Voorzitter moskee noemt 10 jarigen 'ongelovige honden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Voorzitter moskee noemt 10 jarigen 'ongelovige honden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 16:37

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3737 ... tml?p=14,1

ik kon het bijna niet geloven,onvoorstelbaar dit!
die kids waren op een schooluitje naar een moskee(wat ik op zich een goed initiatief vind,alleen jammer dat het andersom niet gebeurd)
en dat krijg je naar je hoofd geslingerd dat je een ongelovige hond bent......... Koe

ik vraag me af waarom deze voorzitter die kinderen zo genoemd heeft...........raar,want volgens het bericht is de school al vaker in dezelfde moskee geweest onder het mom van cultureel uitje.

sarabande

Re: Voorzitter moskee noemt 10 jarigen 'ongelovige honden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:51

De toon waarop je dit brengt is ongeveer van hetzelfde allooi als de verwerpelijke reactie van die voorzitter.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 16:53

nouja waar slaat dat nou op,het is toch ook raar?

ik vind het initiatief goed,en dan krijgen die kids dit te horen.
de school is er al vaker geweest,alleen nu was er ineens een probleem(al weet ik natuurlijk niet waarom)

maar ik zie niet in waarom jij mij hier nu beledigd

maargoed dit soort reacties waren te verwachten,meteen word er geroepen discriminatie of dat ik het op een rare toon breng,terwijl dat helemaal niet zo is.

je mag hier ook niets meer zeggen,want mensen staan gelijk op de achterste benen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:06

Ik ben het met je eens dat wat er gezegd is in die moskee niet kan en dat het een zaak van de moslimgemeenschap is om aan dit soort excessen een eind te maken.
Maar de kids hadden een uitje klinkt niet lekker en het is niet helemaal zoals het is.
Het is een gemengde school die kennis nemen van elkaars achtergrond en leefwereld.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 17:07

nou dat vind ik ook een goed initiatief hoor,dat ze naar de moskee gingen,ik bedoelde er ook echt niets mee,
ik vind het gewoon raar dat zoiets gebeurd,terwijl de school al vaker langs is geweest.
okee lekker is idd overdreven

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:14

Nou, dat gaat echt weer nergens over. Volwassen ook van die voorzitter, zo tekeer gaan tegen een stelletje kinderen uit groep 7.

Het bezoek aan die moskee heeft nu vast een goede indruk op die kids achtergelaten.[/sarc]

@ Sarabande: tsjonge zeg, waar kun je over vallen? Volgens mij gebruikt de TS gewoon de term schooluitje omdat het bezoek aan de moskee door de Telegraaf ook zo genoemd wordt. Slapen

Ik denk ook dat de leerlingen dit gewoon aangeboden kregen als schooluitje en dat de juf of meester echt niet zei 'Zo, dan gaan we nu even gezellig kennis nemen van elkaars achtergrond en leefwereld.' Rolleyes

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:13

rider schreef:
@ Sarabande: tsjonge zeg, waar kun je over vallen? Volgens mij gebruikt de TS gewoon de term schooluitje omdat het bezoek aan de moskee door de Telegraaf ook zo genoemd wordt. Slapen

Ik denk ook dat de leerlingen dit gewoon aangeboden kregen als schooluitje en dat de juf of meester echt niet zei 'Zo, dan gaan we nu even gezellig kennis nemen van elkaars achtergrond en leefwereld.' Rolleyes

Dat is juist het is de Telegraaf

En ik denk dus wel dat de schoolleiding die insteek aan de leerlingen probeerde over te brengen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 18:37

ik denk dat het best goed is om leerlingen van verschillende achtergronden elkaars geloof te laten leren kennen.
ik neem aan dat de school dan ook wel naar andere 'huizen van god' gaat zoals een kerk of synagoge,als de insteek werkelijk is dat de kinderen van elkaars achtergrond moeten gaan leren.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:00

sarabande schreef:
Dat is juist het is de Telegraaf

En ik denk dus wel dat de schoolleiding die insteek aan de leerlingen probeerde over te brengen.

Vast wel. En de kinderen denken: yay, een schooluitje, vanmiddag geen les! Haha!

