Man (49) zwaargewond na aanrijding in Breda . (overleden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Man (49) zwaargewond na aanrijding in Breda . (overleden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:57

BREDA - De 49-jarige Bredase bestuurder van een brommobiel is vrijdagavond zwaargewond geraak na een ongeval op de kruising Mauritsstraat-Delpratsingel.

De veroorzaker daarvan ging er na de botsing met hoge snelheid vandoor. Het slachtoffer is opgenomen met een schedelbasisfractuur en een zwelling op zijn hoofd.

Het slachtoffer reed over de fietsstrook van de Delpratsingel naar de Oranjesingel. Volgens getuigen kwam de bestuurder van de auto met hoge snelheid van rechts aanrijden over de Mauritsstraat. Hij remde hard voor de stoplichten en raakte daarbij de man met zijn brommobiel. Vervolgens reed hij weg richting de Terheijdenseweg. De automobilist, een 28-jarige Bredanaar, heeft zich gisteravond gemeld bij de politie. Hij is aangehouden.

bron BNdeStem.

BREDA - De politie heeft op het bureau in Breda zondagavond een 28-jarige man uit Breda aangehouden. Hij had zich op het bureau gemeld met het verhaal dat hij de bestuurder was van de auto die vrijdagavond een 49-jarige Bredanaar heeft aangereden.
Het slachtoffer reed met zijn brommobiel over de Delpratsingel richting de Oranjesingel, toen hij op de kruising met de Mauritsstraat door een automobilist werd aangereden. De automobilist reed na het ongeluk hard weg.

De 49-jarige man ligt met een schedelbreuk in kritieke toestand in het ziekenhuis. De automobilist is aangehouden voor verhoor.

bron: omroep brabant.

-----------------------------------------------------------------
Bovenstaande man van 49 was een bewoner van onze afdeling in het verpleeghuis waar ik werk. We zijn er allemaal heel erg van geschrokken. P is in de nacht van zondag op maandag overleden aan zijn verwondingen .Dit is de 2e bewoner die na een aanrijding met scootmobiel overlijd in 3 jaar tijd. De 1e keer zit nog erg goed in ons geheugen nadat een aantal collega's hem moesten identificeren.
P (bovenstaande man ) had maanden gespaard voor zijn prachtige scootmobiel. Hoe trots dat hij niet was op zijn blinkende zilveren kar. iedere dag werd erop gereden en iedere dag werd hij gewassen en gepoetst. P is bij ons gekomen na zinloos geweld en een ernstig auto ongeluk. Waarom dit nu ook weer hem moet overkomen is onbegrijpelijk. Ook zijn zus is overleden na een ongeval.
Ik ben ontzettend blij dat de dader zich heeft aangegeven, hoe verschrikkelijk de gedachte dat hij P heeft laten liggen na het ongeval. Gewoon doorgereden. Onbegrijpelijk, wij zijn nog steeds vol ongeloof .....
P, we missen je op de afdeling jongen...........

( als de mods dit zouden kunnen verplaatsen graag, ik begrijp dat het bij het verkeerde 'tabblad 'staat. )
Laatst bijgewerkt door timokyana op 30-04-08 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Redrumfox

Re: Man (49) zwaargewond na aanrijding in Breda . (overleden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:59

Met alle respect hoor, maar is dit niet iets wat dagelijks gebeurd? Nagelbijten / Gniffelen Ik bedoel maar te zeggen dat het niet echt iets is voor op NM, misschien eerder op LZP als je ermee zit. Knipoog

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:00

Wat erg !! Verdrietig en vooral dat je dit alweer moet meemaken Veel sterkte !

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:00

Heftig! Dat zal nog wel een tijdje impact hebben op de bewoners en het personeel... Hij kon hier ook niks aan doen, heeft geen fouten gemaakt...

Sterkte!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:03

Bah wat vreselijk! Heel veel sterkte en gecondoleerd!

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:07

@redrumfox een beetje subtieler mag wel.

