Hij wordt beter bewaakt dan Holleeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Hij wordt beter bewaakt dan Holleeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 11:13

Reuzenkat Shin-Chan, die in januari in beslag werd genomen door de Algemene Inspectiedienst, blijft voorlopig nog wel even vastzitten. De Haarlemse rechter wil het beest (een Ashera-kat? Of toch een Savannah?) niet aan eigenaar Jeffrey Borrenbergs meegeven zolang het onderzoek nog loopt. Maar wat moet er eigenlijk nog onderzocht worden?

Borrenbergs: ‘Het punt is dat hij al drie maanden vast zit en er nog steeds geen echt onderzoek is geweest. De papieren van de fokker en de dierenarts uit Amerika toonden al aan dat de kat vijf generaties van wild bloed verwijderd is. Maar door alle mediagekte hebben zich nu allerlei dubieuze fokkers gemeld die hun graantje willen meepikken en ook in de publiciteit willen komen. Nu heeft een fokker uit Amerika geclaimd de kat te hebben gefokt. Hij zegt dat het wel een wilde kat betreft. Eer dat ze dat weer onderzocht hebben, zijn we straks een jaar verder.’

Borrenbergs benadrukt dat het schadelijker is de Ashera-kat lang achter de tralies te zetten. ‘Absurd dat ze in Nederland omwille van regeltjes zo met dieren omgaan. Ik mag niet eens kijken hoe het beest er aan toe is. Hij wordt beter bewaakt dan Holleeder.’ Borrenbergs hoopte eigenlijk dat hij de kat een onderkomen kon bieden zolang de AID er nog niet over uit is of het nou wel of geen wilde kat betreft of dat de kat tot een beschermde diersoort behoort. ‘Ik heb gezegd volledig met het onderzoek mee te willen werken. Dan zit hij in ieder geval niet meer in een hokje. Het is echt niet zo dat ik op de vlucht sla met dat beest. Dan zou ik trouwens niet ver komen, want iedereen weet inmiddels wel van het bestaan af.’

Judith Eykelenboom

Bron: Revu.nl

Iedereen zal het topic wel kennen van de reuzenkat die werd vastgehouden door de Douane.
Bizar dat dat beest nog steeds vast zit.
Ik hoop toch echt dat Shin Chan binnenkort lekker bij zijn baasjes mag zijn, maar het ziet er naar uit alsof dit wordt tegen gehouden.
Wat gaan ze dan doen met die kat?!
Ik sta er echt van te kijken hoe er zo met dieren wordt omgegaan, die mensen mogen niet eens een bezoekje brengen.

Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Ann op 17-03-08 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woord in titel aangepast.

sandr0

Re: Hij wordt beter bewaakt door Holleeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:15

Ik vind t al triest dat zo'n kat word gefokt. Dat is vragen om problemen. Ze staan nog te dicht bij de natuur en niet geschikt als huis tuin en keukenkat

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:46

Ik vind het ook belachelijk dat deze dieren gefokt worden!
Het zijn geen huisdieren, echt niet.
Maar goed, door al die stomme mensen zijn die arme dieren er weer de dupe van, dat zie je weer met dit, echt triest voor het beest!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:45

Ik vond de titel wel humor. Ik zie Holleeder al op zo'n katje passen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:50

Je titel is een beetje fout idd , moest m 3 x lezen Clown

Ik vind het ten eerste belachelijk dat mensen zoveel geld betalen voor een kat die in het wild hoort te zitten. Of in ieder geval in een land waar ie in een groot bos/ reservaat kan leven.
Toch niet in kouw kikkerlandje in een huisje??

Ten tweede vind ik het nog belachelijker dat de kat zo word vastgehouden. Dat arme dier sterft dalijk nog van eenzaamheid.
De fokker mag wat mij betrefd een fokverbod opgelegt worden!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:59

Ga weer met crossmonster eens (ben ik wel vaker vandaar Knipoog
Zn dier hoort hier niet thuis.
Sluiten ze die kat zn lang op? Dat kunnen ze toch niet maken.. Arm ding..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 15:00

Ik zie het nu; "door" moest inderdaad "dan" zijn Bloos
Laatst bijgewerkt door Marchador op 17-03-08 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:15

crossmonster schreef:
Je titel is een beetje fout idd , moest m 3 x lezen Clown

Ik vind het ten eerste belachelijk dat mensen zoveel geld betalen voor een kat die in het wild hoort te zitten. Of in ieder geval in een land waar ie in een groot bos/ reservaat kan leven.
Toch niet in kouw kikkerlandje in een huisje??

Ten tweede vind ik het nog belachelijker dat de kat zo word vastgehouden. Dat arme dier sterft dalijk nog van eenzaamheid.
De fokker mag wat mij betrefd een fokverbod opgelegt worden!

Misschien is t wel goed dat er nu zo'n ophef omheen is. Tuurlijk erg zielig voor t dier in kwestie maar misschien houdt t de verkoop van nog meer van deze katten tegen en stopt t fokken ervan. Dan heeft t nog ergens nut voor gehad.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:22

Marchador schreef:
Ik zie het nu door moest inderdaad dan zijn Bloos

Snap je niet echt? Nagelbijten / Gniffelen Miss volgende keer komma's, en punten gebruiken?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:24

Sandro, idd dat dan weer wel....

Maar ja door alle mediaaandacht zijn wel meer mensen wakker geschud, die ook zo''n hebbedingetje willen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb boskatten, die worden ook heel groot hoor Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:28

crossmonster schreef:
Sandro, idd dat dan weer wel....

Maar ja door alle mediaaandacht zijn wel meer mensen wakker geschud, die ook zo''n hebbedingetje willen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb boskatten, die worden ook heel groot hoor Haha!

ach aan t "hebbedingetje" hangt een leuk prijskaartje dus denk ik niet dat t zo'n vaart zal gaan lopen Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:09

ik bedoel dus voor de rijke mensen, dit zien ze als een soort status ... vrees ik

Cavaliere

Re: Hij wordt beter bewaakt dan Holleeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:57

jeetje arm beest,
als je hem vast houd voor onderzoek, begin dan ook meteen aan een onderzoek..

Pluizebolpum

Re: Hij wordt beter bewaakt dan Holleeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:19

De hele gang van zaken omtrent die 'megakat' bevalt me al niet. Dat ze dat arme beest zo lang vasthouden, dat gekissebis of het nu een Asheera of een Savannah is en of het nu oplichterij is of niet, die 'fokker' en de manier waarop dat dier geadverteerd wordt op de site van die 'fokker'. Alleen al dat ze een Asheera GT hebben, naast de 'normale' Asheera. Alsof het om auto's gaat!

Er schijnen er trouwens drie te zitten, nog twee die elders in Europa besteld zijn. En volgens mijn broer, die in in- en export heeft gezeten, worden ze, als ze niet door mogen ingeslapen. De standaardprocedure voor illegale dieren.
Punt blijft dat het dier weer eens de dupe is van de hebzucht van mensen...

Zondag had mijn 'Caitlin GTI' een gekke bui omdat ze buiten haar energie niet kwijt kon (buiten was nat en nat is bah). Dan racet ze als een idioot door de huiskamer. Ik moet er niet aan denken dat dat zo'n megakat was...