Vader en dochter krijgen kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Vader en dochter krijgen kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 23:19

Citaat:
SYDNEY - In eerste instantie vonden ze het wel vreemd. Maar desondanks zetten een 61-jarige Australische man en zijn 39-jarige dochter hun relatie door. Jenny Deaves werd zelfs zwanger en beviel negen maanden terug van een dochter.
Het tweetal vertelde hun opzienbarende verhaal zondag in het Australische televisieprogramma 60 Minutes . De vader had zijn dochter na de scheiding dertig jaar niet gezien. Toen ze elkaar weer ontmoetten, zag Jenny haar vader „vooral als een man, niet als een vader”. In eerste instantie voelde vader John wel dat het fout was om zich seksueel aangetrokken te voelen tot zijn dochter. „Maar soms winnen gevoelens het in het leven van je verstand.”

Het koppel vraagt slechts om begrip van de buitenwereld. „We hebben er goed over nagedacht”, garandeerde dochter Jenny. Volgens een expert in het programma komt zogenaamde 'genetic sexual attraction' vaker voor dan men zou denken.

De politie houdt het tweetal in de gaten, maar stelt niet direct van plan te zijn actie te ondernemen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3731 ... ind__.html

Tsja wat moet je ervan zeggen? Scheve mond Vind het toch wel errug apart... En zou het kindje wel gezond zijn?

Anoniem

Re: Vader en dochter krijgen kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:19

Ik las het idd vanmiddag. Echt ziek

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:24

ben redelijk open-minded...maar dit gaat compleet tegen mijn gevoel in...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:25

Doet me denken aan dat verhaal in Duitsland - broer en zus die samen een gezin hebben gesticht.

Ieder z'n meug...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:29

Je weet dat het fout is en zoiets niet kan, maar je kan niet bij die mensen naar binnen kijken.
Ze hebben elkaar zo lang niet gezien, ze zijn beiden echt volwassen en denken zelf echt deze gevoelens te hebben zonder dwang of iets dergelijks.
Ik moet er echt niet aan denken en vindt het eigenlijk het ergste dat er een kind uit voort komt. Anders had niemand er verder echt last van gehad.
maar mijn gevoel zegt,nee, dit hoort niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:34

Wat ze zich zelf aandoen moeten ze zelf weten (vind het wel super raar maar ze zijn allebei volwassen), maar voor dat kind vindt ik het echt zielig.

PS: Moet hij dan papa of opa gaan zeggen (of allebei) Tong uitsteken

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:40

OMG Gestoord Lips are sealed Ik ben normaal gesproken wel voor het leven en laten leven principe. Dat ze een relatie hebben is imo niet helemaal jofel, maar goed. Ze zijn beide volwassen en niemand hoeft er "last" van te hebben.

Maar waarom dan ook nog een kind krijgen?! Nog afgezien van de bijzondere gezinssituatie, is er een hele grote kans op div. ziektes/afwijkingen.
En dan zeggen ze nog er goed over nagedacht te hebben... Rolleyes

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:51

Ik kende vroeger een jongen uit een ander land bedenk ik me, waarvan zijn vader ook zijn opa was. Ik vond het wel sneu. Hij kon er niks aan doen en mankeerde niks, maar zal soms niet makkelijk zijn geweest als je hier opgroeit.
Of dat vrijwillig was betwijfel ik wel ( denk het als ik naar de leeftijden kijk haast niet hoor), maar goed......Het is voor ons een heel vreemd idee en kinderen zou je niet moeten nemen.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:03

Serieus sommige mensen zijn gewoon niet normaal meer Frusty

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:05

Bah. maar zolang zij er vrede mee hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:08

casperrr schreef:
En zou het kindje wel gezond zijn?

Waarom niet Verward Als er geen erfelijke ziektes in de familie voorkomen heeft dat kind net zoveel kans om een gezond kind te worden hoor... Scheve mond Beetje rare reactie.

Zolang zij gelukkig zijn vind ik het allemaal prima hoor Ja Ik heb er geen last van. Iedereen moet doen waar hij gelukkig van wordt Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:10

Ik vind dit wel veeeeeeeeel te ver gaan eigenlijk Scheve mond
Eerst een 'man' die al 5 maanden zwanger is en nu dit Clown

Maikee

Cyntje schreef:
Ik vind dit wel veeeeeeeeel te ver gaan eigenlijk Scheve mond
Eerst een 'man' die al 5 maanden zwanger is en nu dit Clown

dat had ik net ook al gelezen Vork

Britt

Omdat afwijkingen bij het kind bij inteelt vele malen vaker voorkomt dan bij een 'normale' situatie verootjoo.

