Citaat:Twintiger tussen de ouderen kan bijna terug naar huurhuis
door Inge Blankvoort. dinsdag 08 april 2008
DRONTEN - Eindelijk kan Agnes haar Drontense woning weer in. Sinds gisteren ligt er een oprijplaat bij haar huis waar de twintiger met haar rolstoel overheen kan.
Agnes woont nu bijna vier maanden tussen de ouderen in woonzorgcentrum De Regenboog. Ze wacht al die tijd al op aanpassing van haar huurhuis waar ze zelfstandig wil wonen. Zij heeft spierdistrofie en -dystonie in haar rechterarm en beide voeten en kan door die handicap niet uit de voeten in een woning zonder aanpassingen.
In de voorgenomen aanpassing lijkt nu eindelijk schot te komen. "Het schijnt dat de gemeente alles definitief heeft goedgekeurd. Heel leuk, ik kreeg dat via via te horen", aldus Agnes.
Gisteren kwam de rijplaat waarmee ze haar huis in kan, een andere keuken is besteld, evenals allerlei materialen voor de verbouwing die huiseigenaar Oost-Flevoland Woondiensten uitvoert op kosten van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.
Agnes gaat er van uit dat ook de rolstoelen snel geleverd worden. Tot het moment dat alles klaar is, blijft ze wonen in de Regenboog, tussen de ouderen. "Ik word er wel een beetje moe van", zegt ze. "Ik red me wel hoor, ik ben veel weg. En daarin verschilt het hier niet met als ik thuis zou zijn." Hoe lang ze nog in De Regenboog moet wonen, weet ze niet. "Het kan me niet snel genoeg gaan. Ik ga liever vandaag dan morgen naar huis."
jaja, that`s me

[LZP] 20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis