20-jarige bijna uit bejaardentehuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

20-jarige bijna uit bejaardentehuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:13

http://www.destentor.nl/regio/flevoland ... urhuis.ece

Citaat:
Twintiger tussen de ouderen kan bijna terug naar huurhuis
door Inge Blankvoort. dinsdag 08 april 2008

DRONTEN - Eindelijk kan Agnes haar Drontense woning weer in. Sinds gisteren ligt er een oprijplaat bij haar huis waar de twintiger met haar rolstoel overheen kan.

Agnes woont nu bijna vier maanden tussen de ouderen in woonzorgcentrum De Regenboog. Ze wacht al die tijd al op aanpassing van haar huurhuis waar ze zelfstandig wil wonen. Zij heeft spierdistrofie en -dystonie in haar rechterarm en beide voeten en kan door die handicap niet uit de voeten in een woning zonder aanpassingen.

In de voorgenomen aanpassing lijkt nu eindelijk schot te komen. "Het schijnt dat de gemeente alles definitief heeft goedgekeurd. Heel leuk, ik kreeg dat via via te horen", aldus Agnes.

Gisteren kwam de rijplaat waarmee ze haar huis in kan, een andere keuken is besteld, evenals allerlei materialen voor de verbouwing die huiseigenaar Oost-Flevoland Woondiensten uitvoert op kosten van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.

Agnes gaat er van uit dat ook de rolstoelen snel geleverd worden. Tot het moment dat alles klaar is, blijft ze wonen in de Regenboog, tussen de ouderen. "Ik word er wel een beetje moe van", zegt ze. "Ik red me wel hoor, ik ben veel weg. En daarin verschilt het hier niet met als ik thuis zou zijn." Hoe lang ze nog in De Regenboog moet wonen, weet ze niet. "Het kan me niet snel genoeg gaan. Ik ga liever vandaag dan morgen naar huis."

jaja, that`s me ;)
[LZP] 20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis

MariekeVol

Re: 20-jarige bijna uit bejaardentehuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:40

Aah goed nieuws! Haha!
Hoop dat je binnenkort erin kan! Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 14:51

ik ook! kan niet wachten! vanochtend nog weer lang gemeente geweest omdat er toch een aantal dingen niet goed gingen. gelukkig werkte ze mee en gaat ze het gelijk regelen Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:53

Super dat je weer lekker naar huis kan! Er gaat niks boven je eigen plekje. Vraag je je toch bijna af waarom het allemaal zo lang heeft moeten duren Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:55

Nou hopelijk ben je snel weer thuis, Agnes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:56

Goed dat je er bijna in kan!!
Helaas klinken de stommiteiten en dat het zooooooooo lang duurt heel erg bekend.
Ik heb altijd gezegd, ze moeten die mensen die dat papierwerk zitten te doen, maar eens in een rolstoel zetten een tijdje met alle beperkingen......Gaat het vast veel sneller.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:00

tsja, helaas weet je het pas wat het is als je er zelf mee te maken krijgt en afhankelijk van ze bent...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:48

Daarom zeg ik al jaren, als ze dat eens zelf gaan beseffen.......

Ik ben ooit eens heel boos geweest over een rolstoel van mijn broertje. Ik heb toen letterlijk tegen iemand gezegd die erover ging, zal ik jouw benen even uitschakelen, kijken hoe jij je redt zonder hulpmiddelen..........

Weet je hoelang mijn ouders in een moderne en groeiende stad als Almere moesten wachten op dingen. En nog erger, geen aanpassingen konden maken in hun (koop)huis. En heel lang moesten wachten op een aangepaste huurwoning. Al die tijd is mijn broertje naar boven gedragen, soms meerdere keren op een dag........

En niet alleen Almere, het is belachelijk dat het in Nederland nog steeds zo is voor gehandicapten.......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:50

superpony schreef:
En niet alleen Almere, het is belachelijk dat het in Nederland nog steeds zo is voor gehandicapten.......

Als je het nu al erg vindt, houd je dan maar vast voor de toekomst... want de huidige regering heeft niet echt veel goeds voor voor mensen met een handicap.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:51

Nou, ik hoop ook voor je dat je snel wegbent daar!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:55

Wendy, mijn broer is al 30 jaar zwaar gehandicapt en er is op alles al bezuinigd en het is al die jaren al alleen maar slechter geworden, dus dat weten we al. Maar van mij mogen ze lekker op andere dingen of mensen gaan korten. ( sorry)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:57

superpony schreef:
Wendy, mijn broer is al 30 jaar zwaar gehandicapt en er is op alles al bezuinigd en het is al die jaren al alleen maar slechter geworden, dus dat weten we al. Maar van mij mogen ze lekker op andere dingen of mensen gaan korten. ( sorry)

Mee eens hoor.
Precies wat ik ook bedoel. Het wordt alleen maar slechter en minder en daar lijkt voorlopig nog geen eind aan te komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:12

Sorry voor ts

Maar vroeger had een dagverblijf leuke, enthousiaste mensen werken.
Alle therapie vormen waren aanwezig. Er was een zwembad waar veel gebruik van werd gemaakt.
Hij werd opeghaald door een busje, waar ook nog een begeleidster op zat.
We hadden een aangepaste bus van het GMD.

Nu, is er te weinig personeel. Ze kunnen het niet aan, zijn vaak afwezig. Ze wisselen continu.

Therapie is zeer beperkt. Voor zwemen is amper ruimte, omdat hij zwaar gehandicapt is, dus veel zorg nodig heeft.

Mijn moeder heeft zelf een dure auto gekocht en dure aanpassingen betaald.

Het busje komt met chauffeur. Als deze chauffeur er niet is, kan een vervanger amper een rolstoel in en uit een bus rijden. Hij is dus al eens gevallen.
Ook zat er ooit een lastige jongen hem de hele weg te pesten, waardoor de chauffeur langs de weg moest stoppen.

Degene die wat meer kunnen hebben hier in Almere wel m,eer hoor. zelfstandig wonen met begeleiding, een restaurantje, kinderboerderij etc. Maar daar kunnen ze met mijn broer niet heen. Het atelier dat ze hadden is alweer gesloten, dus die kunnen niks meer doen.....

Ik ga niks verkeerd zeggen, maar als je ziet hoeveel andere mensen wel geholpen worden aan goeie woonruimte, het starten van bedrijven, extra les voor kinderen en desnoods nog zwemles breekt mijn klomp echt.....In wat voor maatschappij leef je dan? De gehandicapten uitroeien, die er niks aan kunnen doen? Maar elk ander probleem geval wel altijd maar helpen en geld toestoppen???

Sorry, heb me even laten gaan en zal nu weer stoppen....

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:14

Citaat:
Van der Schot heeft spierdistrofie en -dystonie in haar rechterarm en beide voeten en kan door die handicap niet uit de voeten in een woning zonder aanpassingen.

Beetje stomme zinsspeling Ach gut

Fijn dat je eigen huisje helemaal naar jou wordt gemaakt. Mocht ook wel tijd worden, lees ik zo.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 19:27

ja die viel mij ook al op. maja ze zijn sowieso niet al te snugger bij die krant volgens mij. ik zie wel meer zinnen die niet kloppen, en ook dingen die ik helemaal niet heb gezegd of ze proberen me dingen in mijn mond te leggen. heel flauw. maja ik heb ook een hoop aan ze te danken. doordat de krant er bij kwam werd de gemeente ineens wakker!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:58