Amerikanen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Amerikanen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 12:46

Mijn achternichtje woont in Michigan in Amerika. Haar opa was een broer van die van mij en is daarheen geemigreerd. Zij en haar moeder spreken helemaal geen nederlands en zijn hier ook nooit geweest. Haar vader is oorspronkelijk ook nederlands. ( verre familie van hem dan Clown ) Nu stuurde ze me net een email met de vraag waarom europeanen zo'n hekel hebben aan amerikanen. Ze zei dat ze dat altijd hoorde. En nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen idee heb, en ook niet wat wat ik moet antwoorden. Misschien hier wat mensen die hun mening hierover willen geven?

Liezel1

Re: Amerikanen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:47

warschijnlijk omdat ze soms nogal "over the top" kunnen zijn... en dan niet in 1 bepaald opzicht, maar met álles...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:48

Ik heb er geen hekel aan, wel snap ik de way of life soms niet. Zoals de wapenwet enzo.... hoeveel slachtoffers moeten er komen voor ze de trots opgeven Knipoog

Maar dat is net zoals bij de chinese die snap ik ook niet Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-05-08 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:48

Ik heb er geen hekel aan maar ik erger me wel aan ze bij bv Oprah Vork Zó overdreven, om alles janken en gillen enzo Rolleyes pff.. vermoeiend Huilen van het lachen
Dus misschien omdat wij zo nuchter zijn en zij nogal uh.. extravert?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:50

Ik denk dat veel nederlanders een hekel hebben aan amerikanen door toedoen van meneer bush. Anders gezegd: door een hekel aan bush, krijgen veel een hekel aan amerikanen.

Alles moet groot daar: auto's, grote wapens etc. Beetje grootheidswaanzin. En idd overdreven Tong uitsteken
Wij zijn gewoon te nuchter denk ik.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:56

katiavl schreef:
Ik heb er geen hekel aan, wel snap ik de way of life soms niet. Zoals de wapenwet enzo.... hoeveel slachtoffers moeten er komen voor ze de trots opgeven Knipoog

Maar dat is net zoals bij de chinese die snap ik ook niet Lachen

dat is ook zo iets ja, die vaderlandse trots... dat is op zich niet verkeerd, maar bij hen is dat zó overdreven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:00

Ik heb hélemaal geen hekel aan Amerikanen.. Nagelbijten / Gniffelen
Maar een paar vrienden hebben wél een hekel aan Amerikanen, waarom weet ik niet.. Clown

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:04

Ik vind ze over het algemeen oppervlakkig en egocentrisch. Bloos

Om ff een paar dingen te noemen:
-Ze denken dat de hele wereld om hun draait. Uit zich bv in Afganistan en Irak. Vietnam in het verleden. Die hele wapenwedloop etc... (Dus eerder de politiek dan de mensen zelf)
-Omdat ze Europa bevrijd hebben tijdens WOII vinden ze dat wij hun voor alles verantwoording verschuldigd zijn ofzo?
-Inderdaad die emo-shows. Die men daar blijkbaar zo serieus neemt dat ik er eigenlijk alleen maar mee kan lachen. Clown
-etc...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:07

Ik heb niet echt een hekel aan Amerikanen denk ik, maar meer aan Amerika zelf..
De wapenwet, doodstraf, discriminatie, grootheidswaanzin, en zo overdreven.

Daarnaast denk ik dat wij ook wel een vertekend beeld hebben omdat veel Amerikanen die je op tv ziet lang niet wijs zijn..
(De mensen bij Oprah en Dr. Phil enzo)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:10

Als ik in de huid kruip van een anti-amerikaan (let wel voordat ik een hoop pro-amerikanen op mijn dak krijg, ik kruip alleen in de huid, dit is niet geheel MIJN denkwijze Haha! ) .

"Amerikanen wanen en voelen zich de grootste macht van de wereld. Zij drijven andere landen hun wil op, denken vaak boven de wet te zijn (bv kyoto akkoord) en vinden dat zij het recht hebben om overal op de wereld beslissingen te nemen."

"Amerikanen grijpen bij elk akkefietje met Europeanen terug naar 'jamaar wij hebben jullie wel gered in WOII hoor!"