Het gebeurt schijnbaar wel vaker wanneer personen elkaar lange tijd niet hebben gezien, ze hebben dan geen ouder-kind band opgebouwd. Het is zeker niet mijn ding, maar ik hoop dat zij er gelukkig mee zijn.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:11

Ik vind het ziek Dus het kind heeft zelfde vader & opa, als ik het goed begrijp, en moeder is tevens ook halfzus? Nors opkijken Maarja, het is hun keus, en als hun er blij mee zijn moeten ze het vooral doorzetten.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:14

dus mijn moeder is mijn zus en mijn opa is mijn vader :S

Ik denk dat het inderdaad geen normale situatie is, maar als die mensen er mee kunnen leven, denk ik dat wij als buitenwereld hier niet over te oordelen hebben. Het zijn en blijven toch volwassen personen (die naar ik aanneem, wel degelijk hier over hebben gesproken en nagedacht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:16

Mijn ding is het niet
maar aan de andere kant, ze zijn beide flink volwassen en het lijkt me geen relatie uit angst oid.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 12:16

verootjoo schreef:
casperrr schreef:
En zou het kindje wel gezond zijn?

Waarom niet Verward Als er geen erfelijke ziektes in de familie voorkomen heeft dat kind net zoveel kans om een gezond kind te worden hoor... Scheve mond Beetje rare reactie.

Zolang zij gelukkig zijn vind ik het allemaal prima hoor Ja Ik heb er geen last van. Iedereen moet doen waar hij gelukkig van wordt Lachen

Wowowow rustig zeg Scheve mond Wel is gedacht aan inteelt??? Dát bedoelde ik met gezond zijn.

Ik vind het echt abnormaal hoor.... Hoe moet dat kind zich later wel niet voelen..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:20

Ik vind het geen normale situatie en ik vraag mij af of het kindje wel zo gezond is als nu wordt aangenomen.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:20

Hoe leg je dit in hemels naam uit aan het kind ? Echt walgelijk dat dit gebeurd. Kan me indd ook niet voor stellen dat het kind helemaal gezond is.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:23

PollyB schreef:
Hoe leg je dit in hemels naam uit aan het kind ? Echt walgelijk dat dit gebeurd. Kan me indd ook niet voor stellen dat het kind helemaal gezond is.

En hoe gaat dit kind deze gezinssituatie verwerken? Bovendien is het kind een soort kermisattractie voor allerlei mensen die zich hieraan gaan vergapen de komende jaren hoe het kind opgroeit met dit bijzondere ouderpaar.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:24

tsja wat moet ik er van zeggen... ze hebben nooit een vader-dochter band opgebouwd en zijn allebeide volwassen mensen. Weten wat ze doen (mag ik hopen) en daarnaast maakt het voor het kind niet veel uit het zijn de reacties van de "buitenwereld" die het moeilijk maken voor zo`n kind. Als het verder een gezonde "lijn" is hoeft het eerste inteelt niet een groot probleem te zijn kijk als die weer met familie gaat is het wat anders...

Zelf vanuit mijn gevoel zeg ik nee dit kan niet. Vanuit mijn verstand zeg ik het zijn volwassenen en die moeten lekker zelf weten wat ze doen. Ze doen er verder niemand kwaad mee dus waarom niet?!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:24

inge81 schreef:
dus mijn moeder is mijn zus en mijn opa is mijn vader :S

Ik denk dat het inderdaad geen normale situatie is, maar als die mensen er mee kunnen leven, denk ik dat wij als buitenwereld hier niet over te oordelen hebben. Het zijn en blijven toch volwassen personen (die naar ik aanneem, wel degelijk hier over hebben gesproken en nagedacht)

halfzus Knipoog

wel erg raar hoor!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:29

PollyB schreef:
Hoe leg je dit in hemels naam uit aan het kind ?

Ja precies. Deze vraag kwam ook in mij op..
Denken ze wel aan de toekomst van hun kind? Of denken ze alleen aan zichzelf?
Ik vind het maar een vreemde gedachten!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:30

Tja het kind is het gewend en zal het niet raar vinden. Pas als hij naar de basisschool gaat en mensen hem vragen of zijn opa hem komt ophalen oid. Of als kinderen vertellen dat ze naar opa en oma zijn geweest ed, dan zal hij zich wel dingen gaan afvragen.