Maar goed, het initiatief is wel goed, op zich, al zie ik er zelf niet zo het nut van in. Ben vroegah zelf tijdens mijn basischooltijd ook meesgesleurt op zo'n gebedshuizen tour, vond er toen al niets aan. Enige verschil was dat de kids in mijn klas door een Katholieke dominee verteld werd dat we zouden branden in de hel omdat we niet in God geloofden. Clown
Bij ons was de moskee trouwens wel het hoogepunt toen, want daar kregen we een kopje warme chocolademelk en een sprits!

Dit om maar weer aan te geven hoe erg kinderen van die leeftijd zich interesseren in andermans geloof. Vork

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 01:11

Je hebt de koffie en de sprits onthouden, das toch mooi Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 05:57

Tja, het is altijd moeilijk oordelen als je er niet bij bent geweest, maar volgens de moskee is het een misverstand.
Bron: www.nos.nl
lees voor
04:21 09 April 2008
Moskee neemt afstand van uitspraak
De voorzitter van de El Mouahidine- moskee in Amsterdam-Osdorp ontkent dat hij ongelovigen heeft vergeleken met honden. Ook neemt hij ten stelligste afstand van dergelijke uitspraken. Dat is de uitkomst van een gesprek tussen de voorzitter en stadsdeel Osdorp.

Het stadsdeel wilde opheldering van het moskeebestuur over een bezoek van leerlingen van basisschool De Horizon. De voorzitter zou tijdens dat bezoek ongelovigen honden hebben genoemd.

Volgens de voorzitter is er sprake van een misverstand. Hij wilde alleen maar uitleggen dat er extremisten zijn die er zo over denken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 06:30

mmmmja oke,ik vind het maar vaag...........
maar ik hoop dan maar dat het echt zo gegaan is.

wat zeggen de begeleiders van het uitje daarop?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:08

ze komen er niet heen om te geloven of wel dan?
ik vind dat je dat niet kunt maken. zomaar even 'gezellig'naar de moskee. je komt daar met een doel. niet met 10 jarige die hun mond niet kunnen houden, overal aanzitten, en niet met een geloof zijn opgevoed. ( lees, je bent wel gedoopt, en hebt communie gedaan, maar je komt verder nooit in de kerk) ongelovige honden gaat wel erg ver, maar als hij het subtieler had gezegd was het nog steeds de waarheid. want hoeveel kinderen worden er nog opgevoed met de kerk?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:17

Jolandaa_ schreef:
ze komen er niet heen om te geloven of wel dan?
ik vind dat je dat niet kunt maken. zomaar even 'gezellig'naar de moskee. je komt daar met een doel. niet met 10 jarige die hun mond niet kunnen houden, overal aanzitten, en niet met een geloof zijn opgevoed. ( lees, je bent wel gedoopt, en hebt communie gedaan, maar je komt verder nooit in de kerk) ongelovige honden gaat wel erg ver, maar als hij het subtieler had gezegd was het nog steeds de waarheid. want hoeveel kinderen worden er nog opgevoed met de kerk?

De man speekt vrij gebrekkig Nederlands, bedoelde heel wat anders. Een moeder die mee was heeft het direkt naar de pers gemaild en de Telegraaf plaatst het lekker rellerig als waarheid Slapen Dromen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 20:06

nouja we waren er niet bij,en kunnen dus niet met zekerheid zeggen of het zo was.

ik wilde hier geen rel mee uitlokken hoor!sorry

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 01:07

Nee joh dat geloof ik best, je plaatste alleen wat in de Telegraaf stond en ik heb toen ik het ergens las ook mijn wenkbrauwen even opgehaald.
Vond het binnen al de commotie die Geert en Rita al oproepen geen handige aktie.
Maar het blijkt dus een storm in een glas water te zijn Knipoog die door de pers helaas opgeblazen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 06:03

Was je er bij sarabande? Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 06:41

nouja dat weten we dus geen van allen,hoe het precies gegaan is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:17

Tjongejonge, wat een lekkere onzin weer. Het is gewoon overduidelijk dat de voorzitter graag wat leden wilde werven voor zijn geloof. Stel je voor: een hond is toch een erg intelligent dier, je zou het als een compliment kunnen zien Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 10:57

hahaha ja dat is ook zo!
sommige mensen kunnen nog wat van honden leren Knipoog