In beslag genomen hond dood door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

In beslag genomen hond dood door trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:29

AMSTERDAM - De hond Danger die vorig jaar in beslag werd genomen is vorige week door een trein dodelijk aangereden. De Amerikaanse Stafford werd eind juni 2007 door de Algemene Inspectie Dienst (AID) bij een gezin uit Heerenveen weggehaald.

Danger

Een buurvrouw had destijds geklaagd over de andere hond van het Frieze gezin, een kleinere Engelse Stafford. Maar deze hond werd thuis gelaten en de AID nam nam in plaats daarvan Danger mee.

Volgens Dangers eigenaresse omdat "deze er groter en enger uitzag" . Volgens de AID omdat de vrouw geen geldige stamboompapieren voor Danger in haar bezit had.

Vonnis

De hond werd naar een voor het gezin geheime opvang gebracht waar het beest zijn vonnis moest afwachten. In zulke opvangcentra zouden honden slecht verzorgd worden. De honden worden als 'uiterst gevaarlijk' behandeld en mogen het terrein van de opvang in geen geval verlaten.

Gruwelijk

Dangers eigenaresse kreeg afgelopen vrijdag 18 april - maanden na de inbeslagname - een telefoontje van een medewerker van de opvang met de mededeling dat Danger voor een trein zou zijn gekomen, met een dodelijke afloop.

Danger zou tijdens het uitlaten een hert gezien hebben, had zich losgerukt en belandde zo voor een rijdende trein. Volgens de medewerkers van de betreffende hondenopvang had de machinist niets gemerkt en reed de trein na de aanrijding door.

Klap

Navraag bij enkele bekende machinisten en de informatielijn van de Nederlandse Spoorwegen leverde de verklaring op dat een dier met een gewicht van ongeveer 30 kilo een enorme klap geeft wanneer een trein hier met volle vaart tegenaan botst.

Volgens de NS heeft zich er de afgelopen 2 à 3 weken geen vergelijkbaar incident voorgedaan in Nederland.

"Zelfs als de machinist niet gestopt zou zijn, zou er altijd een verslag van het gebeuren gemaakt moeten worden", liet een woordvoerder van de spoorwegen weten. Ook zou de NS op de hoogte gebracht moeten worden in verband met het reinigen van de trein en het stuk spoor.

Niet ontkend

Danger zou wellicht in een opvang in Zwolle hebben gezeten. Iets boven Zwolle grenst een hondenopvang aan een spoor. Een telefoontje met de eigenaresse van deze opvang levert niets op, behalve dat zij ook na enig aandringen niet kan ontkennen dat het incident daar heeft plaatsgevonden.

Kapot

Het Friese gezin wil duidelijkheid omtrent Dangers dood, zodat zij afscheid kunnen nemen van hun geliefde viervoeter. De vrouw is kapot van het nieuws. Ze is erg in de war en wil liever anoniem blijven.

bron: telegraaf

dit is toch vreselijk Verdrietig
ik geloof er niks van dat dit is gebeurt.. dit zaakje stinkt aan alle kanten

Jasmijn159

Re: In beslag genomen hond dood door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:32

Ja vreselijk van de eigenaar dat ze een hond in huis neemt zonder geldige stamboom/papieren, dan weet je dat ze in beslag genomen kunnen worden, toch?
Verder heeft de AID er inderdaad ook een troepje van gemaakt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:34

Lotte1990 schreef:
Ja vreselijk van de eigenaar dat ze een hond in huis neemt zonder geldige stamboom/papieren, dan weet je dat ze in beslag genomen kunnen worden, toch?
Verder heeft de AID er inderdaad ook een troepje van gemaakt.

mee eens dat het stom is van de eigenaar..
maar zoiets moet gewoon niet gebeuren.. er word gewoon keihard gelogen tegen de eigenaresse

