Coureur overrijdt hond op circuit Istanbul

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Coureur overrijdt hond op circuit Istanbul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 10:31

ISTANBUL - Twee loslopende honden hebben zondag de GP2-autorace op het circuit van Istanbul verstoord.
Een van de honden werd overreden door de Braziliaanse autocoureur Bruno Senna.
Stewards wisten de andere hond van het circuit af te jagen.

De Nederlandse autocoureurs Ho-Pin Tung en Yelmer Buurman maakten het vreemde incident niet mee.
Zij waren allebei al in de eerste ronde uitgevallen.

Het is onduidelijk hoe de zwerfhonden op het volledig omheinde Istanbul Park verzeild waren geraakt.
Een van de honden rende midden op het asfalt.
Senna, die op hoge snelheid kwam aanrijden, kon het dier niet meer ontwijken.
De bolide van de Braziliaan raakte zwaar beschadigd en kon na de aanrijding niet meer verder.

De internationale automobielfederatie FIA nam het voorval ernstig op.
Directeur Charlie Whiting gaf de circuitbazen opdracht nog voor de start van
de Grote Prijs alle in- en uitgangen te controleren en eventueel aanwezige dieren te verwijderen.

Bekijk de beelden van de aanrijding (De aanrijding is te zien op 2:05 van het filmpje)

Arm dier! Ach gut

Babsie_Flash

Re: Coureur overrijdt hond op circuit Istanbul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:37

Ik heb het toch gekeken... maar vond het wel heel sneu om te zien ...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:03

Hmm. Ik vraag me toch echt af of áls hij het dier al hád kunnen ontwijken, hij het überhaupt wel gedaan had. Winnen is over het algemeen toch wel heel belangrijk voor mensen, zeker zo hoog in de sport (is autorijden eigenlijk een sport? Clown ).

Ik vind het wel sneu. Arm dier.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:34

Genoeg zwerfhonden in Istanbul, helaas. Als er te veel zijn zetten ze ze allemaal op een boot en deporteren ze de honden naar een eiland, waar ze eerst elkaar opeten en dan verhongeren, heel zielig. Ook veel katten trouwens. Die zijn zo lief. Ik wilde ze allemaal meenemen... Boos!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:41

Triest zeg!
Hoe komt die hond daar dan? Volgens het stukje is het volledig afgesloten?

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:05

Ik denk dat hij die hond niet eens gezien heeft, misschien in een flits toen het al te laat was..

Ilzjuh schreef:
Hmm. Ik vraag me toch echt af of áls hij het dier al hád kunnen ontwijken, hij het überhaupt wel gedaan had. Winnen is over het algemeen toch wel heel belangrijk voor mensen, zeker zo hoog in de sport.

Die coureurs gaan zo hard, denk maar niet dat hij die hond had kunnen ontwijken. Denk maar eens na wat er gebeurt wanneer een coureur met die snelheid een hond probeert te ontwijken. Ze komen van de ideale lijn af, op het vuile en griploze gedeelte van de baan. Kans dat je dan crast is behoorlijk groot, en met die snelheden wil je dat ook niet!

Citaat:
(is autorijden eigenlijk een sport? Clown ).

Autorijden is zeker een sport! Ja

Citaat:
Ik vind het wel sneu. Arm dier.

Het is ook zielig, maar liever een hond dan een mensenleven. Snap zowiezo niet hoe die honden op de baan zijn gekomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:09

Jeetje wat sneu zeg Verdrietig Balen dat ze op de baan zijn gekomen, normaal worden deze races zo beveiligd dat er niets of niemand doorheen kan. Erg jammer dat dit is gebeurd, al vraag ik me af of een zwerfhond in Turkije wel een fijn leven heeft. Volgens mij nl niet, je zou denken dat hij het mss wel beter heeft waar hij nu is.

Met 250 kilometer per uur is ontwijken zelfmoord, dat kun je jezelf niet permitteren. Denk dat de coureur het ook wel naar zal vinden zeg.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:10

Heel bizar incident. Ik heb het nooit eerder gehoord. Heel zielig voor de hond maar het is een groot wonder dat er geen verdere ongelukken zijn gebeurd met menselijke slachtoffers en alleen een peperdure racewagen in de prak ligt.