Heel veel sterkte. Erg sneu en onbegrijpelijk......

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:08

Redrumfox schreef:
Met alle respect hoor, maar is dit niet iets wat dagelijks gebeurd? Nagelbijten / Gniffelen Ik bedoel maar te zeggen dat het niet echt iets is voor op NM, misschien eerder op LZP als je ermee zit. Knipoog

Had je dit niet beter even via pm kunnen zeggen??

TK heel veel sterkte ermee.. Ach gut

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:17

Hoezo beetje subtieler? Verward Er staat 'met alle respect' en 'ik bedoel maar te zeggen'.. dat lijkt me toch fatsoenlijk genoeg.
Ik had het ook heel anders (grof en rechtstreeks) kunnen brengen maar heb bewust hiervoor gekozen om het respectvol over te laten komen, aangezien het ook respectvol bedoeld is. Ik vind dat jullie van een mug een olifant maken hoor, er zit niks kwaads in mijn reactie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:46

Beste Redrumfox, je geeft aan dat je het niet vervelend bedoeld hebt. Toch hoop ik dat je er even over na wilt denken, want het kan bij anderen wel degelijk als kwetsend worden ervaren, zeker als je net iemand verloren hebt.
Ook het gebruiken van een knipoog-smiley kan kwetsend overkomen, omdat dat normaal iets is wat je gebruikt als je een geintje maakt, en dit is niet het juiste moment voor geintjes of plagerijtjes.

Ik snap wel dat je het niet verkeerd hebt bedoeld, maar het gaat er niet alleen om hoe jij iets bedoelt, maar ook om hoe iets overkomt bij de ander. Ik hoop dat je dit gewoon eens rustig wilt overdenken.

Mocht je nou niet zeker zijn over plaatsing van een onderwerp, dan is het (zeker in dit soort gevallen) makkelijker om dit even te overleggen met een mod, dan een bericht plaatsen wat als kwetsend zou kunnen worden ervaren.

Timokyana: heel triest, gecondoleerd en veel sterkte voor jullie op de afdeling.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:56

Ik heb eigenlijk niet eens zin om erop in te gaan want ik doe geen vlieg kwaad, maar goed.. voordat ik weer als ''de grote boze wolf'' gezien wordt..

Als ik aangeef dat ik het goed bedoel dan kan je het alsnog slecht opvatten maar dat is dan niet mijn probleem; ik zeg erbij dat ik het niet slecht bedoel dus dan moet je het ook niet zo opvatten: zo bedoel ik het namelijk niet. Dat ligt toch wel aardig voor de hand lijkt mij.. sowieso kan ik me niet zo goed voorstellen dat het slecht overkomt: ik zeg ''met alle respect'' en geef alleen maar aan dat het hier volgensmij niet goed staat. Er zijn de afgelopen tijd grote discussies geweest over wat wel en niet op de nieuwsfora moet staan, vandaar mijn reactie.

Laat even duidelijk zijn dat ik het niet slecht bedoel dus als het nú nog slecht overkomt dan zit de fout niet bij mij, ik heb mijn best gedaan om het nu weer ''goed te praten'' (voor zover ik iets goed moést praten, ik heb imo namelijk niets verkeerd gedaan) dus nu is het volgensmij ook klaar.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:57

Welke betekenis je aan de Knipoog emoticon geeft moet je zelf weten, maar ik bedoelde het in ieder geval niet als grapje en voor zover ik weet gebruikt het grootste deel van bokt het ook niet als grapje. Het was bedoeld als een goedbedoelde knipoog. Ik word er echt doodmoe van.. stomme miscommunicaties hier altijd.. Scheve mond

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:12

Redrumfox schreef:
Als ik aangeef dat ik het goed bedoel dan kan je het alsnog slecht opvatten maar dat is dan niet mijn probleem;

Vind je dat echt? Vind je niet dat je moet proberen rekening te houden met de gevoelens van iemand die net een behoorlijk tragisch verlies heeft geleden?