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:17

Ik vindt het een beetje overdreven dat ze de hond uit huis hebben geplaatst omdat er geen geldige stamboom papieren zijn..waarom kijken ze niet naar het karakter van het dier ipv naar de afstamming..er zijn valse teckels waar niets op gedaan wordt, bij wijze van, waarom dan dit ras.
ik ken dit ras en weet dat het niet het gemakkelijkste ras is, maar verboden is het volgens mij niet. er lopen er genoeg rond.
ik vindt het schandalig dat ze deze hond bij zijn baasjes weg hebben gehaald, ik kan er geen goed woord over zeggen! een hond is een leven, bouwt een band op met de baasjes en voelt zich er waarschijnlijk thuis..dan vindt ik niet dat de AID zo oppervlakkig moet kijken naar stamboompapieren.
Vreselijk, bah rotvolk
maar goed, dat is mijn mening Cool

ik vindt het verhaal ook wat vreemd.voor de trein zonder bewijs.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:21

Bij "gevaarlijke" honden moet je altijd papier hebben volgens mij ..
Ik vind het dikke onzin.. Kennis heeft ook zo'n soort hond, doet nog geen vlieg kwaad, Je moet je meer zorgen maken over de jack russell die er bijloopt Knipoog

Maar goed, ik vind het maar een raar zaakje. Lijkt me dat iemand het toch wel moet merken als er een dode hond ligt? Ik vind het maar een raar verhaal..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:21

Danger zat bij A.K.?
Daar gebeuren wel vaker rare dingen met de honden.
Bij A.K. is het terrein omheint met hoog hekwerk, en volgens het artikel mogen de honden niet van het terrein af. De treinrails is een stuk achter de opvang. Dus hoe is het mogelijk dat de hond daar onder een trein komt?
En waarom weet de NS er niks vanaf?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:34

meissielief schreef:
Danger zat bij A.K.?
Bij A.K. is het terrein omheint met hoog hekwerk, en volgens het artikel mogen de honden niet van het terrein af. De treinrails is een stuk achter de opvang. Dus hoe is het mogelijk dat de hond daar onder een trein komt?

omdat het een groot b*llshit verhaal is Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:38

LimaMambo schreef:
meissielief schreef:
Danger zat bij A.K.?

omdat het een groot b*llshit verhaal is Knipoog

Dat weet ik ook maar andere niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:39

Letten we wel even op de bron? Da's wel De telegraaf hoor Lips are sealed

Dezelfde krant die jaren geleden bijna een paardenleven heeft weggenomen door een hengst ervan te beschuldigen dat hij zijn berijdster had doodgebeten, terwijl dit niet zo was. Net als die 'bijtwonden' in haar nek. Bleek een wond te zijn op haar hoofd omdat ze met haar hoofd ergens op was gevallen.

Maargoed dit gaat over de hond. Ik vind het maar een erg raar verhaal dit. Een beetje een sensatie bericht imo.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 16:43

Miss_Montana schreef:
Letten we wel even op de bron? Da's wel De telegraaf hoor Lips are sealed

Dezelfde krant die jaren geleden bijna een paardenleven heeft weggenomen door een hengst ervan te beschuldigen dat hij zijn berijdster had doodgebeten, terwijl dit niet zo was. Net als die 'bijtwonden' in haar nek. Bleek een wond te zijn op haar hoofd omdat ze met haar hoofd ergens op was gevallen.

Maargoed dit gaat over de hond. Ik vind het maar een erg raar verhaal dit. Een beetje een sensatie bericht imo.

dit is geen sensatie bericht maar helaas waar.. telegraaf is niet alleen roddel en achterklap hoor Knipoog

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:52

Het zal wel niet helemaal kloppen wat er allemaal staat maar ik vindt het zoiezo een vreemd verhaal.
Als ze dan vinden dat deze honden levensgevaarlijk zijn en niet het terrein afmogen hadden ze wel een beter verhaal kunnen verzinnen.
Maar kan me wel voorstellen dat de trein niks gemerkt heeft, als die hem net ff geraakt heeft met volle vaart en die hond weggeslingerd is ( wat dan dodelijk is of kan zijn)
Blijf het balachelijk vinden dat deze honden in beslag genomen moeten worden, ze kunnen dan toch ook karakteranalyse doen en komen ze daar goed doorheen (naar normale normen) dan verplicht stellen dat ze gesterriliseerd/gecastereerd worden en desnoods verplicht met muilkorf uitlaten als ze het zekere voor het onzekere willen nemen.
Het is natuurlijk nogal dom van de eigenaren om een hond te hebben zonder stamboom maar kan me voorstellen dat als die al ouder is, ze er toen niet zo bij na hebben gedacht omdat er toen nog niet zoveel ophef over was.
Maar goed, ik dwaal weer af...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:03