De snelheden liggen zo ontzettend hoog dat ik mij afvraag of hij wel beseft heeft dat het een hond was en geen technisch onderdeel van een wagen van een collega of iets anders. Niemand vindt het leuk om een dier te overrijden dus ook een coureur niet.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:15

Citaat:
Ik vraag me toch echt af of áls hij het dier al hád kunnen ontwijken, hij het überhaupt wel gedaan had. Winnen is over het algemeen toch wel heel belangrijk voor mensen, zeker zo hoog in de sport (is autorijden eigenlijk een sport? ).

wát een onzin. hoe bedoel je bevooroordeeld? Dit is eenzelfde reactie als mensen die zeggen dat paardrijden geen sport is --> en stijgeren dat de bokkers daarop doen! F1 is fysiek vele malen zwaarder dan de gemiddelde paardensport.

het spijt me zeer, maar als ik met 300 km p/u om de bocht zou komen en een hond in een flits voor me zien, zou ik ook geen ruk aan het stuur geven --> de vraag is of het met doe snelheid uberhaupt zin heeft (imo redt je dat toch niet) en ten tweede sla je met dergelijke snelheden of gelijk over de kop of gelijk de baan uit, met alle gevolgen van dien. sorry voor de hond, maar het was onvermijdelijk en de coureur valt niets te verwijten

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:26

Annelieke111 schreef:
Die coureurs gaan zo hard, denk maar niet dat hij die hond had kunnen ontwijken. Denk maar eens na wat er gebeurt wanneer een coureur met die snelheid een hond probeert te ontwijken. Ze komen van de ideale lijn af, op het vuile en griploze gedeelte van de baan. Kans dat je dan crast is behoorlijk groot, en met die snelheden wil je dat ook niet!

Ik zeg ook, zelfs als hij al had gekúnd. Knipoog Ik snap zelf ook wel dat dat niet gaat met zo'n snelheid. Ik zeg ook nergens dat ik hem ongelijk geef en hem nu een monster vind omdat hij niet even zijn eigen leven heeft opgeofferd voor die arme hond.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:16

beetje triest dat er word geinsinueerd dat hij misschien wel had kunnen ontwijken maar dat winnen belangrijker was.

hij zal zelf ook wel geschrokken zijn.
denk na,met zo'nhoge snelheid ontwijk je niet.

heel erg zielig voor de hond,maar imo gaat een mensenleven nog voor(volgens sommigen niet,schijnbaar

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:22

Snoevie, je hebt gelijk. Moet hij zijn eigen leven in gevaar brengen voor een 'hond'.
Vraag me af welke bokkers dat wel zouden doen ..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:34

Ilzjuh schreef:
Annelieke111 schreef:

Ik zeg ook, zelfs als hij al had gekúnd. Knipoog Ik snap zelf ook wel dat dat niet gaat met zo'n snelheid. Ik zeg ook nergens dat ik hem ongelijk geef en hem nu een monster vind omdat hij niet even zijn eigen leven heeft opgeofferd voor die arme hond.

dan nog slaat jouw opmerking helemaal nergens op!!

Er is een vervelend incident gebeurd waarvan de meesten wel vermoeden dat het niet anders af had kunnen lopen.
En dan ga jij, uit het niets (en nergens op gebaseerd), zeggen dat als de coureur de hond wel had kunnen ontwijken, hij dit misschien toch niet gedaan zou hebben. Hoe durf je zo'n beschuldiging te uiten??

Ik ga toch ook niet zomaar zeggen dat jij, als je met de trailer achter de auto een overstekend kind voor je auto krijgt, misschien wel niet een noodstop wil maken omdat je paard dan door de trailer vliegt??? Komt precies op hetzelfde neer volgens mij....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:47

miss-jumpy vind jou opmerking nog minder kant noch wal raken

als iemand met een trailer achter zich een kind voor de auto ziet
zal die er echt alles aan doen om het kind te ontwijken
trailer of geen trailer achter de auto

op die snelheden dat de coureurs rijden ineens uitwijken
is erg gevaarlijk ,niet alleen voor hem maar ook de achterop komende auto;s

op die snelheden een ping pong bal raken
kan al destrasuese gevolgen hebben ..dus het raken van een hond wil je zeker niet ..

hij zal op dat moment echt met het oog op zijn eigen leven de minst gevaarlijke
beslissing genomen hebben

de kans dat een auto daar ongeschonden uit komt
en de coureur door kan racen is nihil
en daar is de coureur zich echt wel terdege van bewust

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:56

nickyu, ik probeerde geen vergelijkbare situaties te schetsen hoor!

Ik probeerde alleen maar aan te geven dat je niet zomaar iemand kan beschuldigen dat hij, als hij had gekund, niet zijn best had gedaan om het overrijden van een hond te voorkomen. Dat slaat in mijn ogen net zomin ergens op als dat ik haar zomaar beschuldig dat ze vast niet haar best zou doen om een ander soort ongeluk te voorkomen (wat dus helemaal niet aan de orde is, net als dat deze coureur geen keuze had).

