In wat voor wereld leven we toch met zijn allen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minkie

In wat voor wereld leven we toch met zijn allen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 23:18

ik ben het zo zat al die verschrikkelijk idiote dingen die mensen allemaal doen.

zoals van de week met die gaten in het bos en dan een steen met ijzeren punten er in. is toch te idioot voor woorden!! wat als er een kind in valt. Verdrietig

vandaag las ik weer een verhaal dat iemand een schaap door de midden heeft gesneden! wat bezielt zo iemand dan toch.
ik snap dat echt niet. hoe kun je nou zulke dingen verzinnen. echt, dat mensen gewoon nadenken en dan maar een gat gaan spitten en dat iemand op een schaap afloopt en denk: "hmm das een leuk schaap, laat ik die maar door de midden snijden".

nou zo zijn er natuurlijk nog honderden verschillende dingen gebeurt in NL.
moest dit even kwijt en vroeg mij af of jullie niet van die momenten hebben dat je denk: in wat voor wereld leef ik toch?

milo

Re: In wat voor wereld leven we toch met zijn allen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:24

sja. de prestatiedruk en individualistische maatschappij maken het er niet beter op.
helaas lopen er veel zieke geesten rond.

gisteren liep ik met mijn pony langs de weg, begin donker te worden. pick up truck met twee personen erin reed langs en stopte toen. mijn binnenste zei mij dat het niet goed zat, dus ik pakte mijn telefoon en begon ermee te spelen. ( joehoe!!! ik heb een telefoon in mijn handen!!!!!)
toen reed hij weer verder.
ben al twe x achterna gezeten door mannen in het bos. fruitcakes.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:10

We leven in een wereld waar je ongestraft je baby van 2 maanden dood kan schudden, waar je 'als je ff niet oplet' een mes in je donder krijgt, omdat het stoer is. Waar je dieren in de frituurpan gooit, of je eigen kinderen vermoord.......

De gruwelijke daden die mensen plegen, zijn walgelijk, evens de lage straffen die erop worden gelegt......

BLEGH !! Boos!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:14

Jmc schreef:
We leven in een wereld waar je ongestraft je baby van 2 maanden dood kan schudden, waar je 'als je ff niet oplet' een mes in je donder krijgt, omdat het stoer is. Waar je dieren in de frituurpan gooit, of je eigen kinderen vermoord.......

De gruwelijke daden die mensen plegen, zijn walgelijk, evens de lage straffen die erop worden gelegt......

BLEGH !! Boos!

zeker die lage straffen dan ook. dat is toch belachelijk??? Boos!

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:03

xxxmarexxx schreef:
Jmc schreef:

BLEGH !! Boos!

zeker die lage straffen dan ook. dat is toch belachelijk??? Boos!

Begin me af en toe toch af te vragen wat nou erger is......

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 13:50

idd je kan hier gewoon alles flikken want je komt er toch makkelijk mee weg. de hoogste straf hier in Nl is volgens mij 18 jaar. nou en als het even meezit dan kom je eerder vrij door goed gedrag!

oja en dan nog die tbs'ers die even voor de lol een bootreisje gaan maken 2 jaar geleden! helemaal te gek voor worden.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:07

En dan nog maar niet te spreken over die gestoorde verpleegster Lucia de B......

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:14

Die waarschijnlijk onschuldig is...

Ik ben het met jullie eens dat de maatschappij aardig aan het afglijden is ondanks Harry Potter met zijn normen en waarden gezwets. Alleen om nu loze kreten te plaatsen is ook niks...

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:23

Nog een verschrikkelijk voorbeeld,waar echt mijn maag van omdraait en mijn hart bloedt:(was gisteren op het nieuws,vandaag in de krant)kindje van twee jaar oud,doodgehongerd door zijn eigen moeder,manneke woog amper 6 kilo(ter vergelijking:mijn kindjes wogen dat toen ze ongeveer 3 maanden oud waren) en had niet een grammetje vet op zijn lijfje,zo in en intriest.Geweldig excuus van moeder:kindje was niet gewenst.Arm,arm mannetje,ik vind het zo erg he,kleine kindjes,dieren,vol vertrouwen.Gewoon je eigen kindje uithongeren,zelf wel goed eten en dan zo'n kleintje op de achtergrond wat huilt van de honger.Het is maar goed dat ik de mama niet ken,had ik vast en zeker ook achter de tralies gezeten,verschrikkelijk,wat een stel idioten heb je toch....Ik weet zeker dat er genoeg liefhebbende mensen waren geweest om zo'n kindje in huis en hart op te nemen Huilen Huilen Huilen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:10

Door de steeds sneller wordende communicatie en zo hebben we twee effecten:

1) Alle onzin die men op de wereldbol doet, komt direct op ons bord. Ook omdat het zo gemakkelijk is het vast te leggen en wereldkundig te maken.