"Amerikanen spreken wel van landen bevrijden, maar een kijk binnen het land blijkt dat er in Amerika heel wat mis is bij hunzelf. Zo komen ze hier vaak in het beeld als homohaters, gangsterbendes, wapenfreaks.."

"Als je de gemiddelde Amerikaan in een interview ziet (ik doel hierop het beruchte filmpje op youtube waar Amerikanen de meest simpele buitenlandse vragen niet weten oplossen), zie je dat de wereldkennis om te huilen is en daaruit blijkt dan weer dat ze alleen maar interesse hebben in hun eigen land, maar ondertussen wel in die landen waar ze niets vanaf weten het voor het zeggen willen hebben(zo was er in dat filmpje een man die niet eens wist dat een bepaald land bestond, maar het wel goed vond dat het plat gebombardeerd werd door Bush omdat Bush het eenmaal zei dat het nodig was).

"Amerikanen praten zelf wel over problemen met immigranten en het bevrijden van ondedrukte volkeren, maar vergeten graag dat zelf allemaal (op nauwelijks 1% na) buitenlands (voornamelijk Europeaans) bloed hebben en de plaatselijke bevolking lang geleden al systematisch hebben uitgemoord, dus zelf bezetters van een land zijn."

Er zullen nog wel meer denkwijze zijn.
Maar nogmaals, het heeft geen nut om me nu te gaan uitkafferen met "jamaar dat is grote onzin Boos! !"
Dit zijn gewoon denkvisies die ik heb zien voorbijkomen van mensen die iets tegen Amerika hebben, de een zal al wat meer op onzin berusten dan de ander, maar alle vooroordelen bijeen zorgt er wel voor dat er een soort van anti-Amerikaanse houding ontstaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:13

Bijbel gordel is ook zo iets, veel politiekers komen hier uit. Erg beangstigend vind ik dit gebied, de universiteit waar ik naar toe wou was hier. Ben blij dat ik er niet naar toe ben gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:25

Ik vind veel Amerikanen zo snel onoprecht. Let wel, ik ken geen Amerikanen in real life, dus er echt over oordelen kan ik niet, vind ik. Maar ik zit veel op Amerikaanse fora, of internationale fora en daar haal je de Amerikanen er feilloos uit Knipoog

Over the top is al genoemd, dat vind ik ook. En dan dat onoprechte wat ik noemde; Amerikanen 'love you' al meteen. En hoe vaak ze wel niet zeggen 'god bless you'.... daar krijg ik de kriebels van. Zeg alleen wat je echt meent, vind ik. En ik heb het idee dat veel Amerikanen dat niet doen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 13:27

Ik zie toch veel voorbeelden voorbijkomen waar de gemiddelde amerikaanse burger niets mee te heeft. Vergeet niet dat Bush de meest gehate president ooit is onder de amerikanen Nagelbijten / Gniffelen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:29

katiavl schreef:
Bijbel gordel is ook zo iets, veel politiekers komen hier uit.

Wat is de Bijbel gordel? Bloos

Citaat:
En dan dat onoprechte wat ik noemde; Amerikanen 'love you' al meteen. En hoe vaak ze wel niet zeggen 'god bless you'.... daar krijg ik de kriebels van.

O ja zoiets valt mij wel op bij internationale profielpagina's enzo, vind ik ook zo vreemd. Lijkt soms wel dat sommige Amerikanen (let wel, dit doen ze niet zo zeer allemaal), bij elke persoon waarmee ze ooit hebben gepraat moeten schrijven 'just wanna show you some love'. (maargoed wij hebben hier ook wel de hvj!wjnmk!-msntroela's Huilen van het lachen )

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:30

Mystica schreef:
Ik zie toch veel voorbeelden voorbijkomen waar de gemiddelde amerikaanse burger niets mee te heeft. Vergeet niet dat Bush de meest gehate president ooit is onder de amerikanen Nagelbijten / Gniffelen

Tja, en toch is hij verkozen door hun.
Tot 2 keer toe. Knipoog
Zegt mij ook genoeg over de modale burger eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:30

Mystica schreef:

