Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:Ik ben zelf HBO'er en wij hebben geen "werkend leren" en dus ook minder geld....
Sammie schreef:Het oorspronkelijke idee achter de ov kaart voor hbo's/uni (die ook een bepaalde leeftijd moeten hebben om deze te krijgen) was om de jeugd te stimuleren om voor het hogere onderwijs te kiezen. Ga je een ov kaart ook geven aan mbo'ers die 17 en 16 zijn dan is die hele stimulering weg. Alleen al om die reden ben ik er tegen.
Sammie schreef:Draai het nu eens om. Dankzij die kaart ga je naar de uni, anders had je misschien voor een opleiding gekozen die je wel kan (kon) betalen (dichter in de buurt oid), maar die onder je niveau ligt.
Sammie schreef:Het oorspronkelijke idee achter de ov kaart voor hbo's/uni (die ook een bepaalde leeftijd moeten hebben om deze te krijgen) was om de jeugd te stimuleren om voor het hogere onderwijs te kiezen. Ga je een ov kaart ook geven aan mbo'ers die 17 en 16 zijn dan is die hele stimulering weg. Alleen al om die reden ben ik er tegen.
Verder kost het enorm veel geld en waar willen ze dat vandaan halen??
botje schreef:Dus volgens jou kunnen de meeste mbo-ers stiekem ook wel het hbo aan als ze gestimuleerd worden?
Sammie schreef:Draai het nu eens om. Dankzij die kaart ga je naar de uni, anders had je misschien voor een opleiding gekozen die je wel kan (kon) betalen (dichter in de buurt oid), maar die onder je niveau ligt.
Shiloh schreef:dat is wel het argument dat je probeert te maken.
Jij zegt dat als de OV kaart ook voor het MBO 16 en 17 jarige komt dan worden mensen niet meer gestimuleert om universiteit of hbo te doen ipv mbo. Ik zou echt geen MBO zijn gaan doen hoor, als ik daar ook een kaart zou krijgen. DAt is gewoon een belachelijk argument. Mensen gaan toch niet voor hun lol onder niveau presteren...