Ik bedoel dus dat het nergens op slaat om zomaar aan te geven dat je twijfelt of iemand wel zijn best doet om een ongeluk te voorkomen als dat kan!
Dat verdient zo'n coureur in mijn ogen niet!

Net zoals de bokster die dat beweerd het niet verdiend dat ik zomaar mijn twijfels uit over haar gedrag in het verkeer!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:09

Het klinkt heel hard maar met zo'n snelheid zal die hond er misschien niet eens veel van gemerkt hebben, ik denk dat hij op slag dood was.
Ik vind het wel heel erg zielig, maar die coureur kan er niks aandoen, ga maar even uitwijken als je met 300 km per uur aan komt rijden.
Hier leren ze weer van dat ze alles beter moeten controleren, die honden snappen er niks van natuurlijk, die weten niet dat het daar levensgevaarlijk voor ze is.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:41

miss_jumpy schreef:
dan nog slaat jouw opmerking helemaal nergens op!!

Er is een vervelend incident gebeurd waarvan de meesten wel vermoeden dat het niet anders af had kunnen lopen.
En dan ga jij, uit het niets (en nergens op gebaseerd), zeggen dat als de coureur de hond wel had kunnen ontwijken, hij dit misschien toch niet gedaan zou hebben. Hoe durf je zo'n beschuldiging te uiten??

Ik ga toch ook niet zomaar zeggen dat jij, als je met de trailer achter de auto een overstekend kind voor je auto krijgt, misschien wel niet een noodstop wil maken omdat je paard dan door de trailer vliegt??? Komt precies op hetzelfde neer volgens mij....

Huilen van het lachen . Sorry, maar ik denk dat jij even mijn posts beter moet gaan lezen en anders moet gaan interpeteren. Want op deze manier ga ik er niet eens op in. Dan komen er absoluut alleen maar discussies die nergens op slaan, want ik heb hier nergens iemand lopen beschuldigen. Ik heb ook niet gezegd dat ik hem hiervan beschuldig, ik heb gezegd dat ik het me afvroeg. En mijn excuses als dit je niet bevalt, maar ik ga niet mijn gedachten aanpassen omdat iemand anders me dan misschien onredelijk zou vinden denken. Nee, ik vraag mij iets af, en ik uit het hier, iets minder aanvallend mag ook wel. Ik ben geen monster ofzo, slechts een persoon die zich iets afvraagt.
miss_jumpy schreef:
Net zoals de bokster die dat beweerd het niet verdiend dat ik zomaar mijn twijfels uit over haar gedrag in het verkeer!

Zelfs ik heb af en toe mijn twijfels over mijn gedrag in het verkeer, maargoed, dat doet er voor de rest ook niet toe. Nu veroordeel ik mezelf. Vork

nickyu schreef:
de kans dat een auto daar ongeschonden uit komt
en de coureur door kan racen is nihil
en daar is de coureur zich echt wel terdege van bewust

Kijk, dat is een duidelijkere uitleg, hier had ik namelijk nog niet eens bij stilgestaan (aangezien ik voor de rest niks met autoracen en al die shizzle heb, nam ik aan dat zo'n auto dat, net als een normale personenwagen, meestal wel overleeft Knipoog ). Mensen, mag ik me op Bokt niet eens meer wat op een normale manier afvragen zonder dat anderen er gelijk met ontblote tanden bovenop springen? Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:24

Ilzjuh schreef:
Hmm. Ik vraag me toch echt af of áls hij het dier al hád kunnen ontwijken, hij het überhaupt wel gedaan had. Winnen is over het algemeen toch wel heel belangrijk voor mensen, zeker zo hoog in de sport

Ilzjuh, als ik jouw opmerking verkeerd heb begrepen dan mijn excuses daarvoor!

Ik lees dit nou eenmaal zo als dat jij twijfelt of deze coureur zou proberen de hond te ontwijken als het had gekund omdat hij zijn winst belangrijker vindt dan de hond en sorry, maar dat komt op mij behoorlijk beschuldigend over. Ik zou dat in ieder geval niet zomaar over iemand zeggen maar je hebt gelijk, natuurlijk heb jij het recht om je gedachtes hier te uiten.

Ik vind het nog steeds geen nette uitspraak maar ik reagerde misschien te fel, iig excuses dan daarvoor!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:26

Mijn opmerking staat er ook niet algeheel zoals het bedoeld was, maar ik ben niet altijd even goed in dingen neerzetten zoals ik ze precies bedoel, zeker niet als ik nogal wat aan mijn hoofd heb. Lachen Maar het maakt niet uit hoor. Ik ben wel gewend dat sommige discussies hoog kunnen oplaaien, en zover was het nog niet eens. Lachen