Mtv's True Life...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Mtv's True Life...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:14

Gisteravond zat ik naar True life op mtv te kijken, het ging over mensen die uit de kast kwamen.
En 2 verhalen daarvan waren echt heftig!
1 jongen kwam uit een gelofig gezin. Er stonden dingen in de bijbel als 'Deze mensen mochten nooit geboren zijn' en nog meer van dat soort rare dingen. Zijn ouders kregen door dat hij op mannen valt, en toen liep zijn moeder zijn kamer in en vroeg of hij op mannen valt. Waarop hij antwoorde 'wat wil je dat ik hierop antwoord?'. Zijn moeder zij toen 'We willen je niet meer als kind hebben, je maakt geen deel meer uit van ons gezin'.
En het 2e verhaal...
Het ging over een meisje die ook op meisjes valt. Ze had het haar vader verteld en die vader reageerde harstikke positief van, 'Als jij maar gelukkig bent' etc. En even later hoor je dat meisje vertellen dat haar vader niemand wilt spreken, dat ze niet meer met der zusje mag omgaan.

Ik vind het echt niet normaal dat mensen zo hun kinderen afstaan!
Die zijn toch niet goed wijs? Scheve mond

Myrtje_

Re: Mtv's True Life...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:19

Das echt niet wijs Scheve mond
Alsof die kinderen kunnen 'bepalen' op welk geslacht ze vallen.
Maargoed, dit soort extreme reacties zie je wel vaker bij mensen die zich (nog) heel erg vasthouden aan hun geloof. Erg jammer.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:22

die mensen zijn niet goed snik man!! Wat een belachelijke ouders...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:00

Lekkere ouders heb je dan...maar niet heus!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:03

Ik heb het ook een stukje gezien (laatste tien minuten) echt belachelijk.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:05

Ik heb het laatste stukje gemist viel in slaap Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:07

Vreselijk Stomme ouders, ze vinden God (waarvan niet eens zeker is dat ie bestaat) belangrijker dan hun eigen kind. Dan ben je ziek! Ben blij dat mijn ouders altijd zeggen dat het hun niets uitmaakt. Zolang ik maar gelukkig ben. Maar ik ben toch hetero Tong uitsteken

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:08

Ja ik heb het ook gezien, een beetje half was ondertussen aan het bellen.
Maar ik ving ook iets op van een jongen, die woonde alleen met zijn moeder. En ze had met de psycholoog gepraat, en daaruit was dus gekomen dat die jongen homo was omdat hij nooit een vader figuur in zijn leven had?
Beetje vaag Verward

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:10

Oja, en die jongen kreeg een shokteraphie!
Echt zó zielig!
Dan was er een monitor met plaatjes van (naakte) mannen, steeds als er 1tje kwam kreeg hij een schok. Ik moets bijna huilen echt zo zielig voor zo'n lieve jongen! Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:11

Suus__ schreef:
Oja, en die jongen kreeg een shokteraphie!
Echt zó zielig!
Dan was er een monitor met plaatjes van (naakte) mannen, steeds als er 1tje kwam kreeg hij een schok. Ik moets bijna huilen echt zo zielig voor zo'n lieve jongen! Verdrietig

Heb hier maar 1 ding op te zeggen: Misselijk

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:14

Gelukkig is dat nu verboden!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:22

zo behandel je je kinderen niet.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:26

Tsja helaas gebeurt het ook in Nederland nog maar al te vaak, dat kinderen door hun ouders uit de familie worden gezet als ze bekennen homoseksueel te zijn. Mijn neef is homo en veel van zijn vrienden zijn dus echt door hun familie verstoten als het ware. Vreselijk dat in 2008, het jaar waarin een anti-Islam film wordt gemaakt, het jaar waarin weet ik veel wat allemaal kan, er toch nog steeds zoveel mensen moeite lijken te hebben met homoseksualiteit.
Bovendien, ik ken echt niet de hele Bijbel uit mijn hoofd. Maar het gaat er bij mij niet in dat erin staat dat die mensen 'nooit geboren hadden moeten worden'. Dat maken die mensen er zelf van, lijkt mij.

Overigens vind ik True Life wel een goed initiatief van MTV. Er worden vaak onderwerpen besproken waar weinig over bekend is. Bovendien kun je op deze manier vaak ook een kijkje nemen door de ogen van de mensen die de problemen hebben. Dat neemt toch veel vooroordelen weg, denk ik.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:28

Is toch erg dat er zulke ouders bestaan..Je houd toch onvoorwaardelijk van je kinderen, of ze nou hetero/bi of wat dan ook zijn..Ik val zelf gewoon op mannen, maar mijn ouders zouden me echt niet "verstoten" als dat niet zo was. Als ik maar gelukkig ben..En dat je dan God of wie dan ook, boven je eigen kinderen verstelt, is verschrikkelijk...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:32

Wat vreselijk...

