Taakstraf als mestschepper, goede manier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Taakstraf als mestschepper, goede manier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 14:51

Misschien lastige titel, maar dat was ook moeilijk te bedenken..

Ik ben vrijwilliger op een kinderboerderij. In november werd er contact opgenomen met de eigenaar over het bieden van een plek voor taakstraffen. Eigenaar vond het een super idee, scheelde hem aardig wat werk.
Deze jongens en af en toe een kerel Knipoog komen nu al een paar maanden. Eerst begonnen met de ernorme rotzooi op zolder op te ruimen. Daarna ging alles op stal en waren ze makkelijk een halve dag bezig met uitmesten. Eerste keren behoorlijk mokkend en natuurlijk bang om vies te worden, maar na twee keer doen ze het zonder klagen.

Daarnaast hebben ze ook nog de mogelijkheid mee te denken met de veranderingen, af en toe wat bouwen en leren ze meteen de dieren kennen en respecteren. Erg grappig om te zien hoe die stoere jongens weg rennen als de koe zich omdraaid Tong uitsteken

Wat vinden jullie ervan? Is dit een goede manier om de taakstraf uit te zitten/werken, of toch maar tuintjes schoffelen?

Susanne_

Re: Taakstraf als mestschepper, goede manier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:54

Mooie manier ja, leren ze denk ik meer van dan een beetje schoffelen...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:03

Ligt er aan wat ze gedaan hebben.. Kijk bij een 'licht' iets als vernieling ofzo lijkt dit me een mooie oplossing, maar wanneer er zaken zijn gepleegd waar mensen door gedupeerd zijn geraakt (financieel/emotioneel) dat is het domste klusje nog niet stom genoeg...

Maar het idee an sich vind ik goed! Ja

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:21

Super idee! Naar mijn idee, zijn mensen die respect voor dieren in het algemeen hebben, ook de mensen die respect hebben voor mensen. Misschien leren ze er in dat opzicht iets van!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:39

Goed idee! Ik loop stage in een asiel en daar komen ook jongeren via bureau Halt die daar hun taakstraf moeten uitvoeren.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:49

Hangt idd af van datgene wat ze 'geflikt' hebben.. maar opzich vind ik t wel een mooie straf..
Wellicht dat ze door de omgang met dieren ook socialer gaan worden naar mensen toe..

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:51

ik vindt het echt een super oplossing..zo hebben jullie er profijt van en de jongeren leren ook wat écht werk is. ik denk dat ze er compleet anders uit zullen komen.
ze voelen zich deel van iets(in dit geval de kinderboerderij), dat is vaak wat ze missen..
prachtige oplossing..lijkt me in het begin wel moeilijk om de jongeren zo ver te krijgen, maar als ze eenmaal zien wat het oplevert Knipoog

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:54

Wel raar dat iets wat sommige mensen als ontspanning zien (bezig zijn met dieren) het ook als taakstraf kan dienen. Ach wat maakt het uit, jullie zijn geholpen en hun leren er hopenlijk van.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:14

Ze doen vrij weinig met de dieren haar. Buitenzetten van een shet en een lama, meer tegenwoordig niet meer. Daarna stallen uitmesten, opruimen en tegenwoordig zijn ze bezig met een nieuwe schuurdeur. Maar idd, aparte wereld Knipoog