'Vermoorde' Belgische duikt op in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

'Vermoorde' Belgische duikt op in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 14:19

bron: http://www.nu.nl/news/1516653/122/%27Ve ... rland.html

Citaat:
De Belgische politie heeft anderhalf jaar een bakker in Aalst verdacht van moord op zijn vrouw, terwijl de vrouw gewoon in Nederland leefde.

De 50-jarige Anny Ritzen was na een ruzie weggelopen bij haar man. Ze liet sindsdien niets meer van zich horen. Ze bouwde een nieuw leven op in Nederland. Een nieuwe vriendin googelde echter haar naam, ontdekte haar Belgische verleden en belde de politie.

Diepvriezers

De bakker Marc Baillius is ondertussen geruïneerd. De politie had zijn bakkerij binnenstebuiten gekeerd op zoek naar een lijk. Ook de ovens en diepvriezers heeft zij onderzocht. Baillius' klanten bleven weg, hij ging failliet en moest zijn huis verkopen voor een spotprijs.

"Nee, ik wil mijn vrouw niet meer terugzien", zegt de bakker dinsdag in Vlaamse media. "Ze stal twaalf jaar van mijn leven en al mijn spaargeld. Ik heb een klacht ingediend omdat ik daar minstens een deel van terug wil."

jeetje! wat erg zeg! je zal maar zomaar van moord worden beschuldigd op je eigen vrouw, die niet eens dood is!

Biepje

Re: 'Vermoorde' Belgische duikt op in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:07

Ik neem aan dat die vrouw ook niet zomaar is weggegaan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:11

na een ruzie staat er. maar ik neem aan dat ze wel weet dat men er van uit ging dat ze vermoord was... als een vriendin dat op internet kon vinden kon zij het ook...
en haar hele familie wist schijnbaar ook niet dat ze in nl zat?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:13

vind het ronduit schandalig!!! ben benieuwd of de belgische politie ook nog wat gaat doen om die arme man weer een beetje te helpen. En idd ik zou der ook aanklagen, zijn hele leven is naar de kl*ten. ruzie of geen ruzie je gaat niet weg en al laat je hele familie niet in de waan dat je dood bent.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:16

zo denk ik er dus ook over... tuurlijk weten wij niet haar ware redenen om dit te doen, maar zoals nu bekend is vind ik haar heeeeeeeeeeel erg fout zitten...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:16

Nou zeg, ongelooflijk, al je familie en vrienden in de waan laten dat je dood bent...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:53

Ja, inderdaad, dan kijk je wel raar op als ze toch nog blijkt te leven!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:04

Wows, vaag Nors opkijken . Da's toch ook erg zeg, word je gewoon van moord verdacht terwijl je zelf wéét dat je niks hebt gedaan, en dan blijkt ze toch ineens op te duiken. Echt heel bizar...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:13

Dat is sterk. Deze bakker moet ons nog een behoorlijk bedrag betalen voor een nieuwe oven welke wij geleverd hebben. Kort na levering ging de bakker inderdaad failliet en het dossier ligt al geruime tijd bij de advocaat.
Vreselijk dat je zoiets moet overkomen. Deze man zit diep in de schulden, als ik alleen al kijk naar wat hij ons nog moet betalen… .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:15

Sneu zeg! Hopelijk krijgt hij er nog wat geld uit...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:22

jemig, het zal je maar overkomen.
ik vindt dat de vrouw aansprakelijk is voor ALLE onkosten die de man heeft gehad. alle schulden, het verlies op zijn woonhuis en nog extra. hij moet nu ook een nieuw leven opbouwen, is compleet geruineerd.
wat vreselijk voor deze man, hij is echt 12 jaar van zijn leven kwijt. ik hoop dat zijn dorp (als hij er nog woont) hem nu normaal aan kijkt en hem helpt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:21

Zo, ik vraag me af in hoeverre de Belgische justitie hierin vruiuit gaat. Toegegeven, de vrouw is zomaar met de noorderzon vertrokken, maar het is niet direkt haar schuld dat hij beschuldigd werd van moord. Dat heeft iemand anders gedaan. De Belgische justitie heeft hem te gronde gericht door de hele santemekraam overhoop te halen.

Dus: de schadevergoeding zal mijns inziens eerder betaald moeten worden door de Belgische staat. Dat is maar beter ook, want die zal meer geld hebben dan zijn vrouw Knipoog

PS: dat 12 jaar "stelen" is wel interessant, aangezien ze pas 1,5 jaar weg was. Die eerste 10,5 jaar waren ze "gewoon" getrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:33

Ik vraag me af of die vrouw heeft geweten wat de impact was van haar actie. Als ze dit moedwillig heeft laten gebeuren is het zacht gezegd niet zo netjes van haar. Mag die man blij wezen dat hij van haar af is.. Wat ik me afvraag is of ze technisch gezien gescheiden of nog getrouwd zijn. In dat geval kan het zo zijn dat de schulden bij zowel man als vrouw komen te liggen, of vergis ik me nu?

joostvangestel schreef:
PS: dat 12 jaar "stelen" is wel interessant, aangezien ze pas 1,5 jaar weg was. Die eerste 10,5 jaar waren ze "gewoon" getrouwd.

De 12 jaar zal ongetwijfeld slaan het oprichten en uitbouwen van zijn bakkerij. 12 jaar levenswerk door het putje doordat hij verdacht werd van moord..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 10:37

dat zou goed kunnen.

ik vraag me af of die vrouw niet kon weten wat ze aanrichtte. als je ergens verdwijnd om welke reden dan ook, dan probeer je er toch achter te komen hoe mensen op je verdwijning reageren? en dat kan heel makkelijk met internet gok ik, want er heeft vast wel eens iets in de krant gestaan...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:20

Ondertussen weet ik uit betrouwbare bron dat deze vrouw ook niet bijster slim was om het voorzichtig uit te drukken.
Dus die heeft echt niet geweten wat ze hiermee aanrichtte... .

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:56

wel jammer voor hem dat hij alles heeft moeten verkopen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:16

zwelgje wel of niet veel verstand. als je ook maar een klein beetje verstand hebt dan vertrek je niet met de noorderzon en laat je de hele wereld in de waan dat je dood bent. Ongetwijfeld dat die vrouw wel wat mee gekregen moet hebben omtrent het gebeuren van haar (ex) man.

als ze wettelijk nog getrouwd zijn dan liggen de schulden zowel bij de man als de vrouw.

wat betreft de politie die is natuurlijk net zo fout geweest en heeft net zo goed schuld in de ruinatie van de arme man. Maar ja die vrouw heeft immers iedereen in de waan gelaten dat ze dood was.