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:57

Ik kijk heel graag true life. Met name om meer te weten te komen over de Amerikaanse cultuur. Er is ook een aflevering over een meisje wat twee moeders heeft en leider in een fanfare wil worden. Vanuit school krijgt ze steeds tegenslagen omdat kinderne door hun ouders uit het team gehaald dreigen te worden en dit door de school als excuus gebruikt wordt om haar te weigeren.
Belachelijk.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:01

Ik vind deze serie echt top! OK dan! Heel indrukwennend en eye-opening. Lachen Deze aflevering ken ik echter niet, dus die ga ik een keertje proberen op te zoeken...
Ik denk trouwens dat er ook een gigantisch verschil is met NL en the USA hoor. Ja

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:05

Heb het ook gezien, vind dat het wel te ver gaat zeg!
Kijk trouwens ook graag true life, dingen die daar ter sprake komen krijg je niet elke dag mee te maken, je gaat er toch over nadenken..
Er was laatst een aflevering over de mensen die in true life hebben gezeten, hoe het nu met ze gaat!
Bv. Amy, iemand met obesitas, als je ziet hoe onwijs veel ze nu is afgevallen, en hoe lekker ze nu in haar vel zit, wauw..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:07

Ja, die aflevering heb ik ook gezien! Erg gaaf. Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:11

Klopt inderdaad niets van.. Maar goed: als dat er zo is ingehamerd dat de bijbel klopt en dat je daarna moet luisteren, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat die ouders zou reageren. Daarom ben ik ook van mening dat mensen zich niet zo aan een Heilig Boek vast moeten klemmen en zich niet moeten laten leiden door een geloof: laat je leiden door je gevoel. Ja

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:12

En dus hebben die mensen geen gevoel, want je wordt homoseksueel geboren, het is geen keuze. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:14

Ik vind het een goede tv-show, heel interessant altijd. Deze aflevering heb ik niet gezien.

Ik kan er niet bij waarom mensen elkaar toch zo veroordelen en waarom mensen hun bloedeigen kinderen/broers/zussen afwijzen vanwege seksuele voorkeur. In Nederland gebeurd het helaas ook nog veel te veel, ik voel me helemaal zo vrij hier niet. Zou in elk geval niet snel hand in hand gaan lopen met een vrouw of in het openbaar zoenen. Maar Amerika is nog wel een tikje erger denk ik.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:59

RedPassion schreef:
Ik vind het een goede tv-show, heel interessant altijd. Deze aflevering heb ik niet gezien.

Ik kan er niet bij waarom mensen elkaar toch zo veroordelen en waarom mensen hun bloedeigen kinderen/broers/zussen afwijzen vanwege seksuele voorkeur. In Nederland gebeurd het helaas ook nog veel te veel, ik voel me helemaal zo vrij hier niet. Zou in elk geval niet snel hand in hand gaan lopen met een vrouw of in het openbaar zoenen. Maar Amerika is nog wel een tikje erger denk ik.

Ja in 2008 is nog steeds niet alles opgelost.
Mijn pa aanvaard me niets. hij is ook katholiek... Het is alsof ik niet besta.. Het zal nog wel veranderen denk ik.
Maar ik begrijp gewoon niet de katholieke mensen, is toch zo aangeleerd van verdraagzaam te zijn naar de anderen, begrip opbrengen enzo... en hup al de waarden weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:44

charlotvanre schreef:
Ja in 2008 is nog steeds niet alles opgelost.
Mijn pa aanvaard me niets. hij is ook katholiek... Het is alsof ik niet besta.. Het zal nog wel veranderen denk ik.

Goh, dat is wel heftig zeg Ach gut Ik heb het wat dat betreft echt getroffen met de meeste van mijn familieleden, die me gewoon accepteren zoals ik ben.

charlotvanre schreef:
Maar ik begrijp gewoon niet de katholieke mensen, is toch zo aangeleerd van verdraagzaam te zijn naar de anderen, begrip opbrengen enzo... en hup al de waarden weg

Dat stuit mij ook altijd heel erg tegen de borst. Zolang het in hun straatje past gelden die 'regels' blijkbaar, maar anders...

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:32

belachelijk, ik kijk het programma ook wel eens en vind hem heel goed.. deze ken ik niet, maar meestal komen er wel dingen voorbij dat ik denk van: wat is dit?