Zaal loopt leeg bij cabaretier Micha Wertheim

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:25

ROERMOND - De grappen en grollen van cabaretier Micha Wertheim over een gehandicapte in Theater de Oranjerie in Roermond hadden dinsdagavond tot gevolg dat de zaal leeg liep en Wertheim zijn optreden moest afbreken.

Programmeur Dorien Pollaert van de Oranjerie eist excuses van de cabaretier, liet zij woensdagavond weten.

Wertheim maakte grappen over gehandicapten en richtte zich daarbij uitdrukkelijk tot een man in de zaal in een invalidenwagen. De gehandicapte man raakte hiervan volledig overstuur en verliet huilend de zaal. Het publiek reageerde verontwaardigd. ,,Wertheim kreeg steeds meer woedende en joelende toeschouwers over zich heen, en terecht'', zei Pollaert. Uiteindelijk stroomde de zaal leeg. ,,Wertheim komt hier nooit meer in'', besloot Pollaert.

Bron: MSN Entertaiment Gossip.

Ik vind dit echt veel te ver gaan. Scheve mond Cabaretiers mogen best harde grappen maken, maar iemand zo vernederen vind ik echt beneden alle peil. Scheve mond Zijn er bokkers bij deze voorstelling geweest?

eempiej

Re: Zaal loopt leeg bij cabaretier Micha Wertheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:28

Het is gewoon belachelijk dat hij iemand uit de zaal moet beledigen en vernederen om grappen te maken. Dan ben je in mijn ogen geen cabaretier! Van mij mogen ze best een 'pispaaltje' gebruiken, iemand die voorin zit ofzo, maar vernederen. Dat gaat echt te ver! Ben blij dat die mensen gewoon zijn weg gelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:29

Jeetje zeg, groot gelijk van die toeschouwerd.

Soms maken ze wat harde grappen, maar iemand in de zaal belachelijk gaan maken en vernederen vind ik echt te ver gaan.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:29

Ik vind dit ook gewoon ronduit hufterig gedrag. Lips are sealed

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:31

zo hee, hoezo grof??
echt mooi dat het publiek zo'n mooi statement hebben gemaakt door de zaal te verlaten.
ik was er niet bij ofzo, maar als ik het zo lees is excuus tegenover de invalide persoon wel op zijn plaats!

geerke

er zijn maar weinig cabaretiers die anderen niet belachelijk maken,maar een beetje fijngevoeligheid zou hier wel op zijn plaats zijn geweest......

_ingrid_

ja klopt.. Hans Teeuwen heeft ook meestal wel zo'n "pispaaltje" maar echt vernederen gaat te ver!!
belachelijk!!

Amanda_T

Dan nog, ook al zit je vooraan op de eerste rij, en je word gebruikt als pispaaltje..Vind ik nog niet normaal, zeker niet als het over zoiets gaat..Ben blij dat iedereen op is gestaan en weg is gegaan..Niet meer bezoeken die kerel en hopen dat ie geen cent meer verdient! Zulke mensen die gaan erheen voor hun plezier en dan iemand zo gigantisch de grond in trappen..Bah..Lips are sealed

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:32

geerke schreef:
er zijn maar weinig cabaretiers die anderen niet belachelijk maken,maar een beetje fijngevoeligheid zou hier wel op zijn plaats zijn geweest......

Ik hou best van harde grappen, maar imo mag je best fatsoensnormen respecteren Scheve mond

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:32

Ik vind het te belachelijk voor woorden Lips are sealed

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:32

Ik had het al gelezen. Ik vind dit te gek voor woorden, wat moet die cabartier wel niet denken. Iemand die al gehandicapt is heeft al zat te voorduren gehad maar om het er nog eens in te wrijven?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:33

Jeetje, ook diep triest Cabaretier's denken echt dat ze overal grappen over kunnen maken, maar mensen kwetsen, gaat écht veeéeéélste ver Lips are sealed Boos!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:35

Apple

Wat een bizar bericht Verward

Ergens een grap over maken (en iemand van de voorste rij eruit halen) moet mi best kunnen, je moet echter ook de fijngevoeligheid hebben om te zien wanneer je te ver gaat en het lolletje er af is.

