ziekmakende bactierien komen deze kant op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

ziekmakende bactierien komen deze kant op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 12:06

bron: www.nu.nl
Citaat:
Ziekmakende insecten onderweg naar Nederland

AMSTERDAM - De kans dat het voor mensen dodelijke Westnijlvirus in Nederland neerstrijkt wordt steeds groter. Vanwege het warmere klimaat trekken ziekmakende tropische insecten richting Europa.

Dat meldt De Telegraaf vrijdag. De krant baseert deze theorie op onderzoek van het nationaal instituut voor dierziekten CIDC, dat aangesloten is bij de Universiteit van Wageningen.

Westnijl is een ziekte die gedragen wordt door vogels. De muggen die de besmette vogel prikken, kunnen het vervolgens overbrengen op mensen en paarden. Wat volgt is een hersenvliesontsteking, die fataal kan zijn.

Volgens de ochtendkrant is er nog geen vaccin tegen het Westnijlvirus, dat in de VS al jaren slachtoffers maakt.

Het was te verwachten met die klimaatsveranderingen. Volgens mij heeft er nog niet zo heel lang geleden een artikel over dierziekte in de hoefslag gestaan waarin ze ook vertelde dat de kans dat deze insecten naar europa ( Nederland komt) zeer groot was.

LiNdA1986

Re: ziekmakende bactierien komen deze kant op

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:46

Ik maak me hier ook al lange tijd een beetje druk om. Daarom had ik nog graag gewild dat we 2 weken een flinke vorstperiode zouden hebben, dan hadden de meeste insecten wel dood geweest, maar dat is nu ook niet het geval.

Ik hoop dat ze dan maar snel een vaccin uitvinden!

En inderdaad is dit te verwachten met een warmer klimaat.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 02:53

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 03:14

ik vind het doodeng

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 05:11

Uhmmm....ik ent mijn paard al jaren voor West-Nile, dus neem aan dat er een vaccin is??? Weet niet wat de DA anders in mn paard heeft lopen spuiten Haha!

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:53

ooooh nee straks gaan we allemaal dood!!! hahha
kom op mensen, dit is toch gewoon bangmakerij en anders heeft de regering heud wel een vaccin!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:36

Het probleem is meestal niet zozeer een vaccin ontwikkelen, maar ervoor zorgen dat er ook daadwerkelijk genoeg van is om 16 miljoen Nederlanders mee te vaccineren indien nodig.

Aan de ene kant is dit natuurlijk doodeng inderdaad, maar aan de andere kant... Het was te verwachten en om het even héél cru te zeggen: we doen het ook zelf met z'n allen qua klimaatverandering. Maar da's weer een andere discussie.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:42

zou het hierom zijn, dat de regering het paspoort bij paarden ineens heeft verplicht?
ik wil niet doom denken, maar als een paard besmet is, is dat paard dan ook een infectiehaard?
worden de muggen die dat paard dan prikken dus ook weer besmet?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:00

malie schreef:
kom op mensen, dit is toch gewoon bangmakerij en anders heeft de regering heud wel een vaccin!

de regering kan wel vaccins achter de hand hebben maar voor hoelang zou dat vaccin werken ik dacht immers namelijk dat een virus zich kan veranderen. En ik denk niet dat de regering zomaar er 16 miljoen in gaat slaan het kost immers wel geld. een vaccin is de zon niet.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 05:12

Zoals ik al zei... mijn paarden worden al jaren gevaccineerd tegen West-Nile, dus ik zou me dr niet te druk om maken. Dr is echt wel een vaccin.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:56

Ik zag het op TV van de week. Enge gedachte hoor dat die beesten lekker hier heen komen. Het is ook echt bagger dat we geen ouderwetse winters meer hebben... vroeger (in mijn kleine kindertijd dan, 10 jaar terug Tong uitsteken) altijd lekker wekenlang schaatsen op het meertje, nu lag er geen laagje. Die stomme insecten hebben dus weer lekker overleefd.
Lang leve de milieuvervuiling No Cheer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:52

Hier hebben ze toch écht geschaatsd deze winter. Het heeft ook flink gevroren. Overigens vind ik het echt overdreven worden. Kom op ,vorig jaar zou de afrikaanse paardenpest/griep hier ook naartoe komen? En dan ook niet te vergeten die superstorm. Ik geloof het nieuws niet helemaal meer hoor.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:53

Misschien is het een goed idee als we allemaal naar de Noordpool gaan verhuizen Clown

Neehoor grapje, maar als het echt zo is: Kom maar op met die pillen en die prikken Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 00:28

malie schreef:

ik dacht t zelfde, laten we allemaal hysterisch door elkaar rennen want straks is heel nederland uitgeroeid waarvan ik als eerste, muggen vinden mn bloed zo lekker Vingers aflikken .

Eerst zien dan geloven, ik wacht namelijk nog op de giftige spinnen die hier gaan leven, vele sneeuwstormen, en 1 of andere dodelijke griep,oh en niet te vergeten de zware windstormen Clown ik ga dit er wel bij zetten op mijn wachtlijst.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 01:02

Libera schreef:
Zoals ik al zei... mijn paarden worden al jaren gevaccineerd tegen West-Nile, dus ik zou me dr niet te druk om maken. Dr is echt wel een vaccin.

Ben in februari nog bij iemand in Gambia (Noord Afrika) geweest van wie er meerdere paarden zijn doodgaan.
De paarden waren geent en toch hebben ze het virus gekregen.

Moet wel zeggen dat ik denk dat het virus nog niet zo snel in Europa komt.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:35

malie schreef:

E zijn genoeg dreigingen voor de mensheid waar de overheid ons niets over verteld, en jij denkt dat ze zo'n 16 miljoen vaccins gaan inslaan ? Ik denk het niet.... Maar goed dat is weer een hele andere discussie.

Ik geloof wel dat het er uiteindelijk van komt, maar dit jaar lijkt me vrij snel. Tussen de 5-10 jaar lijkt me redelijker.