Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
esperance schreef:Een van mijn beste vrienden is ook gestorven door een gordel.. Sindsdien draag ik hem bijna nooit. Alleen als ik bij andere in de auto zit, en hun het liever willen dat ik hem aan doe..
Marchador schreef:esperance schreef:Een van mijn beste vrienden is ook gestorven door een gordel.. Sindsdien draag ik hem bijna nooit. Alleen als ik bij andere in de auto zit, en hun het liever willen dat ik hem aan doe..
Gewoon nieusgierig hoor.
Maar als je hem niet draagt is er toch een kans dat je wordt aangehouden en een boete krijgt, omdat je je gordel niet om hebt. Hoe doe je dat dan?
Lin_sOnaldO schreef:Een vriend van me is een keer met aardige snelheid tegen een boom gereden.
Ook hij had zijn gordel niet om en dat is zijn redding geweest.
Hij is uit de auto geslingerd en in een weiland terecht gekomen.
Had hij zijn gordel wel om gehad, ja dan was hij er nu niet meer geweest!
Miss_Montana schreef:Het is bewezen dat mensen zonder gordel meer kans maken op ernstig letsel/overlijden door een ongeluk. De mensen die wél een gordel droegen en erdoor zijn overleden zijn echte uitzonderingsgevallen. Als dit niet zo was zou het niet verplicht zijn en zou er echt geen boete staan op het niet dragen van een gordel.
Marieke_K schreef:Inderdaad: de kans dat je een auto-ongeluk overleeft dankzij een gordel is vele malen groter dan zonder gordel. Het is een veiligheidsmiddel. Het garandeert niet dat het altijd je leven redt, maar het vergroot je kans op overleving.