Echt kwetsen gaat mij idd ook veel te ver.

Zam

Ik vond dit filmpje nog... Het stukje van gehandicapten is na de helft..
http://variatee.vara.nl/variatee/playerpage.jsp?filmID=334072

Wat een belachelijke voorstelling zeg ..

En dit stond erbij op de site van de telegraaf:

AMSTERDAM - FILMPJE UPDATE 20.57 Woedende bezoekers van een voorstelling van cabaretier Micha Wertheim zijn dinsdagavond tijdens de show in Roermond weggelopen. Hij zou een aanwezige rolstoeler zo hebben gediscrimineerd dat de man huilend de zaal werd uitgereden.

Regiozender L1 heeft zojuist bekend gemaakt dat Micha Wertheim niet meer welkom is in Theater de Oranjerie in Roermond. Dat laat programmeur Dorien Pollaert weten naar aanleiding van de voorstelling van afgelopen dinsdag. Volgens Dorien Pollaert mag cabaret best scherp en hard zijn maar moet het wel binnen de fatsoensnormen blijven. En die werden volgens de programmeur in dit geval ver overschreden.

Het aanwezige publiek verliet onder luid boe-geroep de zaal waarop Wertheim stopte met zijn show, zo meldt regiozender L1.

De cabaretier verweerde zich na afloop door te zeggen dat de grappen over gehandicapten deel uitmaken van zijn show en dat het mis ging omdat er in dit geval echt een gehandicapte man in de zaal zat.

Kijk naar de gehandicaptenhumor van Wertheim en oordeel zelf.

Bron: http://www.detelegraaf.nl

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:49

joy76 schreef:
Zag op de site van het Parool wat precies de 'grappen' waren. Misselijk

http://www.parool.nl/nieuws/2008/MRT/13/bin1.html

Citaat:
Volgens Dekkers zocht Wertheim de man in de rolstoel bewust als mikpunt. ''Het begon toen hij riep: 'Ach, kijk daar, iemand met een lampje op het hoofd, aaahh, het is een gehandicapte.' Vervolgens noemde hij gehandicapten de ballast van de maatschappij en een apart ras.''

Verward Gestoord Stoom uit je oren

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:57

Kan me niet voorstellen dat dit zijn eerste optreden was, is dus hoe heeft hij dat dan in de andere shows gedaan???
Dit zou dan een soort van vast onderdeel zijn in zijn show en geen eenmalige aktie???
Dan zou ie toch vaker problemen moeten hebben, en waarom is ie hier zo te ver gegaan......
Beetje dom van hem, dit doet hem toch geen goed lijkt mij.....

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:00

misschien dat er bij de vorige shows geen gehandicapte aanwezig was.. en het dus minder schokkend overkwam..
zoals je in dat filmpje ook ziet maakt hij dr ook in andere shows wel grappen over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:05

Super dat de rest van de mensen weg is gegaan en zo duidelijk heeft gemaakt dat hij zelf een ballast van de maatschappij is Misselijk

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:11

Die link met dat filmpje van variatee.. is het nog steeds die show die hij speelt?
Want die was iets van een jaar geleden of zo al op televisie,
maar ik zie inderdaad dat hij daar al een zeer misselijke grap over invaliden maakt.
Zelfs als er geen invaliden zouden zitten, zou ik nog kromme tenen krijgen van dat soort teksten.. Scheve mond

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:22

Hij dacht dat de man zat te sms'en. Maar dat was niet zo, het was zijn display van de rolstoel die licht gaf. Dan nog is het geen reden om hem op zijn handicap af te gaan zeiken Naar voor de gedupeerde en heel dom van de cabaretier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:22

Wat een eikel... dat stuk laat hij ook gewoon in de show zitten en hij vind dat hij niks verkeerds gedaan heeft, maar juist die mensen die hem (zogenaamd) verkeerd begrepen

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:23

Dat filmpje is NIET dezelfde voorstelling Knipoog.
Ik ga Micha niet verdedigen, heb hem altijd al vreselijk gevonden als cabaretier, maar ook nog geen excuses aanbieden . Het is trouwens een vast onderdeel in zn programma, maar nu zat er dus écht een gehandicapte in de zaal.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:24

Inderdaad, over arrogant gesproken .