Ik weet dat er wel is vaker tegen een eigenaar wordt gezegd dat het dier dood is om wat voor reden dan ook. Nadat hij in beslag is genomen. Maar zo`n dier wordt dan vaak ergens anders herplaatst. Ik heb het vaker meegemaakt dat de dierenbescherming deze methode gebruikt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:04

nowornever schreef:
Ik weet dat er wel is vaker tegen een eigenaar wordt gezegd dat het dier dood is om wat voor reden dan ook. Nadat hij in beslag is genomen. Maar zo`n dier wordt dan vaak ergens anders herplaatst. Ik heb het vaker meegemaakt dat de dierenbescherming deze methode gebruikt.

hoe bedoel je herplaatst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:09

Pel schreef:
Ik vindt het een beetje overdreven dat ze de hond uit huis hebben geplaatst omdat er geen geldige stamboom papieren zijn..waarom kijken ze niet naar het karakter van het dier ipv naar de afstamming..er zijn valse teckels waar niets op gedaan wordt, bij wijze van, waarom dan dit ras.
ik ken dit ras en weet dat het niet het gemakkelijkste ras is, maar verboden is het volgens mij niet. er lopen er genoeg rond.
ik vindt het schandalig dat ze deze hond bij zijn baasjes weg hebben gehaald, ik kan er geen goed woord over zeggen! een hond is een leven, bouwt een band op met de baasjes en voelt zich er waarschijnlijk thuis..dan vindt ik niet dat de AID zo oppervlakkig moet kijken naar stamboompapieren.
Vreselijk, bah rotvolk

Weet je wat nog veel belachelijker en ronduit schandalig is? Dat je zo'n hond aanschaft terwijl je weet dat dit niet mag. Geen medelijden met de baas

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:13

faye schreef:
Weet je wat nog veel belachelijker en ronduit schandalig is? Dat je zo'n hond aanschaft terwijl je weet dat dit niet mag. Geen medelijden met de baas

Tuurlijk, dat terzijde, maar hallo.. je gaat veel van zo'n hond houden, en als er zoiets met mijn hond zou gebeuren zou ik gek worden. Ik weet wat het is om mijn paard opeens kwijt te zijn, niet te weten waar hij is er vervolgens mij verteld wordt dat hij zijn been heeft gebroken en ingeslapen is. Je wordt gek en wilt niets anders dan de waarheid, of dit nu je hond is die niet toegstaan is, of een paard, een ezel of kat....

En daarbij, iets klopt er niet in het verhaal, hij zal waarschijnlijk ingeslapen zijn.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:15

LimaMambo schreef:
nowornever schreef:

hoe bedoel je herplaatst?

ze worden dan bij een nieuwe eigenaar, vaak mensen die werken bij de dierenbescherming onder gebracht elders in het land. Maar ik weet niet of ze dat ook doen met staffords zonder papieren maar met andere honden en katten komt het geregeld voor. En dan vooral mensen die overlast veroorzaken of te veel dieren hebben of niet goed zorgen voor hun dieren. Maar ik blijf dit wel een vreemd verhaal vinden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:19

nowornever schreef:
ze worden dan bij een nieuwe eigenaar, vaak mensen die werken bij de dierenbescherming onder gebracht elders in het land. Maar ik weet niet of ze dat ook doen met staffords zonder papieren maar met andere honden en katten komt het geregeld voor. En dan vooral mensen die overlast veroorzaken of te veel dieren hebben of niet goed zorgen voor hun dieren. Maar ik blijf dit wel een vreemd verhaal vinden.

staffords zonder stamboom worden gewoon vermoord Knipoog omdat ze op een pitbull lijken
of ze nu lief zijn of niet.. daar word niet naar gekeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:27

En zolang mensen deze honden aanschaffen houden ze dit in stand. Wat een liefhebbers

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:29

faye schreef:
En zolang mensen deze honden aanschaffen houden ze dit in stand. Wat een liefhebbers

helaas is dat zo.. maar dat wil niet zeggen dat het geen liefhebbers zijn en dat de wet helemaal klopt Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:33

Pel schreef:
Vreselijk, bah rotvolk

jij draait de wereld om! Deze honden zijn verboden TENZIJ je een stamboom hebt. Dat wisten ze echt donders goed! Stond ook al een bericht in de Leeuwarder.... Daarbij is hij niet vorige week weggehaald maar al maanden geleden.. en nu heeft de eigenaar krokodillentranen omdat hij dood is????

