze ook nog nr.1, beter kan gewoon niet.

Ik vond het wel interessant om op het nieuws te zien dat heel de wereld het nieuws volgde. Ook op Eurosport stond er een artikel over. Dus blijkbaar was ze wel heel populair, zeker na de hereniging met haar vader.

Het Belgische tennis verloor eerst Kim Clijsters al en nu, nog niet eens zoveel later, stopt Justine er ook mee. Het Belgische tennis zal niet en waarschijnlijk nooit meer zijn wat het geweest is...

Zal er nog ergens een gouden medaille te behalen zijn voor de Belgen op de Spelen? Ik vrees er persoonlijk voor...

Sok

Re: Justine Henin stopt definitief met het tennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:36

Bloos! Jeeeetje! Dat komt idd onverwacht zeg!
Daar verliest België weer een toptennister mee. Zonde!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 19:53

Bij mij sloeg het echt in als een bom, eerlijk gezegd... Had eerder verwacht dat ze een nieuw huwelijk of een zwangerschap of zo zou aankondigen...

Vond het in ieder geval wel de moeite om hier te posten...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:19

Eerlijk gezegd verbaast mij dit eigenlijk niks, vind dat ze de laatste tijd niet zo hoog niveau presteerde als dat ze deed.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 20:21

Sja, "de laatste tijd"... 2007 was in ieder geval één van haar beste jaren ooit. Daarvoor heeft ze nog periodes (maanden) van tegenslag gehad...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:45

Tieneke schreef:
Bij mij sloeg het echt in als een bom, eerlijk gezegd... Had eerder verwacht dat ze een nieuw huwelijk of een zwangerschap of zo zou aankondigen...

Vond het in ieder geval wel de moeite om hier te posten...

Ja idd! Dat zou wel het meest voor de hand liggen!

Zeker de moeite Ja

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:23

ik ben eigenlijk niet verbaasd, dit jaar komt ze idd niet op gang, en uit de interviews die ze gaf, bleek al dat ze niet meer alleen voor tennis leeft. Enfin, dat gevoel had ik toch.

Denk ook wel dat we een eeuwigheid gaan moeten wachten, alvorens we weer zo'n toppers zouden krijgen als Kim & Justine.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:22

* huuuuu....aahh, huuuu.. AAAH*

jammer zeg

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:41

Tjah, ik vind dat ze ongelukkig stopt, zo vlak voor de spelen maar misschien is het beter zo. Ze eindigd als nr 1 van de wereld en dat is een mooi slot Lachen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:45

Ik vind het ook echt jammer, ook het moment maar ja, het is haar beslissing. scheelt weer heel wat uren tv. Knipoog

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:30

@ Bluem: ROFL Huilen van het lachen

Ja, het is inderdaad onverwacht. Maar ik heb echt heel veel respect voor haar, ze heeft gevochten voor haar carrière, ondanks die persoonlijke achtergrond.
Ze is een legende in de tenniswereld, en zeker voor België. Ik denk dat het erg lang geleden is dat België zo'n atleet heeft gekend. (over voetbal nog gezwegen... Slapen )

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:33

Echt zonde voor de tenniswereld.
En zeker voor Belgie!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:59

Ik had het ook gelezen in de krant Ja. Echt groot verlies voor ons landje, na Kim Clijsters ook Justin Henin, daar gaan onze 2top tennisters Nagelbijten / Gniffelen. Maar zag het wel aankomen, want ze was de laatste tijd echt op. Ze heeft in korte tijd alle energie opgespeeld, maar wel prachtig gepresteerd. Maar dit jaar luktte het gewoon niet meer, ze kwam er niet meer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:27

Ik vond het ook wel onverwachts Ja Zonde voor België. Mocht graag naar haar kijken.

Maar.. eigenlijk Bloos maakt het me niet uit wie er stopt, zolang Federer maar blijft tennissen Lovers Lovers Lovers Hoop dat hij wat beter gaat in de rest van dit jaar Nagelbijten / Gniffelen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:35

Federer had trouwens ook gereageerd op het afscheid van Henin, dat hij zich niet kon voorstellen om op deze leeftijd te stoppen. Dus hij zal nog wel even doorgaan Clown

Het is echt raar. Tennis is jaren één van DE sporten geweest om te volgen, zeker op tv, net omdat er 2 Belgen in de absolute top zaten. Nu is er niks meer.