Ik denk dat je je niet alleen maar moet richten op wat je bedoelde, maar ook om hoe het overkomt. Als ik in de winkel per ongeluk tegen iemand aan bots, dan is dat nooit zo bedoeld. Toch zal ik me verontschuldigen. Mijn actie was niet vervelend bedoeld, maar had helaas wel een vervelend gevolg voor de ander.

(En zelfs als het niet mijn schuld was, dan zou ik nog vaak sorry zeggen, gewoon, omdat je samen in de maatschappij leeft en het niet alleen maar gaat om gelijk hebben en gelijk krijgen, maar soms ook om een beetje rekening houden met elkaar.)

En in reactie op je tweede bericht: inderdaad, juist vanwege de miscommunicaties is het extra belangrijk dat jij als schrijver extra nadenkt over hoe iets overkomt. Zeker bij iemand die verdrietig is na een situatie als deze. Je eigen verantwoordelijkheid houdt niet op bij 'ik bedoelde het goed'.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:43

timokyana, sterkte. Zoiets komt dan toch altijd ineens een stuk dichterbij..

Ach gut

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:10

Jemig, dat is niet niks!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 09:27

Iedereen bedankt voor de warme reacties.
Hij had de gewoon pech dat de 2e keer fataal is geworden. Het had gewoon niet mogen gebeuren, maar helaas....

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:42

Ik leef met je mee Tk. Ik zal hem ook missen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:37

Tk sterkte meis Ach gut

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:01

Sterkte Tk! Ach gut

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:07

jeetje! Sterkte zeg! dit is echt niet normaal
arme P. net zolang gespaard en dan maar aangereden worden en overlijden waar gaat het heen zeg... doorrijdende mensen!

Redrumfox : ik snap wel hoe jij het bedoeld, en zeker omdat ik vaker berichten van je lees.
maar als dit mij overkomen was was het wel verkeerd geschoten. Lachen en dat bedoeld Shadow0 ook te zeggen.
niet alles komt hetzelfde over bij iedereen.
maargoed Lachen je bedoelde het niet zo. en ik hoop dat de TS-er dat zal begrijpen. en anders is een excuus mischien op z'n plek, maar dat laat ik aan jou keus over. Lachen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:40

Jeetje dit is best heftig, ik dacht dat die brommobielen juist voor minder ongelukken ging zorgen in het verkeer, maar met dit bericht begin ik er steeds meer aan te twijfelen. Scheve mond

Ik wil jou en je collega's veel sterkte wensen de komende tijd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:33

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om terug ontopic te gaan. Een manier van reageren is zeker een interessante discussie, maar dit topic is niet de juiste plaats om daarover uitgebreid van mening te wisselen. Daar graag rekening mee houden. Alvast bedankt voor jullie medewerking. Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:45

heel veel sterkte gewenst..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:09

ik wens je heel erg veel sterkte, vind het heel sneu, maar wil toch even wat kwijt, ik weet dat ze tegenwoordig als idioten rijden, maar er staat in t bericht dat de bestuurder van rechts kwam. Zo ben ik ook van mening dat brommobielen ook niet altijd veilig zijnbij ons op het winkelcentrum worden heel vaak mensen aangereden door veel te hard rijdende brommobielen over de stoep, nogmaals gecondoleerd en vat het niet verkeerd op maar alles heeft er toch wel een handje van...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 05:47

Dank jewel voor je reactie.
Deze 'bestuurder van de brommobiel 'reed door het groene stoplicht en de automobilist reed met een snelheid van 80 op en door het rode stoplicht naar alle waarschijnlijkheid met zijn dronken kop!

Ook 3 jaar geleden stak onze ándere bewoner ' keurig het zeebrapad op waar de 1e auto stopte en de tweede auto op de baan erna vol erop reed, helaas.

Beide treffen geen enkele blaam en hebben dus ook niet te hard gereden....