Het blijft sneu, of de hond nu vals is of niet, maar ik zou zo'n papierloze terriër ook niet naast me willen hebben!
Die mensen zouden eerst eens moeten nadenken voordat ze zo'n pup in huis halen..... maar daar heb je wel werkende cellen voor nodig...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:34

volgens mij is het door de telegraaf al zo geschreven dat anderen het wel MOETEN wantrouwen...?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:36

faye schreef:
Pel schreef:
Vreselijk, bah rotvolk

Ik vindt het dan weer belachelijk dat het niet mag..oke, er zijn honden met aanleg voor agressie, maar dat wil niet zeggen dat het er bij iedere hond uit komt. waarom bekijken we niet iedere hond apart in plaats van een heel ras over 1 kam te scheren. nergens voor nodig toch..een hond wordt agressief gemaakt door baas of gebeurtenis, als het erin zit kan het gemakkelijker maar wil niet zeggen dat het zo is. om deze honden dan af te maken terwijl ze geen vlieg kwaad doen gaat mij de pet boven. ik vindt dat de dierenbescherming deze dieren hoort te beschermen en dus per dier moet bekijken. er zijn gevaarlijkere maltezer leeuwtjes, wordt daar wat mee gedaan. nee, die zijn klein en onschuldig. maar als zo`n beest een kind in het gezicht bijt ben je net zo ver van huis. Ik geef alleen even een voorbeeld.
ik kan er gewoon niet tegen dat men gelijk het hele ras zo bekijkt. ik vindt het persoonlijk een prachtig ras, en er lopen er hier ook een aantal rond (heb zelf labradors, heel ander verhaal Clown )..maar agressief heb ik ze nog niet gezien. opvoeding is zo belangrijk bij een dier, en vaak de reden tot agressie.
maar goed, zo gebeurd het wel vaker..vooroordelen krijg je de wereld niet uit.
ik zal er altijd zo over blijven denken en ik zou er ook heel graag wat aan willen doen, maar of dat lukt..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:36

amondi schreef:
Pel schreef:
Vreselijk, bah rotvolk

jij draait de wereld om! Deze honden zijn verboden TENZIJ je een stamboom hebt. Dat wisten ze echt donders goed! Stond ook al een bericht in de Leeuwarder.... Daarbij is hij niet vorige week weggehaald maar al maanden geleden.. en nu heeft de eigenaar krokodillentranen omdat hij dood is????

Het blijft sneu, of de hond nu vals is of niet, maar ik zou zo'n papierloze terriër ook niet naast me willen hebben!
Die mensen zouden eerst eens moeten nadenken voordat ze zo'n pup in huis halen..... maar daar heb je wel werkende cellen voor nodig...

in dit stukje staat toch duidelijk dat hij vorig jaar in beslag is genomen Knipoog ff goed lezen.. staat helemaal boven aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:40

LimaMambo schreef:
faye schreef:

helaas is dat zo.. maar dat wil niet zeggen dat het geen liefhebbers zijn en dat de wet helemaal klopt Knipoog

Als je een liefhebber bent koop je geen verboden hond. De wet is nu eenmaal zo en als je van deze honden houdt dan neem je er dus GEEN!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:40

Pel, er is toch echt een verschil tussen een beet van een malthezer leeuwtje en een beet van een een staffordshire.....

Daarbij, je mening doet er niet toe, er is een wet en daar had de eigenaar zich aan te houden! Deze honden moeten gewoon niet meer puppies maken, punt uit.

En dat zeg ik dus, hij was al maanden uit huis en nu pas wordt de regionale en de landelijke pers aangeschreven..... alleen al die zin: de honden worden in de opvang slecht verzorgt..... hoe kan dat mens dat nou weten????? Ze is er nooit geweest!!!!