2) Sommige mensen zijn nu eenmaal wild op publiciteit, dus die hopen dat ze in het nieuws komen. Dat wordt vaak snel gehonoreerd.

Verder zijn er op de wereld altijd verknipte mensen geweest. Sommige "ongelukkige" mensen doen nou eenmaal vreemde dingen. Of het helpt een zwaardere straf op te leggen weet ik niet (kijk maar eens naar de USA).

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 16:09

joostvangestel schreef:
Verder zijn er op de wereld altijd verknipte mensen geweest. Sommige "ongelukkige" mensen doen nou eenmaal vreemde dingen. Of het helpt een zwaardere straf op te leggen weet ik niet (kijk maar eens naar de USA).

ja dat weet ik, maar ik heb het gevoel dat het wel steeds erger wordt. ben nu 21 en 5 jaar geleden hoorde ik minder van zulke "idiote" verhalen dan nu.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:45

tyleysmiley schreef:
Nog een verschrikkelijk voorbeeld,waar echt mijn maag van omdraait en mijn hart bloedt:(was gisteren op het nieuws,vandaag in de krant)kindje van twee jaar oud,doodgehongerd door zijn eigen moeder,manneke woog amper 6 kilo(ter vergelijking:mijn kindjes wogen dat toen ze ongeveer 3 maanden oud waren) en had niet een grammetje vet op zijn lijfje,zo in en intriest.Geweldig excuus van moeder:kindje was niet gewenst.Arm,arm mannetje,ik vind het zo erg he,kleine kindjes,dieren,vol vertrouwen.Gewoon je eigen kindje uithongeren,zelf wel goed eten en dan zo'n kleintje op de achtergrond wat huilt van de honger.Het is maar goed dat ik de mama niet ken,had ik vast en zeker ook achter de tralies gezeten,verschrikkelijk,wat een stel idioten heb je toch....Ik weet zeker dat er genoeg liefhebbende mensen waren geweest om zo'n kindje in huis en hart op te nemen Huilen Huilen Huilen

Ik had er niets over gehoord maar tjee arm klein manneke, ik had hem met veel liefde opgenomen in ons gezin, ongelovelijk waar mensen toe in staat zijn.
Ik lees geen kranten meer en kijk bijna nooit meer naar het nieuws, kan er gewoon niet meer tegen, deze wereld is verdoemd bah

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:47

Zoals Joost al aangeeft, misstanden zijn van alle tijden.
Echter door het snelle nieuws, tv, internet, telefoon, kranten worden we er meer mee geconfronteerd.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:59

ik ben het ook helemaal zat.
gisteren stond ik op mijn balkon en er waren 5 jongeren bezig om te proberen een jong eendje van 2 a 3 dagen oud te vangen.
het arme beest was helemaal in paniek.
omdat ik het balkon op liep en mijn buurvrouw aan de overkant er ook al heen liep hielde ze er mee op.
maar ze moesten nog wel even roepen wat moet je nou Bit.h
en achterlijk schreeuwen.
deze 'kinderen'waren tussen de 15 en 17.
2 jaar geleden vond ik 3 jonge eendjes in een broodzak dichtgeknoopt in het water.
2 verdronken 1 in shock.
laat die beesjes gewoon met rust en geef niet zo een grote smoel gelijk Boos!

dit is een klein iets vergeleken met wat jullie vertelden maar ik heb zoveel van deze voorbeelden ik word er niet goed van!!
Laatst bijgewerkt door latnahc2 op 14-04-08 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 08:01

Kijk, het is goed fout in de wereld, maar feit blijft dat je andere mensen niet kan veranderen.
De enige persoon die je wel kan veranderen ben je zelf. Als we allemaal afspreken dit soort dingen niet te doen, een beetje het idee, verbeter de wereld begin bij jezelf, dan zijn we al goed bezig.
Er zullen altijd zieke geesten zijn, al die media aandacht die er dan nog eens naar uit gaat is volgens mij ook niet bevordelijk, en straffen ?? In de gevangenis leren ze alleen nog meer streken, misschien moet het straf systeem wel anders?

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 08:16

minkie schreef:
de hoogste straf hier in Nl is volgens mij 18 jaar.