Maar wel verkozen? Dus moesten ze dan niet eerst nog maar eens met hun neus op de feiten gedrukt worden voordat ze beseften dat het echt niet zo ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:32

Luckystory schreef:
Mystica schreef:

Tja, en toch is hij verkozen door hun.
Tot 2 keer toe. Knipoog
Zegt mij ook genoeg over de modale burger eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Precies Ja

Natuurlijk zijn er hier ook wel van die 'hou van je' mensen, als het nergens op slaat, maar ik hou bijvoorbeeld een 'blog' bij op Livejournal. Daar heb ik een paar amerikaanse 'vrienden' en elke keer als zij reageren schrijven ze iets over 'love' en zo Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 13:32

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de 2e keer voor Bush was. Nagelbijten / Gniffelen
Die Kerry riep alleen maar Bush doet dit en dat en dat is fout, Hij had zelf geen standpunt en niemand had een flauw idee wat hij zelf wilde doen. Om daar dan op te stemmen is ook zeer riskant. Nagelbijten / Gniffelen Clinton had gewoon moeten kunnen blijven Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:33

Mystica schreef:
Clinton had gewoon moeten kunnen blijven Vork

Tja, hopelijk komt er binnenkort een andere Clinton Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 13:35

*LOL* Tja, heel eerlijk gezegd denk ik niet dat dat gaat gebeuren Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:35

Ik heb ook mijn twijfels, maar hopen mag altijd Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:36

Bijbel gordel is een stuk in amerika, waar de strengste van de strengste grijze kousen dragers wonen zeg maar. Beetje doorgeslagen in hun manier Lachen Homo's worden daar in sommige stukken zelfs nog achtervolgt door volksmeutes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bible_Belt

Misschien herinneren mensen zich de top gear aflevering met de bespoten autos, waar ze moeten gaan lopen of ze werden geslagen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:57

O ja dat herinner ik me Haha! .

Mystica schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de 2e keer voor Bush was. Nagelbijten / Gniffelen
Die Kerry riep alleen maar Bush doet dit en dat en dat is fout, Hij had zelf geen standpunt en niemand had een flauw idee wat hij zelf wilde doen. Om daar dan op te stemmen is ook zeer riskant. Nagelbijten / Gniffelen Clinton had gewoon moeten kunnen blijven Vork

Daarom vind ik het Amerikaanse kiessysteem zo vaag... Imo wordt je eigenlijk altijd gedwonen om voor ofwel zwart, ofwel wit te kiezen, en iets anders is er niet.
Ik hou meer van een regenboogkeuze Clown .

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:48

Dat wil ik best even uitleggen hoor, maar allereerst wil ik voorop stellen dat ik met name een hekel heb aan het beleid, maar wat weer wordt gekozen of geprezen door de bevolking.

Ik houd niet van het patriotistische gedoe van Amerikanen, ik vind Amerika niet zo geweldig als dat zij zelf vinden. Er is geen 'cultuur', dus ik vind het knap om er trots op te zijn.

Ik vind het over het algemeen een verwaand zooitje, zonder er [in mijn ogen] een goede reden voor te hebben. Wetende dat zij een wereldmacht zijn en daardoor denken alles te kunnen maken. Zoals het beginnen van oorlogen, het alleenrecht willen hebben op chemische wapens, het niet ondertekenen van verdragen en het conservatieve gedeelte. Amerika is helemaal geen oneindige vrijheid, het heeft de doodstraf en er heerst een enorme corruptie.

Ik wil niet zeggen dat 'Europeanen' hier niet aan meedoen, ik schaam me dood dat Nederland er als een mak lam achteraan hobbelt.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:57

Ik ken genoeg Amerikanen maar heb absoluut geen hekel aan ze! Wij zijn ook heel nuchter en dat zeggen zij zelf ook, wij maken ons maar weinig druk en zijn niet zo hystirisch. In ieder land zijn er mensen waar je een hekel aan kan hebben, zo ook hier in ons kikkerlandje maar om dan maar het hele land af te kraken....

Alsof het hier allemaal zo goed is...al de regeltjes hier komen me ook mijn strot uit over het straffen van misdrijven maar niet te praten....dan hebben ze het in Amerika beter geregeld!!