Nope, de langste straf is levenslang, en ja, dat is dus echt levenslang. De hoogste tijdelijke straf is 30 jaar en daarna 18 jaar.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2005/7/25/250705levenslang.html

Ik denk eigenlijk dat het feit dat alle informatie nu zo snel beschikbaar is ook in het nadeel werkt. Mensen worden op ideeen gebracht die ze anders misschien zelf niet verzonnen zouden hebben en bovendien vinden sommige mensen het gewoon geweldig als iets wat zij doen in het nieuws komt. Negatieve aandacht is ook aandacht.
Jaren terug is er in Duitsland een periode geweest dat er vrij veel met stenen naar auto's werd gegooid, net zoals nu regelmatig in Nederland gebeurd. Toen men ophield om er in de media aandacht aan te schenken, kwam het stenengooien ook ineens minder vaak voor. De 'lol' was eraf omdat het toch niet meer in het nieuws kwam.

Die 13-jarige die pas geleden gepakt is voor stenengooien vanaf een viaduct mogen ze van mij trouwens ook gewoon aanklachen voor poging tot moord. Ik geloof gewoon niet meer dat er nog mensen zijn in Nederland die niet weten wat de gevolgen zijn zo'n actie.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:57

Ik ben dat ook behoorlijk zat!
En de meeste gekken lopen nog vrij rond ook of ze zijn nog lang niet goed gestrafd!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:01

Alles is zo duur dat 2 ouders moeten werken,van de opvoeding komt niks terecht.Wat denk je dat er gebeurd als mijn dochter een steen zou gooien? Boetes gaan om hoog omdat er gratis school boeken komen,pfff laten ze het geld beter besteden.Op voed kampen of zo niet dat softe gedoe.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:05

Inderdaad!

@TS: met dat schaap had ik ook gelezen, dat was toch een lammetje? Dat was echt gruwelijK!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 18:14

@ linda, ja kan ook best een lammetje zijn geweest. ik hoorde het van mijn vriend.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:43

Ik heb het over onderstaand bericht:

ZOETERMEER - Een dierenbeul heeft in Zoetermeer op gruwelijke wijze een lammetje afgeslacht. Het vier weken oude beest werd in de nacht van donderdag op vrijdag uit zijn stal gehaald, gewurgd en daarna in twee stukken gesneden.

De dader hing de ingewanden aan een routebordje. De betonnen voet van het bord diende als hakblok.

Het was de derde keer dat de gemeentelijke schaapskooi in recreatiegebied Noord Aa bezoek kreeg van een dierenbeul. In 2006 werd een paar dagen oudammetje doodgeslagen tegen een paal en opgehangen aan de ruif. Vorig jaar stak een onbekende een vier maanden oud lam in brand. Het beest overleefde de aanslag ternauwernood, maar heeft nog altijd een grote brandplek op zijn rug.
Gemeentelijk faunabeheerder Martin Hoogkamer is kapot van de moord op het lammetje. ,,Het was er één van een drieling. Zij waren de eerste lammetjes van dit jaar. Er is echt een zieke geest bezig geweest.’’ Hoogkamer voelt er desondanks niets voor de open stal, die in een afgelegen gebied staat, te beveiligen. ,,Je zet schapen toch niet achter de tralies?''

De politie gaat er vanuit dat alle mishandelingen het werk zijn van één dader, maar realiseert zich dat het lastig wordt de beul te pakken.

Heb het van de Anti dierenleed Hyves.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 19:49

ja zal de selde zijn geweest. maar wat er allemaal nog meer was gebeurt wist ik niet. zoals die ingewanden. echt te smerig voor woorden.
ik snap zulke dingen niet he, hoe kan iemand zoiets nou doen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:21

Ja, echt gruwelijk!
Dat soort lui mogen van mij echt de doodstraf krijgen Boos!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:52

Idd waarom doe je zo iets? Zal toch niet alleen maar verveling of slechte opvoeding zijn Verward

Doodstraf zijn ze niet waard, linda. Ze moeten wel lijden hoor Clown Liefste nog zo lang mogelijk Knipoog.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 22:30

vind ook niet dat ze de doodstraf moeten krijgen. dan komen mensen er veel te makkelijk mee af!
aan de ene kant heb ik wel zo iets van nou dan hoeven wij met zijn allen niet de gevangenis straf te betalen. dan is de maatschappij verlost van zulke gekken.
toch ben ik niet echt voor de doodstraf, helemaal niet nadat ik the green mile heb gezien...